تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819117079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش جرایم نظامیان آمریکایی مستقر در اوکیناوای ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش جرایم نظامیان آمریکایی مستقر در اوکیناوای ژاپن تهران - ایرنا - خبرگزاری کیودوی ژاپن روز سه شنبه با اعلام اینکه تعداد جرایم نظامیان امریکایی مستقر در پایگاه اوکیناوا در این کشور سال گذشته به 32 مورد رسید، از افزایش برخی جرایم آنها خبر داد.


براساس این گزارش، گرچه نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه جزیره اوکیناوا در ژاپن در سال 2013 در مقایسه با 2012 جرایم کمتری مرتکب شدند، ولی برخی جرایم آنها از جمله سرقت و جرایم جنسی آنها در این جزیره روند صعودی داشته است.
این گزارش به نقل از گزارش وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد که گرچه بسامد ارتکاب جرایم این دسته از نظامیان از زمان تصرف اوکیناوا در سال 1972 روند کاهشی داشته است، ولی گزارش نشست دوجانبه نمایندگان دولت های ژاپن و آمریکا نشان می دهد که آنها بیش از قبل به سرقت و جرایم جنسی دست زده و نیز از پرداخت مالیات سرباز زدند.
گزارش دیگر رسانه های بین المللی نیزحاکیست که روند فزاینده حملات و تخلفات جنسی نیروهای نظامی امریکا در ژاپن درحالی ادامه دارد که بسیاری از نظامیان و سربازان متخلف یا از هرگونه مجازات مصون مانده اند و یا با مجازات های بسیار سبک مواجه شده اند.
بر اساس اسنادی که آسوشیتدپرس در اختیار دارد،نیروهای نظامی امریکا در سال های 2005 تا 2013 میلادی،در بیش از هزار جرم و جنایت جنسی دخالت داشته اند.
در این گزارش آمده است:صدها پرونده و مورد ثبتی از جزئیات روند تحقیق و رسیدگی به جرائم جنسی نظامیان امریکایی مستقر در ژاپن نشان می دهند بیشتر مجرمان زندانی نشده اند، نظامیان مظنون بعد از متهم شدن به موارد جدیِ نقض،مجازات های سبک دریافت کرده اند و قربانیان در همکاری با ماموران تحقیق به طور فزاینده با احتیاط عمل دادند.
بر اساس این گزارش،آمار جرایم جنسی نیروهای امریکا در جزیره اوکیناوا، محل استقرار نیمی از قوای نظامی 50 هزار نفری این کشور در ژاپن، به طور قابل توجه افزایش یافته است.
جرایم و تخلفات جنسی علیه ساکنان جزیره اوکیناوا، خشم و اعتراض عمومی منطقه را علیه حضور نظامی امریکا درپی داشته است.
این گزارش همچنین نشان می دهد، روند قضایی رسیدگی به این گونه پرونده های کیفری، بسیار نامتناسب بوده است.
روند رسیدگی به این گونه پرونده ها معمولا به محاکمه و اتهام های کمتر محدود شده و در تقریبا دو سوم از این موارد، مجرمان بدون مواجهه با حبس و زندان، تنزل درجه یافته اند و یا توبیخ نامه دریافت کرده اند.
در این گزارش آمده است:اسناد نشان می دهند از 473 نیروی تفنگدار و ملوان که به ارتکاب تخلفات جنسی متهم شده اند،179 نفر مجازات ناچیز و اندک دریافت کرده و 68 مجرم به زندان رفته اند.»
مترجمام**1378**1856
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن