تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819189476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه باغ راه بهار باعث آرامش معنوی زائران حرم حضرت معصومه(س) می‌شود/ خرید خودروی برقی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم دلبری خبر داد:
پروژه باغ راه بهار باعث آرامش معنوی زائران حرم حضرت معصومه(س) می‌شود/ خرید خودروی برقی
قم - خبرگزاری مهر: شهردار قم گفت: پروژه باغ راه بهار در قم که با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال به بهره برداری رسید، آرامش معنوی زائرانی که قصد تشرف به حرم مطهر حضرت معصومه(س) دارند را فراهم می‌کند.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد دلبری، شهردار قم شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه باغ راه بهار که در جوار حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، اظهار داشت: این مسیر آرامش معنوی زائرانی که قصد تشرف به حرم مطهر حضرت معصومه(س) دارند را فراهم می‌کند. وی افزود: باغ راه بهار که منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) می‌شود، توسط مهندسان و معماران قمی اجرایی شد که این پروژه از افتخارات این شهر است. شهردار قم عنوان داشت: این پروژه در راستای اجرایی کردن دغدغه‌های مقام معظم رهبری که تاکید کردند قم قطب فرهنگی و مذهبی‌ترین شهر کشور است صورت گرفته که مبتنی بر معماری ایرانی اسلامی است. قم شهری با تمدن 7 هزار ساله وی گفت: آثار کشف شده از تپه‌های قلی درویش در جوار مسجد مقدس جمکران، تمدن 7 هزار ساله قم را نشان می‌دهد که این امر بیانگر قدمت این شهر است. دلبری با بیان اینکه خدمتگزاری در شهر کریمه اهل بیت(ع) توفیق مضاعفی برای مسئولان این شهر است، افزود: همکاران ما در شهرداری شبانه روز در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران و مجاوران تلاش می‌کنند و ما باید این فرصت خدمتگزاری را مغتنم بشماریم. باغ راه بهار دارای مفهموم معماری است وی با اشاره به ویژگی‌های باغ راه بهار اظهار داشت: همه کارهایی که در این پروژه انجام شده از المان‌ها تا آب نما‌ها دارای مفهوم معماری است و پنج ایستگاه به نیت پنج تن آل عبا جانمایی شده که حس معنوی را به زائران می‌بخشد. شهردار قم عنوان کرد: برای محیط اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) طرح‌های خوبی پیش بینی و چشم انداز خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه استاندار قم عزم خوبی برای ساماندهی به هسته مرکزی شهر قم دارد، ادامه داد: مدیریت شهری قم نیز اراده خوبی برای بهبود رفت و آمد‌ها در اطراف حرم دارد که امیدواریم با همدلی و همراهی مسئولان این امر رقم بخورد. خودروهای برقی برای تردد زائران خریداری شده است دلبری بیان داشت: برای افرادی که نمی‌توانند پیاده به زیارت بروند خودروهای برقی در نظر گرفته شده که این امر در مکه و مدینه و همچنین حرم امام رضا(ع) در حال انجام است که این خودرو‌ها خریداری و به زودی آماده خدمات رسانی به زائران خواهد بود. وی همچنین گفت: اجرای برنامه‌های ویژه در خیابان‌های ارم و انقلاب جهت سهولت رفت و آمد‌ها زائران و مجاوران از اولویت‌های معاونت امور زیر بنایی و شهرسازی است که در آینده‌ای نزدیک عملی خواهد شد. شهردار قم افزود: برای مراجع معظم تقلید که در مسجد اعظم درس دارند نیز مسیری پیش بینی شده که از مسیر رودخانه رمپی به سمت مسجد اعظم در نظر گرفته خواهد شد. مسیر پروژه باغ راه بهار به طول 300 متر و عرض 15 متر است شهردار منطقه هفت نیز در این مراسم گفت: نافرمی هسته مرکزی شهر مسئولان و مدیریت شهری را واداشت تا پروژه‌هایی برای بهسازی و روانسازی این منطقه اجرایی کنند. علیرضا مظفری بیان داشت: مسیر پروژه باغ راه بهار به طول 300 متر و عرض 15 متر است که امیدواریم در فاز بعدی این پروژه مسیر سواره نیز به این مجموعه اضافه شود چرا که در این مسیر محوریت عابر پیاده مد نظر است. وی افزود: باغ راه بهار با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال و از محل دریافت عوارض مردم اجرایی شده که محیطی به طول 6 هزار متر مربع کف سازی و با توجه به ویژگی‌های اقلیمی قم تعداد پنج آب نما و باغچه‌هایی جانمایی شده است.






۱۳۹۲/۱۲/۱۵ - ۰۹:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن