تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821271510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۸۰ هزار خانوار نيازمند زير پوشش کميته امداد مرکزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۸:۱۴ب.ظ)
مديرکل کميته امداد مرکزي عنوان کرد ۸۰ هزار خانوار نيازمند زير پوشش کميته امداد مرکزي مديرکل کميته امداد امداد امام خميني(ره) مرکزي گفت: ۶صدرصد مردم اراک و ۹درصد خانواده هاي استان مرکزي تحت پوشش کميته امداد امام خميني(ره) بوده و ۴۰ هزار خانواده که شامل ۸۰ هزار خانوار هستند زير پوشش کميته امداد قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري موج از اراک، محسن وليئي در جلسه مديران کميته امداد مرکزي که در سالن جلسات استانداري مرکزي برگزار شد، با اشاره به افرادي که از طريق اعطاء وام بلا عوض و قرض الحسنه از کمک هاي کميته امداد بهره مند مي شوند اظهار کرد: 140هزار نفر در سطح مرکزي از طريق اعطاء وام بلاعوض و قرض الحسنه از کمک هاي کميته امداد بهره مند مي شوند که 10 درصد از مردم در سال از خدمات کميته امداد بهره مند مي شوند.
وي افزود: در کميته امداد در حوزه اشتغال و سلامت تغيير رويکردي انجام شده که در اين زمينه 5000دانش آموز و 2000دانشجو با پرداخت هزينه 20 ميليارد ريال از طرف کميته امداد مرکزي به اين افراد خدمات مورد نياز ارائه شده است.
مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) مرکزي با اشاره به اقدامات کميته امداد در زمينه اشتغال و خود کفايي گفت: 2هزار و 201 مورد اشتغال زايي و خودکفايي انجام شده که در اين زمينه 3هزار و 350 فرصت شغلي براي افراد زير پوشش ايجاد شده که 9 درصد از اين مقدار مربوط به کميته امداد مرکزي است.
وليئي تصريح کرد: در حوزه اشتغال کميته امداد مرکزي 14 ميليارد و 700 ميليون تومان هزينه کرده و در حوزه خودکفايي نيز 17 ميليارد تومان هزينه شده است.
وي افزود: اعطاء وام قرض الحسنه از سياست هاي کميته امداد مرکزي است که اين نهاد در نظر دارد تا بانکي را تاسيس کند که خدمات قرض الحسنه را به افراد زير پوشش کميته امداد ارائه کند.
مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) مرکزي با اشاره به ميزان وام هاي قرض الحسنه اي که توسط کميته امداد مرکزي به افراد زير پوشش اعطاء شده گفت: در 9 ماهه امسال 5000نفر از افراد زير پوشش کميته امداد با 50ميليارد ريال وام قرض الحسنه از مزيت هاي اين طرح استفاده کرده اند.
وليئي تصريح کرد: افرادي که در طرح اکرام ايتام با کميته امداد همکاري مي کنند 12هزار و 500 نفر هستند که به عنوان حامي از 2800 يتيم زير پوشش کميته امداد حمايت مي کنند که در اين زمينه 4ميليارد تومان به افراد زير پوشش طرح اکرام ايتام پرداخت و هزينه شده است.
وي افزود: هزار مورد ازدواج براي افراد زير پوشش کميته امداد مرکزي انجام شده که خدمات کميته امداد مرکزي در اين زمينه شامل برگزاري کلاس هاي آموزشي، پرداخت جهيزيه 10ميليون ريالي به صورت بلاعوض و 20 ميليون ريال به صورت باعوض به خانواده ها پرداخت شده که در اين زمينه 20ميليارد ريال هزينه شده است.
مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) مرکزي با اشاره به پرداخت مستمري به کميته امداد مرکزي گفت: 1170يليارد تومان مستمري به کميته امداد مرکزي پرداخت شده که کميته امداد قصد دارد اين مقدار را افزايش دهد.
وليئي تصريح کرد: کميته امداد مرکزي 372 نفر از بيماران صعب العلاج را که زير پوشش اين نهاد قرار دارند را با صرف هزينه يک ميليارد و 320 ميليون ريال معالجه کرده است.
وي افزود: کميته امداد مرکزي به هر خانواده زير پوشش 117 هزار تومان پرداخت کرده و اين نهاد به منظور بيمه افراد زير پوشش کميته امداد مرکزي 4ميليارد تومان به حساب تامين اجتماعي واريز کرده که 6 هزار نفر در قالب شاغلان طرح اشتغال و زنان سرپرست خانوار ريز پوشش بيمه کميته امداد هستند.
مديرکل کميته امداد مرکزي با اشاره به اقدامات کميته امداد مرکزي در زمينه حل مشکلات حقوقي افراد زير پوشش گفت: کميته امداد مرکزي با افتتاح شوراي حل اختلاف و نهادهاي حقوقي ديگر تاکنون 3هزار و 127 مورد خدمات حقوقي به افراد زير پوشش کميته امداد ارائه داده است.
وليئي تصريح کرد: از تيرماه امسال 20 مرکز نيکوکاري در سطح مرکزي ايجاد شده که اين مراکز به عنوان مراکز پيشخوان کميته امداد در سطح استان فعاليت مي کنند و در اين زمينه هزارو 300 ميليارد ريال خدمات بلاعوض و با عوض به افراد زير پوشش کميته امداد کمک مي شود.
وي افزود: سال گذشته 1 ميليارد و 482 ميليون تومان توسط مردم مرکزي در مراسم جشن نيکوکاري کمک انجام گرفته و اميدواريم امسال اين رقم افزايش پيدا کند.
مديرکل کميته امداد امام خميني(ره) مرکزي با اشاره به برگزاري جشن نيکوکاري در سطح مرکزي گفت: روز 14 اسفند که اولين روز جشن نيکوکاري است زنگ نيکوکاري در مدارس استان نواخته مي شود و در روز 15 اسفند پايگاه هاي جشن نيکوکاري در سطح مرکزي با همکاري بسيج به جمع آوري کمک هاي مردمي مي پردازند.
وليئي تصريح کرد: روز 16 اسفند و استقرار پايگاه هاي جمع آوري کمک هاي مردمي که با همکاري پايگاه هاي نماز جمعه انجام مي شود به جمع آوري کمک هاي مردمي مي پردازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن