تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803098953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ رسمي تورم در کشور 33.7 است/ رشد افزايش قيمت ها در سال آينده محسوس نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۶:۱۳ب.ظ)
نوبخت اعلام کرد: نرخ رسمي تورم در کشور 33.7 است/ رشد افزايش قيمت ها در سال آينده محسوس نيست سخنگوي دولت با اعلام رقم 33.7 بعنوان نرخ رسمي تورم در کشور گفت: در سال آينده ما شاهد رشد محسوس تورم نخواهيم بود.
محمدباقر نوبخت در حاشيه برگزاري جلسه دولت در پاسخ به سوال خبرنگار موج مبني بر افزايش قيمت حامل هاي انرژي و افزايش تدريجي نرخ تورم با وجود شعار دولت مبني بر رويکرد رکودي نرخ تورم گفت: اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها واصلاح حامل هاي انرژي مي تواند يک فشار هزينه اي را در روند توليد ايجاد کند. ضمن اينکه اين رقم محاسبه شده است.
وي گفت: در سناريوهاي منتخب اگر نرخ بخواهد تغيير کند ما دقيقا آثار تورمي آنرا ميدانيم بويژه اينکه در آينده تغييرات قيمتي که در حامل هاي انرژي انجام خواهد شد بسيار رشد کند دارد و تمامي اين تغييرات تدريجي است.
سخنگوي دولت عنوان کرد آثار تورمي لحاظ شده در حداقل ممکن خود است اما در کنار آن با توجه به بستر سازي و تدابير انديشيده شده توسط دولت سرريز اين سرمايه کمکي به توليد خواهد بود ضمن آنکه عرضه کالاها به خاطر بهتر شدن روند توليد محسوس خواهد بود.
وي گفت: از سويي ديگر مي توان با انضباط مالي و پولي اين بستر را تقويت کرد ضمن آنکه ما تلاش مي کنيم تقاضا را به صورت منطقي کنترل کنيم.
نوبخت گفت: هيچ ناهماهنگي بين عرضه و تقاضا به صورت چشمگير در سال آينده به وجود نمي آيد بنابراين همين رقم کاهنده تورم در سال 93 هم انجام خواهد شد.
سخنگوي دولت گفت: رشد فزاينده تورم، ناشي از تغيير و اصلاح قيمت هاست که روند کند رشد افزايش قيمت ها تا سال آينده به مراتب از نرخ موجود پايين تر خواهد آمد.
وي عنوان کرد: پيش بيني صندوق بين المللي پول و برخي موسسات جهاني اين است که نرخ تورم بين 15 تا 20 درصد باشد اما ما در محاسبات خود با لحاظ شرايط بد بينانه بين 22 تا 24 درصد نرخ تورم کشور را محاسبه کرديم اما با اين ديد رقمي معادل 25 درصد را عنوان کرديم.
وي با اعلام اينکه نرخ تورم رسمي در کشور 33.7 در صد است گفت: با توجه به اين نرخ ماهانه ميانگين يک دهم درصد افزايش نرخ تورم داشتيم که با اين روند ما پيش بيني کرديم تا پايان سال اين آمار به 35 درصد برسد ضمن اينکه با تدابير انجام شده و مبنا قرار دادن رکود نرخ تورمي در کشور اين ميزان را زير اين رقم به ثبت رسانديم.
نوبخت با تاکيد براينکه، نرخ تورم که کاهش پيدا کند به منزله کاهش قيمت ها نيست خاطر نشان کرد: قيمت ها همچنان در حال افزايش است اما شتاب و رشد اين افزايش کند خواهد بود.
سخنگوي دولت با اشاره به مخاطبين خاص مبني بر اينکه عنوان شده بود دولت تدبير و اميد از کدام محله خريد مي کند که مردم هم از آنجا خريد کنند، گفت: ما درهمه جا خريد مي کنيم و اين نکته با شاکله سراسر ايران بيان شده و عملياتي گشته است به طوري که مرکز آمار ايران نرخ تورم خود را از نمونه برداري جامعه هدف خود که بر پايه آمار نقطه به نقطه است بررسي مي کند و بنده اطمينان دارم همان طور که عنوان شد تمامي رقم هاي افزايش نرخ تورم در سراسر کشور يکسان است.
وي گفت با تمام تنگناهايي که در خزانه کشور وجود دارد ما توانسته ايم با يک تعادلي بدون کسري بودجه قدم برداريم و سعي داريم با اين روند سال مالي 92 به پايان ببريم ضمن اينکه ما در اين دولت تلاش کرديم تا رقم نرخ تورم را در حالت رکود نگه داريم و اين مستلزم يک هدف مشخص بود.
نوبخت در پايان گفت: با تدابيري که در دولت اعتدال بوجود آمد توانستيم با فشارهايي که بر ما متحمل شده بود مزاياي کارکنان دولت به وقت و از فردا به حساب آنان واريز شود و يارانه ها با تمام دغدغه هايي که وجود داشت در 22 هرماه به حساب سرپرستان خانوار واريز مي شده است و شاهد کوتاهي در اين امر نبوديم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن