تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815195450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برابري براي زنان پيشرفت براي همه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ اسفند ۱۳۹۲ (۹:۱ق.ظ)
دبيرکل سازمان ملل تاکيد کرد: برابري براي زنان پيشرفت براي همه بان کي مون گفت: گفت برابري براي زنان پيشرفت براي همه است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، بان کي مون، دبير کل سازمان ملل متحد در پيامي به مناسبت روز جهاني زن 8 مارس 2014 برابر با 17 اسفند ماه جاري گفت برابري براي زنان پيشرفت براي همه است.
متن کامل پيام بان کي مون به شرح زير است:
ما دراين روز جهاني زن بر اهميت دستيابي به برابري براي زنان و دختران تاکيد مي ورزيم نه صرفا به دليل اينکه موضوع عدالت و حقوق بشر اساسي است بلکه به اين خاطر که پيشرفت در بسياري از حوزه ها به آن بستگي دارد.
کشورهايي که بيشتر از برابري جنسيتي بهره مند هستند، رشد اقتصادي بهتري دارند. شرکت ها با روساي زن بيشتر، عملکرد بهتري دارند. توافق هاي صلحي که زنان را شامل مي شود، پايدار تر است. پارلمان ها يا مجالس قانون گذار با نمايندگان زن افزون تر قوانين بيشتري در مورد مسائل اجتماعي کليدي مانند سلامت، آموزش، قوانين ضد تبعيض و حمايت از کودک تصويب مي نمايند.
دليل روشن است: برابري براي زنان يعني پيشرفت براي همه.
اين حقيقت ساده بايد مبنايي باشد براي اقدام ما جهت شتاب پيشرفت به سوي آرمان هاي توسعه هزاره تا سال آينده که سال هدف است و تدوين دستورکار براي سال هاي فراتر از 2015.
دستاوردهاي مهمي در زمينه آموزش ابتدايي براي دختران و ملاحظات سياسي براي زنان به دست آمده است. اما پيشرفت هنوز بسيار آهسته و نابرابر است.
يک دختر بچه که امروز به دنيا مي آيد بدون در نظر گرفتن اينکه مادر وي کجا زندگي مي کند، هنوزبا نابرابري و تبعيض روبرو است. ما تعهدي مشترک داريم تا حق زندگي عاري از خشونت برايش تضمين نماييم، خشونتي که از هر سه زن در جهان يکي تحت تاثير آن قرار مي گيرد؛ براي کار مساوي حقوق برابر دريافت نمايد؛ از تبعيضي که مانع مشارکت وي در اقتصاد مي گردد در امان باشد؛ داراي حق برابر در تصميماتي باشد که بر زندگي وي اثر مي گذارد و بتواند خود هر موقع که خواست براي بارداري و تعداد فرزندان تصميم بگيرد.
اينجانب پيامي دارم براي هر دختر که امروز به دنيا مي آيد همچنين هر زن و دختر دراين سياره: درک حقوق بشر و برابري رويا نيست، مسئوليت دولت ها، سازمان ملل متحد و همه افراد بشراست.
پيامي نيز براي دوستان مرد و پسر خود دارم: نقش خود را ايفا کنيم. به نفع همه ما است هنگامي که زنان و دختران يعني مادران، خواهران، دوستان و همکاران شما از توان بالفعل خود بهره ببرند.
اجازه دهيد به اتفاق براي حقوق، توانمندي و برابري جنسيتي زنان تلاش نماييم همانگونه که براي حذف فقر و ارتقاي توسعه پايدار تلاش مي کنيم. برابري براي زنان پيشرفت براي همه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن