تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804406437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس خبرگان نبايد در چارچوب يك جناح تعريف شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجلس خبرگان نبايد در چارچوب يك جناح تعريف شود
اصلاح‌طلبان كه به دنبال مصادره انتخابات 24 خرداد هستند، حالا مطابق همان سياست قديمي «فتح سنگر به سنگر» كه سعيد‌حجاريان منادي‌اش بود
اصلاح‌طلبان كه به دنبال مصادره انتخابات 24 خرداد هستند، حالا مطابق همان سياست قديمي «فتح سنگر به سنگر» كه سعيد‌حجاريان منادي‌اش بود، در‌پـي حضور در مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري هستند و در اولين گام‌هـا هم به تخريب و سياه‌نمـايي عليه اين دو نهاد پرداختـه‌اند. واكنش دو عضو خبرگان به اين تخريب‌ها در ادامه مي‌آيد.

   ايجاد نگاه جناحي در خبرگان مطرود است
آيت‌الله كعبي با توجه به شواهد اخير مبني بر تلاش برخي جريان‌هاي سياسي به منظور تغيير تركيب مجلس خبرگان تأكيد كرد: مجلس خبرگان، مجلس اعضاي تأثيرگذار و منتخب ملت است كه در آن عنصر اجتهاد، تقوا، صيانت، قداست و معنويت حرف اول را مي‌زند. هرگونه نگاهي كه جايگاه اين مجلس را به سمت نگاه‌‌هاي حزبي، گروهي، جناحي و رقابت‌هاي منفي انتخاباتي ببرد، مطرود است و در ميان علما، حوزويان و روحانيت هيچ‌گاه مورد توجه واقع نمي‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه ضمن اشاره به جايگاه و اهميت مجلس خبرگان تصريح كرد: شأن و منزلت مجلس خبرگان در حد جايگاه فقاهت و معنويت در نظر گرفته شده و اين مجلس ستون محكم دفاع از نظام و صيانت و مراقبت نظام مقدس و رهبري معظم انقلاب اسلامي را داراست. مجلس خبرگان كاركرد فقاهتي و كارشناسي دارد، لذا نمي‌شود و نبايد با كاركرد حزبي به آن نگاه كرد. عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، مجلس خبرگان را نماد بارز مردم‌سالاري ديني خواند كه مسئوليت شناسايي، معرفي، حراست، مراقبت و صيانت از عالي‌ترين مقام ديني، معنوي و رياست نظام اسلامي را بر عهده دارد و در ادامه تأكيد كرد: بر اين مبنا مجلس خبرگان ضامن بقاي نظام مقدس جمهوري اسلامي است و بايد بر اين مجلس يك نگاه استراتژيك، معنوي و ديني حاكم باشد.
وي با توجه به خيز برخي جريانات سياسي براي تغيير تركيب مجلس خبرگان تأكيد داشت: مجلس خبرگان كاركرد فقاهتي و كارشناسي دارد، لذا نمي‌شود و نبايد با كاركرد حزبي به آن نگاه كرد.
 
  خبرگان شأنيت فراجناحي دارد
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «حيدري» عضو مجلس خبرگان رهبري نيز در اين زمينه گفت: بر اساس قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مجلس خبرگان عهده‌دار سه وظيفه مهم است: طبق اصل ۱۰۷ «تعيين رهبر بر عهده خبرگان منتخب مردم است»، همچنين مطابق اصل ۱۱۱ قانون اساسي يكي ديگر از وظايف مجلس خبرگان، نظارت بر بقاي شرايط رهبري است، انتخاب رهبر جديد نيز در صلاحيت مجلس خبرگان و از وظايف آن به شمار مي‎رود. با توجه به اين وظايف مهم، جايگاه رفيع و مسئوليت خطير مجلس خبرگان مشهود است.
وي با اشاره به شنيده‌شدن اخبار و نقل‌قول‌هاي مختلف از برخي جريان‌هاي سياسي به منظور تغيير تركيب مجلس خبرگان ادامه داد: ادعاهاي اخير رضوي فقيه و اظهارات سيدمحمد خاتمي در جمع برخي اعضاي مجمع روحانيون مبني بر اينكه «ما بايد خود را براي انتخابات خبرگان آماده كنيم. من انتخابات خبرگان را مهم‌تر از انتخابات مجلس مي‌دانم. بايد تركيب خبرگان را عوض كنيم» و همچنين موسوي‌تبريزي كه گفته بود:«مطمئن باشيد مجمع مدرسين و محققين و مجمع روحانيون براي انتخابات مجلس خبرگان آينده فهرست خواهند داشت» در همين راستا تعريف مي‌‌شود. اين فتنه‌گران متوجه شده‌اند اساس نظام و انقلاب جايگاه رهبري است و مقام معظم رهبري بود كه با بصيرت‌افزايي، باعث شد مردم به موقع فتنه را خنثي كنند. اين فتنه‌‌گران و جريانات سياسي براي اينكه در آينده بتوانند رهبري را تحت فشار قرار دهند و به مقاصد سوء خود دست يابند، درصدد تصاحب مجلس خبرگان هستند.
حيدري افزود: سيستم نظام به جهت نظارتي و همچنين بصيرت مردم از جهتي ديگر، قطعاً مانع خواهد شد كه آنها بتوانند به مقاصد خود برسند و مانند ساير توطئه‌‌ها، اين تير آنها نيز ناكام خواهد ماند. اگرچه لازم است نيروهاي انقلابي و ولايي حساسيت‌‌‌هاي لازم را داشته باشند و به موقع افشاگري و روشنگري نمايند. تا اين خناثان و وابستگان به استكبار جهاني نتوانند در اين جايگاه رفيع و حساس نفوذ ايجاد كنند.
عضو خبرگان رهبري همچنين گفت: شواهد حاكي از اين است كه اين جريانات براي دستيابي به مقاصد خود، درصدد تغيير رياست خبرگان نيز هستند كه البته چنين شرايطي را پيدا نخواهند كرد. از اين جهت در سال ۸۹ بسياري تلاش داشتند رياست خبرگان تغيير پيدا نكند ولي اكثريت قريب به اتفاق اعضاي خبرگان از رياست قبلي اعراض نمودند و شخص ديگري را كه متناسب با شرايط و آرمان‌هاي نظام و انقلاب باشد، انتخاب نمودند.
وي درباره نگاه حزبي به مجلس خبرگان گفت: نگاه حزبي و جناحي به مجلس خبرگان با ماهيت اين مجلس و رسالت اصلي آن كه انتخاب رهبري نظام اسلامي و نظارت بر عملكرد ايشان است، منافات دارد. جرياني كه ليست جناحي براي خبرگان مي‌دهد حتماً دنبال موضع‌گيري‌هاي جناحي و سياسي در مجلس خبرگان است و اين اتفاق در صورت تحقق، خطر جدي را متوجه نظام اسلامي خواهد كرد. مجلس خبرگان شأنيت و جايگاه رفيع و فراجناحي دارد و نبايد در چارچوب يك جناح به خصوص تعريف شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 14 اسفند 1392 - 23:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن