تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803176141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عبور دو فروند کشتی جنگی روسيه از تنگه بسفر


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: عبور دو فروند کشتی جنگی روسيه از تنگه بسفر
ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه روز سه شنبه گفت توسل به زور در اوکراين آخرين گزينه است.
به گزارش آريا،رئيس جمهور روسيه امروز در يک کنفرانس خبري رئيس جمهور موقت اوکراين را غيرمشروع خواند.
 به گزارش شبکه تلويزيوني سي ان ان، ولاديمير پوتين در اين کنفرانس خبري که در اقامتگاهش برگزار شد ، گفت دولت جديد در اوکراين حاصل يک کودتا است و اوکراين دچار هرج و مرج شده است.
وي گفت رزمايش هاي نظامي روسيه در منطقه از قبل برنامه ريزي شده بود و روسيه در حال کمک رساني بشردوستانه در شبه جزيره کريمه است.
پوتين خاطر نشان کرد برخي گروه هاي نئونازي در اوکراين از جمله شهر کييف حضور دارند. وي افزود ويکتور يانوکوويچ تنها رئيس جمهور مشروع و قانوني اوکراين محسوب مي شود.
ولاديمير پوتين  در اين کنفرانس خبري تاکيد کرد فقط مردم شبه جزيره کريمه خودشان مي توانند درخصوص آينده خود تصميم بگيرند.
رئيس جمهور روسيه در کنفرانس خبري در اقامتگاه خود در مسکو در جمع خبرنگاران تاکيد کرد روسيه براي مقابله با نيروهاي ملي گراي تندرو نيروهاي خود را در منطقه شبه جزيره کريمه تقويت کرده است.
پوتين به تهديدهاي غرب به اعمال تحريم ها عليه روسيه اشاره کرد و گفت آسيب هاي چنين تحريم هايي چند جانبه خواهد بود و اسيب ان فقط متوجه روسيه نخواهد شد.
رئيس جمهور روسيه افزود شرکاي ما از يک کودتاي غيرقانوني در اوکراين حمايت کرده اند و رئيس جمهور موقت اوکراين نيز مشروعيت ندارد.
وي در خصوص موضع برخي کشورهاي غربي براي حاضر نشدن در اجلاس گروه هشت گفت ما در حال فراهم کردن تدارکات براي ميزباني اجلاس گروه جي هشت هستيم و اگر اين کشورها نمي خواهند در اين اجلاس حاضر شوند ، به خودشان مربوط مي شود.
پوتين افزود ما تلاش نمي کنيم کريمه را به بخشي از خاک روسيه تبديل کنيم .
وي گفت در هر حال فقط کساني که درشبه جزيره کريمه زندگي مي کنند ، مي توانند در خصوص آينده خود تصميم بگيرند.
پوتين افزود برخي تصور مي کنند که تنش ها و هرج و مرج در اوکراين در پي مخالفت يانوکوويچ با امضاي توافقنامه با اتحاديه اروپا به وجود امد اما اين طور نبود زيرا وي نگفت با اين توافقنامه مخالف است بلکه گفت اين توافقنامه با منافع ملي اوکراين همخواني ندارد.
پوتين خاطر نشان کرد نيروهاي روسي تاکنون در شبه جزيره کريمه يک گلوله نيز شليک نکرده اند اما هر گونه استفاده از نيروهاي نظامي در اين خصوص آخرين گزينه خواهد بود.
پوتين گفت استفاده از نيروهاي ارتش درخصوص مسئله اوکراين کاملا مشروع و قانوني است چراکه به درخواست يانوکوويچ براي حفاظت از مردمي است که پيوند هاي تاريخي و فرهنگي و اقتصادي مشترکي با روسيه دارند.
پوتين همچنين گفت: يانوکوويچ اگر در اوکراين مي ماند به قتل مي رسيد.   
به گزارش خبرگزاري رويترز ، ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه روز سه شنبه گفت ويکتور يانوکوويچ در صورتي که در اوکراين مي ماند ، به قتل مي رسيد.
رئيس جمهور روسيه افزود: کشورهايي که به دنبال اعمال تحريم ها هستند بايد ابتدا به خساراتي فکر کنند که ممکن است اين تحريم ها براي آنها درپي داشته باشد. هرگونه تهديد عليه روسيه غير سازنده و زيان بار است.
ولاديمير پوتين خاطرنشان کرد: روسيه انتخابات در اوکراين را تحت شرايط کنوني به رسميت نخواهد شناخت.  
رئيس جمهور روسيه  گفت اگر تحت شرايط کنوني «وحشت آفرين» در اوکراين انتخابات برگزار شود ، روسيه نتايج آن را به رسميت نخواهد شناخت.
پوتين همچنين گفت دو روز قبل با ويکتور يانوکوويچ رئيس جمهور برکنار شده اوکراين در روسيه ديدار کرده و او صحيح و سالم است.همه پرسي درباره کريمه
همه پرسي وضع کريمه ممکن است زودتر از موعد برگزار شود.  
«سرگئي اکسيونوف» نخست وزير جمهوري خودمختار کريمه روز سه شنبه اعلام کرد همه پرسي در خصوص وضع اين جمهوري ممکن است زودتر از تاريخ تعيين شده پيشين برگزار شود.
«اکسيونوف» طي کنفرانس خبري خود در شهر «سيمفرئوپول SIMFREOPOL » در اين باره گفت: «به عقيده من اين همه پرسي مي تواند حتي زودتر از تاريخ 30 مارس برگزار شود.»
به گزارش خبرگزاري ايتار تاس از «سيمفرئوپول» نخست وزير کريمه افزود پس از بررسي افکار عمومي در خصوص برگزاري اين همه پرسي، تاريخ اجراي آن تعيين خواهد شد.عبور دو فروند کشتي جنگي روسيه از تنگه بسفر
دو فروند کشتي جنگي روسيه از آبهاي بسفر ترکيه در درياي سياه عبور کردند.
خبرگزاري دولتي آناتولي ترکيه اعلام کرد دو فروند کشتي جنگي که روسيه آنها را از عمليات نيروي دريايي خود در آبهاي شرق درياي مديترانه خارج کرده بود، روز سه شنبه در مسير حرکت به بندر «سِواستوپل» در درياي سياه، از بسفور (تنگه استانبول) ترکيه عبور کردند.
اين در شرايطي است که رئيس جمهور موقت اوکراين روز دوشنبه از افزايش حضور نظامي روسيه در شبه جزيره کريمه خبر داده و از مسکو خواسته بود که به «تهاجم و راهزني دريايي» خود پايان دهد. الکساندر تورچينف همچنين اوضاع را در برخي مناطق جنوب و شرق اين کشور، «دشوار» توصيف کرد، اما گفت مقامات اوکراين بر اوضاع اين مناطق که اکثر جمعيت آن را روس زبان ها تشکيل داده اند، مسلط هستند.
تورچينف افزود ناوگان روسيه در درياي سياه همچنين کشتي هاي نيروي درياي اوکراين را نزديک بندر سِواستوپول کريمه که ناوگان روسيه در آنجا پايگاه نظامي دارد، گرفتار کرده است.
در همين حال، تيم اعزامي صندوق بين المللي پول نيز قرار است از روز سه شنبه فعاليت خود را در اوکراين آغاز کند. کييف اميدوار است براي جلوگيري از ورشکستگي اوکراين، دستکم پانزده ميليارد دلار وام از اين صندوق دريافت کند. 
 
اضطراب جنگ در کريمه
خبرنگار شبکه تلويزيوني فرانس24 در کي يف گفت مردم کي يف با نگراني اوضاع را در منطقه کريمه دنبال مي کنند.
گاليور کراگ خبرنگار اين شبکه افزود مردم کي يف اوضاع کنوني را در کشور مشابه دوران اعتراضها در ميدان استقلال کي يف مي دانند زيرا در دوران اعتراضها ، رهبران معترضان مدام عنوان مي کردند حملات نيروهاي ضد شورش به معترضان قريب الوقوع است.
سياستمداران مخالف ظاهرا اطلاعات غلطي از مسئولان وقت اوکراين دريافت مي کردند.
به نظر مي رسد، همين داستان در حال تکرار شدن در وزارت دفاع باشد.
مردم کي يف احساس مي کنند کابوس هايشان درحال تکرار شدن اما اين بار حمله در سطحي گسترده يعني در سطح منطقه اي وسيع از کشور مطرح است و ديگر صحبت از پليس ضد شورش نيست بلکه صحبت از ارتش روسيه است که ممکن است هر لحظه به اوکراين حمله کند.
مردم کي يف مي گويند هر چند اکثر اوقات شايعات درباره حمله نيروهاي ضد شورش به حقيقت نپيوست، نهايتا در هجدهم فوريه چنين حمله اي روي داد.
وي ادامه داد مسئولان سياسي اوکرايني مي گويند روسيه معترضان طرفدار روسيه را تحريک مي کند. براي مثال عنوان شده است در خارکيف هزاران روسي از روسيه به اوکراين رفتند تا عليه دولت کي يف تظاهرات کنند. يوليا تيموشنکو نخست وزير سابق اوکراين بر نقش روسيه در برگزاري و سازماندهي اين اعتراضهاي ضد دولتي تاکيد کرده است. اما دولت اوکراين مي داند همه اين اعتراضها، در مناطق شرقي کشور مصنوعي نيست بلکه شماري از ساکنان مناطق شرقي کشور واقعا نگران آينده خود هستند و مي ترسند دولت جديد به اقدامات ملي گرايانه عليه اقليت روس زبان روي آورد. در بيست و سوم فوريه پارلمان قانون مربوط به زبان روسي را لغو کرد و اين مسئله بر نگرانيهاي ساکنان اين مناطق مي افزايد. روس زبانهاي اوکراين اين مسئله را نمادي از ماهيت ملي گراي دولت جديد کي يف مي دانند.
رئيس جمهور موقت تصميم گرفته است قانون مصوب پارلما را امضا نکند.
 
دوماي روسيه سرگرم بررسي ضميه شدن کريمه به خاک خود است   
نخست وزير سابق اوکراين در مصاحبه با سي ان ان، تاکيد کرد غرب با توجه به نامتوازن بودن قواي نظامي اوکراين و روسيه و طبق توافق موجود با اين کشور، بايد از شکل گيري درگيري خونبار در اين ناحيه و جدا شدن کريمه از اوکراين جلوگيري کند.
به گزارش شبکه تلويزيوني سي ان ان، نيروهاي روسيه در کريمه مستقر شده اند و اين در حالي است که خبرهايي از صدور هشدار به نيروهاي اوکراين براي ترک کردن اين شبه جزيره منتشر شد؛ هشداري که بعدا صحت خبر آن با ترديد مواجه شد. آمريکا و اروپا به اقدام روسيه واکنش نشان داده اند، جان کري وزير خارجه آمريکا عازم کي يف شد و بحث هايي از متوقف شدن بحث هاي تجاري و بازرگاني با روسيه مطرح شد. با اين حال هنوز روشن نيست که ولاديمير پوتين چه نياتي در سر دارد.
وي هنوز اظهارات علني را دراينباره مطرح نکرده است.
دولت موقت اوکراين به شدت از شرايط موجود نگران است و در حال آماده باش کامل به سر مي برد.
يوليا تيموشنکو نخست وزير سابق اين کشور و از جمله برجسته ترين شخصيت هاي سياسي حال حاضر اوکراين مي گويد بايد مانع از بلعيده شدن کريمه توسط روسيه شد.
کريستين امانپور مجري سي ان ان در اولين مصاحبه تلويزيوني وي پس از آزادي از زندان ، از او سوال کرد با توجه به اينکه دولت موقت اوکراين اعلام کرده است از کريمه دست نمي کشد و روسيه نيز اعلام کرده است سربازانش تا زماني که بحران اوکراين حل شود در اين ناحيه باقي مي مانند، اقدام بعدي در اين عرصه چه خواهد بود.
تيموشنکو گفت:« اقدام بعدي روسيه مشخص است، دوماي روسيه از لحظاتي پيش بحث ضميمه کردن کريمه را تحت بررسي قرار داده است. تا چندي بعد اين تصميم به راي گذاشته مي شود ما همگي مي دانيم که راي دوما چه خواهد بود.
به اين علت است که روسيه به تنش ها دامن زده است.
دنيا بايد درک کند که اوکراين به تنهايي قادر نخواهد بود اين مشکل را با روسيه حل کند و دنيا در عالي ترين سطح بايد از موثرترين روش ها براي مقابله با اين تهاجم بي سابقه استفاده کند.
نخست وزير سابق اوکراين درباره اينکه از دنيا با توجه به اينکه اعلام شده است از راه حل نظامي در اين عرصه استفاده نخواهد شد، چه انتظار دارد، گفت همه ما به ياد داريم زماني که يادداشت تفاهم بوداپست امضا شد و زماني که اوکراين از تسليحات هسته اي خلع شد، آمريکا، انگليس و روسيه اعلام کردند صلح، استقلال و تماميت ارضي اوکراين تضمين خواهد شد.
اکنون که بحران درگرفته است، اوکراين به شرکاي خود متکي است. زماني که روسيه اين تفاهم نامه را چنين گستاخانه ناديده گرفته است، مردم اوکراين از آمريکا و انگليس انتظار دارند که به تضمين هاي خود که درآن زمان مطرح کردند، وفادار بمانند. در غير اين صورت فضاي سياسي اوکراين و زندگي مردم اوکراين تغيير خواهد کرد.
در صورتي که در برابر اين تهاجم اقدام لازم صورت نگيرد، سازوکار توافق ها و مناسبات بين المللي درباره حق حاکميت کشورها و تماميت ارضي آنها ديگر معتبر نخواهد ماند. اگر آقاي پوتين به توافقات موجود وفادار و پايبند نباشد، دنيا بايد با قوي ترين ابزار موجود به آن واکنش نشان دهد.
اگر اين اقدام صورت نگيرد، اوکراين بايد به روسيه تسليم شود و اين چيزي نيست که آمريکا، انگليس و افکار عمومي دنيا پذيراي آن باشد، از اين رو اوکراين مي خواهد تدابير کافي براي جلوگيري از وقوع اين تراژدي در قلمرو اوکراين به کار گرفته شود».
امانپور از تيموشنکو سوال کرد آيا شما مشخصا خواهان مداخله نظامي غرب در برابر روسيه هستيد؟
وي پاسخ داد توسل روسيه به نيروي نظامي در کريمه امري پذيرفتني نيست و من از مي خواهم رهبران دنيا از همه امکانات موجود براي جلوگيري از اينکه اوکراين کريمه را از دست بدهد، استفاده کنند.
تيموشنکو افزود اقدامات ديگري نيز ضرورت دارد از جمله اينکه فورا توافقي بين اوکراين و اتحاديه اروپا امضا شود. امروز پارلمان، دولت و همه مردم اوکراين مي خواهند که اين توافقنامه امضا شود.
وي درباره سفر کري به کي يف و درخواست آمريکا از دولت موقت اوکراين براي خويشتنداري و ندادن بهانه به روسيه براي وسعت بخشيدن به تهاجم خود، و اينکه آيا اوکراين آماده پاسخگويي نظامي به روسيه است، گفت ما به خوبي از نامتوازن بودن قوا بين روسيه و اوکراين آگاه هستيم. من ديروز خطاب به مردم اوکراين هشدار دادم هر گونه واکنش فعلي آنها به اين تهاجم با تهاجم شديدتر و نابودي اوکراين همراه خواهد بود و خواستار آرامش آنها شدم. اما اين مسئله صرفا به اوکراين محدود نمي شود و ثبات را در کل دنيا تحت تاثير قرار مي دهد. راه حل اين مسئله بايد در سطح کشورهاي قدرتمند جهان شکل گيرد و دنبال شود.
تيموشنکو در پايان بار ديگر تاکيد کرد مردم در سراسر اوکراين، در شرق و غرب و در کريمه چشم اميد به آمريکا و اروپا دارند تا به تعهدات خود در برابر توافق امضا شده با اوکراين وفادار باشند و اين کشور را در برابر تهاجم کرملين تنها رها نکنند.
 
غرب بايد در برخورد با پوتين محتاط باشد   
کريستوفر هيل سفير سابق آمريکا تصريح کرد برخورد نظامي يا تحريم و منزوي ساختن روسيه راهکارهاي مناسبي براي پايان دادن به بحران اوکراين نيست.
به گزارش شبکه تلويزيوني سي ان ان، کريستوفر هيل سفير سابق آمريکا در کره شمالي و عراق درباره اينکه آمريکا و غرب چه اقداماتي را براي تحت فشار گذاشتن روسيه مي توانند انجام دهند و اينکه آيا اين کشمکش راه حلي ديپلماتيک دارد، گفت : قطعا اين مسير چالش برانگيز خواهد بود. نکته اي که بايد در ذهن داشته باشيم اين است که ما با قدرتي بزرگ مواجه هستيم
گام نخست در برخورد با اين قضيه اين است که اتحاد در موضع گيري عليه آن در سطح بين المللي و عمدتا بين آمريکا و اتحاديه اروپا حفظ شود.
گام دوم اين است که اوضاع اوکراين را آرام کنيم و زمينه بحث بين کي يف و مسکو را فراهم آوريم. در صورتي که اين مشکل به فراتر از کريمه کشيده شود، ما با مسئله اي جدي مواجه خواهيم شد.
وي درباره اينکه اروپا اکنون چندان به گام برداشتن در عرصه تحريم اقتصادي روسيه تمايل ندارد و اين امر مي تواند يک پيروزي کوچک براي پوتين باشد، گفت پيمودن مسير تحريم روسيه و کنار گذاشتن آن از گروه هشت مشکلاتي در پي خواهد داشت، ما به همکاري روسيه در سراسر جهان نياز داريم. براي مثال در سوريه، در کره شمالي و در نقاط ديگر اين همکاري حائز اهميت است. اين روند نتايج مطلوبي در پي نخواهد داشت. کاري که ما بايد انجام دهيم حفظ وحدت خود از يک سو و از سوي ديگر کمک به شکل گيري دولتي در اوکراين است که رضايت روسيه را نيز تامين کند. پيامي که پوتين دارد اين است که اگر شما مي خواهيد مرا آشفته کنيد، من نيز براي شما آشفتگي ايجاد مي کنم. بايد توجه داشت اگر شرايط رو به وخامت بگذارد و درگيري و خونريزي وجود داشته باشد، بازگشت به شرايط قبل بسيار دشوار خواهد شد.
 در همين حال يک سناتور جمهوريخواه آمريکا نيز درباره گزينه هايي که آمريکا در برخورد با روسيه در اختيار دارد، تاکيد کرد گزينه نظامي در دسترس نيست اما با گزينه هاي اقتصادي و سياسي مي توان هزينه ورود به اوکراين را به پوتين تحميل کرد.
به گزارش شبکه تلويزيوني سي ان ان، جان مک کين سناتور جمهوريخواه کنگره آمريکا با اشاره به اوضاع اوکراين و نحوه برخورد آمريکا با روسيه، به اين شبکه تلويزيوني گفت من هيچ گزينه نظامي را اکنون در دسترس نمي بينم ،گرچه برنامه ريزي هايي براي مواجهه با پيامدهاي احتمالي به ويژه در برابر اقدام ولاديمير پوتين در تحت فشار گذاشتن کشورهايي ديگر چون لهستان که يکي از اعضاي ناتو است، بررسي مي شوند. اما ما مي توانيم گزينه هاي اقتصادي و سياسي متعددي داشته باشيم که ولاديمير پوتين را با بهاي کاري که انجام داده است، مواجه کند.
مک کين همچنين تاکيد کرد روسيه خود را در اعزام نيرو به کريمه آزاد مي بيند، زيرا سياست خارجي دولت اوباما را ضعيف مي داند.



سه شنبه, 13 اسفند 1392 ساعت 16:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن