تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819220923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارایه آمار مطمئن و استاندارد علم و فناوری تکلیف نقشه جامع است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ارایه آمار مطمئن و استاندارد علم و فناوری تکلیف نقشه جامع است تهران- رییس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: یکی از تکالیف مقرر در نقشه جامع علمی کشور ارایه آماری مطمئن، استاندارد و قابل اتکا از وضعیت علمی و فناوری سطح ملی و بین المللی است.


به گزارش ایرنا محمدرضا مخبر دزفولی در جلسه چهل و پنجم ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: وزاتخانه های علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه معاونت علمی و فناوری هم باید در این میدان وارد شوند تا منابع موجود در این زمنیه تلفیق و تجمیع شوند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نهادهای بین المللی مانند یونسکو آمارهایی از وضعیت علمی و فناوری کشورها از جمله ایران منتشر می کنند، که با ارایه آمارها از سوی نهادهای مسئول در کشور با توجه به اشراف کامل آنها به موضوع آمارهای ارائه شده از نهادهای داخل کشور از اتقان و استناد بالاتر برخوردار خواهد بود.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: خاصیت وجود این آمار، مستند آن است که شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق این آمار می تواند پیشرفت ها و کاستی های عملکرد نهادهای کشور را به صورت دقیق رصد و پایش کند.
وی خاطرنشان کرد: فن بازارها یک ابزار توانمند در ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان محصولات فناوری و بازار مصرف است.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: با اهتمام قابل تقدیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارتباط قابل توجهی میان فن بازارها، شرکت های دانش بنیان، فرابورس و دیگر نهادهای مرتبط برقرار شده است.
دکتر مخبر در ادامه جلسه با اشاره به موضوع بانک ذخایر ژنتیکی و طرح آن در این جلسه گفت: کشور از لحاظ عدم وجود یک مرکز ذخایر ژنتیکی خسارت های زیادی دیده است و همه نهادها ضمن حفظ استقلال خود باید با این مرکز همکاری داشته باشند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: منظور از ایجاد مرکز ملی ذخایر ژنتیک این نیست که همه ذخایر باید در ایک محل تجمیع شوند بلکه منظور این است که یک دستگاه بالادستی و فرابخشی مدیریت و حمایت از این بخش را عهده دار شود.
عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلای ایران گفت: باید ضوابطی برای حمایت از تولید محصولات ژنتیکی و صیانت از سرمایه ملی کشور در این زمینه وضع شود.
وی افزود: نباید این شائبه ایجاد شود که هدف از این مصوبه، تجمیع فیزیکی است.
رییس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در مصوبه نیز سند زیست فناوری در این مورد مقرراتی وضع شده است و مصوبه ای که توسط ستاد در این زمینه تصویب خواهد شد، مکمل آن مصوبه خواهد بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایجاد شبکه مشترک بین مراکز ژنتیک کشور در عین حفظ تکثیر این نهادها، هدف از تشکیل مرکز ملی ذخایر ژنتیک و زیستی است.
دکتر مخبر دزفولی در پایان گفت: وزارت علوم، بهداشت، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت از محیط زیست از جمله اعضای این مرکز هستند که ذیل معاونت علمی و فناوری تشکیل خواهد شد.
علمی**9190**1599
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن