تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804001087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توانمند سازي زنان در خط مقدم براي دستيابي جهاني به صلح و عدالت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ اسفند ۱۳۹۲ (۹:۴ق.ظ)
مدير کل يونسکو: توانمند سازي زنان در خط مقدم براي دستيابي جهاني به صلح و عدالت است ايرينا بوکووا توانمند سازي زنان در خط مقدم براي دستيابي جهاني به صلح و عدالت دانست.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، ايرينا بوکووا، مدير کل يونسکو در پيامي به مناسبت روز جهاني زن 8 مارس 2014 برابر با 17 اسفند ماه جاري گفت توانمند سازي زنان در خط مقدم براي دستيابي جهاني به صلح و عدالت قرار دارد.
متن کامل پيام وي به شرح زير است:
از سال 1975 هر ساله بزرگداشت "روز جهاني زن" توسط سازمان ملل متحد برگزار مي شود – اين روز موقعيتي است که ما دست آورد هاي گذشته را مرور و به بررسي چالش هاي باقيمانده در پيش رو و نيز شناسايي فرصت هاي بالقوه بپردازيم.
امروز اين بازنگري از اهميت بيشتري برخورداراست، زيرا ما به بيستمين سالگرد کنفرانس پکن نزديک ميشويم و موعد مقرر براي دستيابي به اهداف توسعه هزاره سر مي رسد و همچنين ما در حال تدوين دستورکار جديد توسعه پايدار جهاني هستيم که قرار است پس از سال 2015 به اجرا در آيد. در اين راه، بايد مطمئن شويم که توانمندي زنان و برابري جنسيتي در قلب همه برنامه هاي ما با هدف ساختن آينده اي بهترقرار گيرد.
در اين راستا سازمان ملل متحد هميشه نقش راهبردي داشته و به ايفاي اين نقش ادامه خواهد داد. منشور سازمان ملل متحد اولين توافقنامه جهاني بود که اصل برابري بين مردان و زنان را تصويب کرد. با گذشت سال ها، سازمان ملل متحد و کارگزاري هاي آن، در کليه برنامه هايشان مشارکت مساوي زنان و مردان را در جهت دستيابي به توسعه پايدار و صلح ماندگار بر مبناي حقوق بشر و آزادي هاي بنيادي ترفيع مي بخشد.
به عنوان يک کارگزاري تخصصي سازمان ملل متحد براي پيشبرد آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات و اطلاعات، توانمندي دختران و زنان در قلب کليه فعاليت هاي يونسکو قرار مي گيرد. از سال 2008 برابري جنسيتي يکي از دو اولويت جهاني يونسکو بوده که تا به امروز نيز همچنان ادامه دارد. در مقام دبير کل يونسکو خود را مصمم ساخته ام که حقوق دختران و زنان را در اولويت دستور کار جهاني و در کليه زمينه هاي فعاليت يونسکو و نيز در کارهاي عملي مان قرار دهم. اين کار بخصوص در بخش هاي آموزش و فرهنگ اهميت پيدا ميکند، دو بخشي که نقطه اتصال براي حرکت به سوي جهاني بهتر براي همه زنان و مردان از آن ها آغاز خواهد شد.
من در اعتقاد خود راسخ هستم که توانمند سازي زنان در خط مقدم براي دستيابي جهاني به صلح و عدالت قرار دارد. تحمل خشونت، تبعيض و نابرابري – که هنوز عميقا در جهان باقي مانده – عوامل اصلي باز دارنده رسيدن به تغييرات مثبت هستند و ما بايد هم اکنون و با کمک يکديگر عمل کنيم تا با آن ها مقابله کنيم.
در اين "روز جهاني زن" من از همه شرکا در دولت، بخش خصوصي، جامعه مدني، بخشهاي مختلف سازمان ملل متحد و همه زنان ومردان درخواست مي کنم که دست به دست هم داده تا به اين امر سرعت بخشند و تلاش و کوشش خود را باز هم دو چندان کرده تا به برابري جنسيتي در همه مناطق جهان دست يابند. هيچ نيرويي به اين اندازه براي صلح ماندگار و توسعه پايدار نيرومند نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن