تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815502748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه نگاران در دادگاه مصر می گویند که شکنجه شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزنامه نگاران در دادگاه مصر می گویند که شکنجه شده اند تهران – ایرنا – روزنامه نگاران شبکه الجزیره روز چهارشنبه در جلسه محاکمه در قاهره به اتهام حمایت از ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری برکنار شده مصر،گفتندکه شکنجه و از دسترسی آنها به درمان پزشکی در زندان منع شده اند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره،محاکمه این روزنامه نگاران شبکه خبری الجزیره مستقر در قطر در حالی برگزار می شود که روابط قاهره با دوحه که از مرسی و جنبش ممنوع اعلام شده اخوان المسلمین به شدت حمایت می کند، تیره شده است.
این متهمان که شمار آنها به 20 تن می رسد از جمله ˈپیتر گرستˈ خبرنگار استرالیایی،پس از تعطیل شدن دفتر الجزیره در قاهره در پی سرنگونی مرسی در سوم ژوییه (12تیر) به دست ارتش،به حمایت از اخوان المسلمین و انتشار گزارش های نادرست، متهم شده اند.
از این شمار هشت تن در بازداشت هستند و بقیه فراری یا در خارج ازمصر به سر می برند.
در جلسه روز چهارشنبه شش تن ازمتهمان از جمله گرست و ˈمحمد فاضل فهمیˈ روزنامه نگار کانادایی - مصری با لباس سفید زندان در جایگاه قفس مانند دادگاه حضور یافتند.
فهمی که رییس دفتر الجزیره در قاهره بود و در ماه دسامبر به همراه گرست دستگیر شد، به دادگاه گفت: در حالی که کتف وی به مدت 10 هفته شکسته بود، در یک سلول روی زمین می خوابید.
وی خواستار آزادی خود با تضمین سفارتخانه کانادا در باره عدم خروج وی از مصر شد.
فاضل پدر فهمی پیش از برگزاری جلسه دادگاه در گفت و گو با فرانس پرس با تاکید بر بی گناهی پسرش که به وابستگی به اخوان المسلمین متهم شده است، گفت: وی حتی در تظاهرات 30 ژوئن (9 تیر) علیه مرسی شرکت کرده است.
ˈسحیب سعیدˈ یک متهم دیگر نیز گفت که ماموران امنیتی دولت مصر وی را شکنجه کرده اند و خواستار معاینه توسط یک پزشک شد، اما پاسخی دریافت نکرد.
ˈباهر محمدˈ یکی دیگر ازمتهمان پیش از آغاز نشست دادگاه فریاد زد: روزنامه نگاران تروریست نیستند.
گرست در نخستین نشست دادگاه که در بیستم فوریه (اول اسفند) برگزار شد، گفت که عدالت پیروز خواهد شد.
دادستان های مصر در دادخواست خود گفته اند که متهمان با انتشار گزارش های نادرستی از مصر قصد داشته اند که نشان دهند که این کشور در وضعیت جنگ داخلی به سر می برد که احتمالا اشاره به گزارش های الجزیره از سرکوب نیروهای دولت علیه حامیان مرسی است که در آن 1400 تن که بیشتر حامیان مرسی بودند،در درگیری های خیابانی کشته شدند.
دولت مصر،جنبش اخوان المسلمین را سازمانی تروریستی اعلام کرده است، گرچه این گروه دست داشتن در رشته بمب گذاری هایی را که از هنگام سرنگونی مرسی صورت گرفت، تکذیب کرده است.
با اینکه الجزیره می گوید: تنها 9 تن از متهمان، کارکنان آن هستند و اتهامات مطرح شده علیه آنان را تکذیب می کند، اما دادستان ها می گویند همه 20 متهم برای این شبکه خبری کار می کردند.
Baher Mohamed ، Soheib Said ، Mohamed Morsi ، Hosni Mubarak ، Peter Greste ، Mohamed Fadel Fahmy
مترجمام**1486**1856
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن