تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813252600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن دمشق را به کارشکنی در امحای سلاح‌های شیمیایی متهم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
واشنگتن دمشق را به کارشکنی در امحای سلاح‌های شیمیایی متهم کرد

واشنگتن دمشق را به کارشکنی در امحای سلاح‌های شیمیایی متهم کرد
نماینده آمریکا در سازمان ملل، سوریه را به کارشکنی در تعامل با سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی متهم کرده و گفت دمشق انجام مذاکرات جدی را در خصوص نابودی تاسیساتی که در تولید گازهای سمی به کار می‌رود نمی‌پذیرد.
به گزارش نامه نیوز، این انتقادهای تند علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در حالی صورت گرفت که سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی در لاهه اعلام کرد: سوریه نزدیک به یک سوم ذخایر شیمیایی خود از جمله گاز خردل را برای امحای به خارج از کشور انتقال داده است. سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی تلاش می‌کند تا به توافقنامه‌ای برای نابودی تاسیسات تولید سلاح شیمیایی دست یابد اما سوریه مذاکرات جدی در خصوص امحای سلاحهای شیمیایی را نمی‌پذیرد. پیشتر سوریه از این سازمان خواسته بود که به دمشق اجازه دهد تا برخی از تاسیسات اعلام شده توسط این کشور را در چارچوب برنامه‌ تسلیحاتی خود برای استفاده صلح آمیز در اختیار داشته باشد اما دیپلمات‌های غربی اعلام کردند که این اقدام مورد قبول نبوده چراکه باعث می‌شود برخی توانمندی‌های سوریه در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی همچنان باقی بماند. وی با بیان اینکه سوریه باید در اجرای روند امحای سلاح‌های شیمیایی خود شتاب کند و این اقدام را تا ضرب الاجل تعیین شده توسط سازمان به پایان برساند گفت :دمشق تاکنون تنها 20 درصد از سلاح‌های دارای اولویت خود را نابود کرده است و تاخیر در این روند موجب خطر می‌شود. به گزارش ایسنا، پاورعنوان داشت: تسلیحات شیمیایی دارای اولویت خطرناک‌ترین عناصر لازم برای تولید گازهای سمی است.



1392/12/15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن