تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813249180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف دلالان از چرخه کشاورزی موجب سود بیشتر بهره برداران می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین حجت الاسلام حسینی:
حذف دلالان از چرخه کشاورزی موجب سود بیشتر بهره برداران می شود
قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف دلالان از چرخه کشاورزی می توان زمینه سود بیشتر بهره برداران و تقویت بنیه مالی و نیز افزایش صادرات و تولید را هم در این بخش فراهم کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی حسینی روز چهارشنبه در نشست تخصصی هم اندیشی محصول انگور که با حضور کارشناسان تحقیقات سازمانهای جهاد کشاورزی استانهای کشور در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: وقتی واسطه ها بیشترین سود در کشاورزی را به خود اختصاص می دهند دیگر برای بهره بردار این کار سخت و طاقت فرسا سودی ندارد و دچار مشکل می شود.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی باید با برنامه ریزی مناسب و اصولی، مدیریت مطلوب کشاورزی، تامین نهاده و منابع مورد نیاز کشاورزان و رسیدگی به مشکلات آنان واسطه ها را حذف کند تا سود سرشار بدون زحمت به جیب دلالان نرود و این کار مقرون به صرفه شود.

حجت الاسلام حسینی حذف واسطه ها در چرخه کشاورزی، ذخیره کردن آب در استخر ها و تقویت حوزه های اقتصادی و صادرات محصول را از کارهای مهم این بخش دانست و اظهارداشت: با تشکیل شورای کشمش و انگور در استان میتوان از این محصول استراتژیک حمایت جدی کرد و وضعیت کشاورزان را بهبود بخشید. محصول پسته حامیان قدرتمند دارد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای تاسلامی یادآورشد: چرا پسته از معافیت مالیاتی برخوردار است اما کشمش نمی تواند این تسهیلات را بگیرد و باغدار همواره مشکل دارد.

حسینی بیان کرد: چون پشت محصول پسته افراد قدرتمندی هستند نمی گذارند از آن مالیات گرفته شود اما کشمش و انگور که متعلق به کشاورز است باید مالیات بدهد و دچار مشکل باشد و کسی هم از آن حمایت نکند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صادرات 300 میلیون دلاری کشمش استان با ظرفیت های بسیاری خوبی که دارد می تواند تا سه برابر افزایش یابد به شرط آن که هم مجلس و هم دولت حمایت کند و با حذف واسطه و ارائه راهکارهای مدون به سمت رونق این بخش حرکت کنیم.

همه باید دغدغه آب داشته باشیم

حسینی توجه به مصرف بهینه آب را ضروری است و گفت: نگران آینده دشت قزوین هستیم لذا باید همه دغدغه استفاده درست از آب را داشته باشیم و نگذاریم این منبع حیاتی هدر رود که در این مسیر همکاری همه مردم و مسئولان ضروری است.

در پایان این مراسم که جوانمیر عبدالملکی جانشین سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور، محمدرضا صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، سرهنگ طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه استان، معاونان، مدیران سازمان جهاد و کارشناسان حضور داشتند از محققین و کارشناسان بسیجی استان تجلیل شد.


۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن