تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815168304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل زباله استان های شمالی با مشارکت شوراهای اسلامی رفع می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشکل زباله استان های شمالی با مشارکت شوراهای اسلامی رفع می شود رشت - ایرنا - رییس شورای اسلامی استان گیلان گفت: مشکلات زیست محیطی و زباله های استان های شمالی کشور، با مشارکت شوراهای اسلامی رفع می شود.


ˈحسنعلی خدایگانیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن نقش شوراهای اسلامی در تفاهمنامه مشترک بین سازمان محیط زیست و استانداران استان های شمالی کشور افزود: حل مشکلات زباله در مناطق شمالی با تفکر دولتی، دستورالعمل و صدور بخشنامه ها به هیج وجه مسیر نمی باشد و باید شوراهای اسلامی شهر و روستایی نیز در این تفاهمنامه مورد توجه باشند.
وی به نمایندگی از افزون بر هفت هزار خانواده شورای شهر، روستا و بخش در استان گیلان از مقامات کشوری از جمله سازمان حفاظت محیط زیست خواست به نقش شوراها و قدرت اجرایی این نهاد توجه کنند و گفت: با همکاری سازمان های مردم نهاد و شوراهای شهر و روستا ، زباله از دامن سبز طبیعت شمال زدوده می شود.
خدایگانی تصریح کرد: دولت در اینگونه موارد فقط می تواند به عنوان ناظر و پشتیبان مالی نقش داشته باشد و بر اجرای امور نظارت کند.
به گفته رییس شورای اسلامی استان گیلان ؛ ریختن زباله ها در جنگل ها و طبیعت استان های شمالی نوعی جنایت محسوب می شود و این زباله ها بهترین فضاها ، چشم انداز جنگل ها و طبیعت استان های گیلان ، مازندران و گلستان را تهدید می کنند.
وی خطر زباله ها را جدی دانست و اظهار داشت: امروز اگر استانداران سه استان گیلان ، مازندران و گلستان فعالیت های عمرانی در این سه استان را تعطیل کنند و فقط به حل مشکل زباله ، تفکیک و امحا و مدیریت آن بپردازند؛ این افتخار نصیب آن ها خواهد شد که در آینده جان هزاران نفر از مردم ساکن در این سه استان را نجات داده اند.
وی یادآور شد: متاسفانه تالاب ها ، دریاچه ها و رودخانه های این استان ها پر از زباله و شیرابه های خطرناک ناشی از آنهاست و به تهدیدی بزرگ برای سلامت جوانان و نوجوانان این استان ها تبدیل شده است .
رییس شورای اسلامی استان گیلان گفت: آلودگی محیط سرسبز استان های شمال بر اثر وجود زباله ها و فاضلاب ها، موجب شده که سرمایه گذاران تمایلی برای سرمایه گذاری در این استان ها نداشته باشند.
تفاهم نامه اجرای طرح مسیر سبز - ساحل پاک دوشنبه گذشته در تهران بین معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و شش استاندار استان های البرز، تهران، قزوین، گلستان، گیلان، مازندران با هدف زیباسازی منظر جاده های شمالی و سواحل دریا از زباله و پسماند در 12 ماده به امضا رسید.ک/3
619/695
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن