تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815408642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک خبر خوش برای آنها که سینما و محیط زیست را دوست دارند!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک خبر خوش برای آنها که سینما و محیط زیست را دوست دارند! تهران - ایرنا- یک خبر خوش برای آنها که سینما و محیط زیست را دوست دارند!


ˈ محمد درویشˈ نویسنده سایت خبرآنلاین نوشت: شنبه ی گذشته، ˈفرهاد توحیدیˈو ˈامیر اثباتیˈ دو تن از مدیران ارشد خانه سینما، مهمان پارک پردیسان بودند تا برای مدیران سازمان حفاظت محیط زیست بگویند: چگونه می توان ایران را به نخستین کشور خاورمیانه بدل ساخت که صاحب یک سینماتک محیط زیستی می شود؟
طبیعت ایران پر از موضوعات ناب و اثرگذار برای اهالی سینماست؛ اما هرگز آنگونه که باید مؤلفه ها و آموزه های محیط زیستی نتوانسته نقش پررنگی از تاریخ سینمای ایران را به ویژه در حوزه سینمای داستانی به خود اختصاص دهد. یک دلیل این لکنت، شاید برگردد به مدیران و متخصصان و فعالان محیط زیستی که شاید هیچگاه سزاوارانه نتوانستند بین گرایه های سبز خویش با خواهش های اهالی سینما پیوندی ملموس و پیش برنده برقرار کنند.
اینک اما در شرایطی به سر می بریم که همه باید برای زنده نگه داشتن آخرین چشم اندازهای ناب طبیعت در معرض خطر ایران و نیز ممانعت از ورشکستگی صنعت بزرگ و افتخار آمیز سینمای ملّی، دست به دست هم داده و بکوشند تا با هم افزایی تنگاتنگ تر به بقای یکدیگر کمک کنند. هدف بلندی که یکی از شروط تحققش، بی شک بسترسازی مناسب مردمی است تا دوباره و این بار به بهانه ی تماشای آثار ممتاز سینمای ایران و جهان با چاشنی محیط زیست، مردم را با سالن های سینما آشتی دهند؛ سالنی که قرار نیست برای ارایه ی امکاناتی که ارایه می دهد، جیب شهروندان ایرانی را نشانه رود!
چنین است که در همین راستا، نگارنده با جلب موافقت مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست از فرهاد توحیدی؛ مدیرعامل خانه سینما و امیر اثباتی؛ یکی از معاونینش دعوت کرد تا ضمن بازدید از سالن نمایش قدیمی موجود در پارک پردیسان تهران و بررسی امکانات موجود در آن، کمک کنند تا این سالن قدیمی و خاک خورده که گنجایش پذیرایی از 120 تماشاچی را دارد، بتواند با نمایش و نقد و بررسی آثار سینمای ایران و جهان در حوزه محیط زیست، به نخستین سینما تک محیط زیستی ایران و خاورمیانه بدل شود. در این راه البته شورای شهر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران هم باید به میدان آیند تا بتوان اولین پاتوق سبز را در تهران کلید زد که بی شک می تواند به گرانیگاه پیوندی ژرف بین هنرمندان و دوستداران طبیعت ایران بدل شود. به ویژه که یکی از برنامه های این مجموعه ی هنری/ محیط زیستی، دعوت از بزرگان سینمای ایران و نقد و بررسی آثار ایشان در حوزه ی محیط زیست خواهد بود.
باشد که به زودی این آرزوی سبز، جامه ی عینیت به تن کند. آمین.
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن