تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820127513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماهانه 80 میلیون تومان صدقه در شهرستان قدس جمع آوری می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران با جانمایی 22 هزار صندوق صدقات/
ماهانه 80 میلیون تومان صدقه در شهرستان قدس جمع آوری می شود
قدس- خبرگزاری مهر: فرماندار قدس از جانمایی 22 هزار صندوق صدقات در نقاط مختلف شهرستان خبر داد و گفت: از این صندوق ها ماهانه 80 میلیون تومان صدقه جمع آوری و از سوی کمیته امداد تحویل نیازمندان می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی ظهر امروز در جشن گلریزان حمایت از محرومین آبرومند قدس که با حضور روسای ادارات، اعضای شورای شهر و خیرین در تالار مهرآفرین این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: نیکوکاری و احسان از شاخصهای افراد مومن است و هیچ ثوابی بالاتر همدلی و کمک به همنوعان وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از بین رفتن حکومت طاغوت نهادهای انقلابی یک به یک شکل گرفتند که یکی از بهترین آن ها کمیته امداد امام خمینی(ره) است و با هدف تحت پوشش قرار دادن نیازمندان و مستمندان آغاز به کار کرد و اکنون پس از گذشت سالها مشاهده می شود که در این راه از هیچ کاری فروگذار نکرده است.

وی عنوان کرد: در سطح شهرستان قدس 22 هزار صندوق صدقات وجود دارد که ماهیانه مبلغ 70 تا 80 میلیون تومان از آنها جمع می شود، این امر نشان دهنده خیر و نیکوکار بودن مردم مومن این شهرستان است، با وجود این که اغلب مردم قدس از قشر کارگر و ضعیف هستند اما روحیه نیکوکاری و انفاق کردن در آنان بسیار قوی است. فردی ادامه داد: البته افراد ثروتمندی هم در شهرستان همواره پیشرو و پیشگام در امور خیریه هستند و در همه مجالس این چنینی حضور می یابند، کمیته امداد برای این جشن 250 نفر از خیرین را شناسایی و از آنان دعوت کرد، قطعا حضور این افراد با باور و اعتقاد قلبی است تا دین خود را به همنوعانشان ادا کنند. شورای شهر است موظف به نیازمند کمک کند در ادامه این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر قدس اظهار داشت: افرادی که توانایی مالی دارند باید عادت به گره گشایی داشته باشند چون این شاد کردن دل در قیامت به صورت نور همراه انسان است و انسان را تا رسیدن به در بهشت همراهی می کند، شاد کردن دل یک انسان خشنودی و رضایت خدا را به همراه دارد و از احسان و کمک به دیگران غفلت نکنید و هرچه بیشتر کمک کنید خدا خشنود تر خواهد شد.

خدابخش محمدزاده پودینه افزود: با وجود این که دوره چهارم شورای اسلامی شهر فعالیت خود را از نیمه دوم سال آغاز و شهرداری اکثر بودجه خود را خرج کرده اما شورای شهر خود را موظف می داند به افراد نیازمند شهر و شهرستان کمک کند.

وی ادامه داد: این جشن برای اولین بار است که در شهرستان برگزار می شود و امید است ادامه داشته باشد و در سالهای آینده با برنامه ریزی بهتری و باشکوه بیشتری برگزار شود. کمیته امداد قدس به 5 هزار نفر خدمات ارائه می دهد

در ادامه مراسم مذکور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قدس طی سخنانی اعلام کرد: از موفقیت های چشمگیر کمیته امداد، بسیج مشارکت های مردمی در فقرزدایی از جامعه و حل مشکلات مردم با کمک مستقیم خود مردم است، ترویج و توسعه فرهنگ انفاق و ایثار در جامعه و همچنین جذب خدمات و کمک های مردمی از وظایف مهم این نهاد است.

فتح الله عزیزی افزود: در شهرستان قدس دو هزار و 500 خانوار به صورت مستقیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و دو هزار و 500 خانوار دیگر نیز از خدمات این نهاد استفاده می کنند و تمام تلاش مجموعه کمیته امداد در این است که هیچ یک از این خانوارها در شب عید محتاج نباشند. وی یادآور شد: امروز اولین روز از برگزاری جشنهای نیکوکاری در سطح کشور است که صبح امروز با بصدا درآمدن زنگ نیکوکاری در مدارس شهرستان همزمان با کل کشور این جشنها آغاز شد و فردا صندوقهای جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهرستان و در معابر مستقر می شود همچنین در روز جمعه که روز آخر این جشنها است ماموران کمیته امداد در مصلی نماز جمعه منتظر کمک های مردمی هستند. عزیزی اضافه کرد: همه این کمکها پیش از آغاز سال نو به دست مددجویان کمیته امداد خواهد رسید، همچنین این نهاد برای این که از محرومان آبرومندی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند نیز حمایت کند از همه مسئولان می خواهد که در صورت آگاهی از وجود این افراد آنها را به کمیته امداد معرفی کنند. در پایان مراسم مسئولان حاضر در جلسه اعم از فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده سپاه حدود 300 میلیون ریال به کمیته امداد کمک کردند و صندوق های این نهاد نیز کمک های مردم حاضر در سالن را جمع آوری کرد.


۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۷:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن