تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816159446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلمانی که مشتری مشروب و سی‌دی‌های مستهجن دانش‌آموزان هستند!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



معلمانی که مشتری مشروب و سی‌دی‌های مستهجن دانش‌آموزان هستند!
در خلال غفلت مسئولین آموزش و پرورش یکی از استان های کشور، تعدادی از دانش آموزان اقدام به توزیع سی‌دی‌های مستهجن و مشروبات الکلی در مدرسه کرده اند.




 به گزارش سرویس گیشه جام نیوز به نقل از دانا، با فراگیر شدن آموزش وپرورش در دنیا و مشخص شدن نقش اساسی آن در توسعه همه جانبه جوامع، سرمایه گذاری در آن نسبت به سایر بخش ها اهمیت  بیشتری پیدا کرده به نحوی که هم دولت ها به آن توجه داشته و هم مردم از آن استقبال نموده اند.
مدرسه از مهم ترین نهادهاى اجتماعى، تربیتى و آموزشى و اصلى ترین رکن تعلیم و تربیت است که به منظور تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینى، اخلاقى، علمى، آموزشى، اجتماعى و کشف استعدادها و هدایت رشد متوازن روحى و معنوى و جسمانى آنان براساس اهداف مصوب دوره هاى تحصیلى و برابر ضوابط و دستورالعمل هاى وزارت آموزش و پرورش تأسیس و اداره مى شود. انتقال ارزش هاى اساسى جامعه در کانون اصلى توجه نظام آموزشى قرار دارد، به گونه اى که مدرسه دانش آموزان را متعهد مى سازد ارزش هاى جامعه را درونى سازند.

اما معلم از ارکان اصلى مدرسه است. الگوهاى رفتارى معلم در برابر دانش آموز، عبارت است از: رفتار دوستانه، ارتباط متقابل، کمک به دانش آموزان، تمجید از پاسخ هاى صحیح دانش آموزان. همچنین معلم نقش مهمى به عنوان ارزیابى کننده دانش آموزان بر عهده دارد. همچنین توانایى دگرگونى برنامه درسى را نیز دارد.

شهید ثانى در کتاب منیه المرید، درباره ویژگى هاى معلم چنین مى نویسد: «معلم باید داراى خلوص نیت باشد و در جهت هدف هاى الهى و انسانى گام بردارد.»   معلمان باید رفتارهاى خود را به گونه اى انجام دهند که دانش آموزان آنان را به عنوان الگوى زندگى خود برگزینند.   به دلیل آنکه ارزش ها یکى از عناصر ساختار فرهنگى هر جامعه به شمار مى آیند، تعلیم ارزش ها در مدارس نیازمند آن است که اوضاع حاکم بر نهادهاى اجتماعى با ارزش هاى مورد تعلیم در تناقض نباشد.   توجه به نیازهاى شاگردان از مسائل انکارناپذیر در فرایند تعلیم و تربیت ارزش هاست، اما مطرح کردن نیازهاى شاگردان باید با توجه به نیازهاى جامعه صورت گیرد و براى اینکه این فرایند با موفقیت صورت گیرد باید هدفمند باشد.   انتقال سریع و مؤثر ارزش ها در پیکره مدرسه، همکارى و تعامل مدیران، معلمان، دانش آموزان، اولیا و بهره گیرى از خرد جمعى را مى طلبد. به طور کلى، تعلیم و تربیت ارزشى در سطح محیط هاى آموزشى، نیازمند همراه شدن نوعى تعهد روشن و عملى همگانى است.   البته متاسفانه برخی اخبار از مدارس کشور به گوش می رسد که باید از آن‌ها به عنوان زنگ خطری برای نظام آموزشی و تربیتی کشور یاد کرد.   اخیراً در تعدادی از مدارس یک استان‌های مرکزی کشور تعدادی از دانش‌آموزان اقدام به توزیع مشروبات الکلی و سی‌دی‌های مستهجن در مدرسه های خود می کنند.   گفته می شود برخی از مسئولین مدرسه نیز در جریان این موضوع هستند اما با این دانش آموزان برخوردی نمی‌کنند.   همچنین تعدادی از معلمان مشتری دانش آموزان خود شده‌اند و از آنها خرید می کنند.   این اتفاق در حالی رخ می دهد که مسئولین آموزش و پرورش تا کنون اقدامی در جهت مقابله با این افراد نکرده اند.   به هر صورت با توجه به نقش اساسی مدرسه در تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان کشورمان و همچنین با عنایت به این نکته که متاسفانه اخباری از این دست پیش تر هم منتشر شده بود به نظر می رسد که باید نهادهای متولی و به خصوص وزارت آموزش و پرورش هر چه سریعتر اقدامات مقتضی را برای جلوگیری از تکرار حوادث این چنینی انجام دهد.




۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۶:۰۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن