تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802238513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محسن رضایی: اقتصاد حل نشود سیاست امنیت و دفاع ناپایدار است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
محسن رضایی: اقتصاد حل نشود سیاست امنیت و دفاع ناپایدار است

محسن رضایی: اقتصاد حل نشود سیاست امنیت و دفاع ناپایدار است
محسن رضایی در همایش نوآوری و عدالت اقتصادی اظهار داشت: تعریف اقتصاد مقاومتی بین المللی است و ما در پارادایم گسترده از آن استفاده می کنیم.
به گزارش نامه نیوز، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: توجه به اقتصاد مقاومتی از ضروریات محسوب می شود و فرصتی برای شکوفایی جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید.

وی با بیان اینکه بیش از یک صد سال از بیدار شدن ملت ایران گذشته است، گفت: تاکنون سه آزمون سیاست، امنیت، اقتدار و دفاع را پشت سر گذاشته ایم و باید به آزمون چهارم توجه جدی داشته باشیم.

رضایی خاطر نشان کرد: آزمون اول در زمان مشروطه شکل گرفت و آزمون دوم و سوم را در سال های جنگ تحمیلی بدست آورده ایم و در حال حاضر در آزمون چهارم یعنی اقتصاد، صنعت، فناوری و تجارت هستیم که باید حرکت تند تری در این زمینه انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در آزمون چهارم که همان اقتصاد است حرکت کندی را داشته ایم که باید شتاب بیشتری به آن بدهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برای موفقیت در این آزمون و پیشرفت اقدام جمعی و ملی را خواهان هستیم و دولت با همکاری سایر قوا و مردم باید در این باره اهتمام ویژ ای انجام دهد.

رضایی به کارهای زیرساختی در عرصه اقتصاد اشاره کرد و گفت: تدوین سند چشم انداز و اهداف آن، توجه به سیاست های اصل 44 و اهتمام برای اقتصاد مقاومتی از جمله آن ساختار ها بوده است.

** اگر اقتصاد حل نشود سیاست امنیت و دفاع ناپایدار است

وی اضافه کرد: ظاهرا رقبای ما در منطقه نمی خواهند که ما قله چهارم که همان اقتصاد است را فتح کنیم چرا که اگر موضوع اقتصاد حل شود سیاست، امنیت و دفاع دارای پشتوانه می یابد و اگر اقتصاد حل نشود سیاست و امنیت و دفاع ناپایدار است.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: اگر از آزمون اقتصاد عبور نکنیم و اقتصاد و تجارت را فتح نکنیم هر چه قدر هم نیروی مسلح قوی هم داشته باشیم باز قدرت پشتوانه لازم را ندارد.

رضایی اضافه کرد: یکی از آخرین سیاستگذاری های ما در بعد آزمون چهارم که همان اقتصاد نام دارد توجه به اقتصاد مقاومتی است که در این باره گامهای بلندی برداشته شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، تحریم ها را آغاز آزمون عنوان کرد و گفت: باید پرسید که آیا می توان از آن عبور کرد یا خیر؟

رضایی خاطر نشان کرد: بدون شک یک بال ما در پرواز دیپلماسی است و بال دیگر توجه به اقتصاد داخلی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتصاد مقاومتی را فرصتی برای شکوفایی ایران عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای عقب زدن تحریم ها و رسیدن به شکوفایی در اقتصاد است و توجه بالاترین سیاست گذاران کشور هم بدلیل همین پیشرفت اقتصادی است.

رضایی اظهار داشت: اصل بحث اقتصاد مقاومتی این است که ما به یک گفتمان و الگوی اقتصاد مدیریتی برسیم که هم جنبه اقتصادی و مدیریتی داشته باشد و هم اینکه بتواند اقتصاد ملی را در مقابل تحریم ها فراهم آورد و توان تحریم شکنی را داشته باشد.

وی با برشمردن راهبردهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: این مجموعه اقتصاد مقاومتی مکمل سیاست ای اصل 44 و سند چشم انداز است که منظومه ای مشخص از اقتصاد داخلی را شکیل می دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مشکلات تولید ملی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: با مشکلاتی نظیر دغدغه های کارگاهها و پیمانکاران، مشکلات واحدهای صنعتی، کمبودهای بخش اقتصاد مردمی، نبود صنایع تبدیلی و مکمل کشاورزی، از بین رفتن کسب و کار خانگی و نبود حمایت از کسب و کارهای کوچک مواجه هستیم.

رضایی ادامه داد: برای خروج از این مشکلات راهکارهایی نظیر گسترش بازار داخل و خارج، توسعه تجارت و توجه به اقتصاد مقاومتی مورد نیاز است.

به گزارش ملت آنلاین، وی خواستار توجه دولت، مجلس، قوه قضاییه و همه کارآفرینان به اقتصاد مقاومتی شد و تاکید کرد باید تمامی حرکت های قوای سه گانه و کارشناسان به همراه بنگاههای کوچک در یک مسیر و به سوی اهداف مشخص برای تحقق اقتصاد مقاومتی سوق پیدا کند.

این کارشناس مسایل سیاسی و اقتصادی تاکید کرد: همه از بالاترین سطح تصمیم گیری در کشور تا کارآفرینان روستایی باید همت بلند برای اقتصاد مقاومتی رامدنظر قرار دهند و این تلاش باید مثل سال های پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی همگانی و یکپارچه باشد.




1392/12/14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن