تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819057342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان مسیر روابط تهران- باکو رامثبت خواند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان مسیر روابط تهران- باکو رامثبت خواند باکو- ایرنا- ˈمحسن پاک آیین ˈ سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت : روابط تهران- باکو مسیر مثبتی را طی می کند.


ˈمحسن پاک آیینˈ در مصاحبه با پایگاه خبریˈ زمردˈ با اشاره به اراده مسئولان دو کشور برای توسعه مناسبات و همکاری های فیمابین افزود: تبادل هیأت های بلند پایه ایران و جمهوری آذربایجان در یک سال اخیر نشان دهنده اعتماد دو کشور به یکدیگر است و ما در آینده نیز شاهد سفرهای مقامات ارشد دو کشور خواهیم بود.
پاک آیین همچنین با اشاره به اهمیت ترانزیتی چهارمرز فعال بین ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت : ایران نزدیک ترین مسیر جمهوری آذربایجان به اروپا، آسیا و خلیج فارس و حتی آفریقا است و علاوه بر آن مسیر ایران هم اقتصادی و هم امن است.
سفیر ایران سرمایه گذاری مشترک دو کشور در در حوزه ترانزیت و حمل و نقل و ساخت مسیرهای ترانزیتی را به نفع دو طرف دانست و افزود: سالانه نزدیک به یک میلیون آذری وارد ایران می شوند که بیشتر در حوزه درمانی و پزشکی به ایران سفر می کنند. اگر ما بتوانیم تسهیلات مشترک بیشتری را در پایانه هایمان فراهم کنیم ، این روابط وضعیت بهتری پیدا می کند.
پاک آیین با تاکید بر اهمیت برگزاری نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: در حال مذاکره با طرف آذری برای تعیین تاریخ برگزاری این اجلاس هستیم.
وی، اولویت‎‎های سیاست خارجی ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری کشورمان و توجه به کشور‎های همسایه و حضور مؤثر ایران ‎ برای تقویت ثبات و امنیت در منطقه را یک رویکرد مثبت در سیاست خارجی ایران توصیف کرد.
پاک آیین افزود: روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری دو کشور در سال گذشته ، با توجه به وجود مشترکات کم نظیر تاریخی، فرهنگی و مذهبی، اهمیت ویژه ای دارد و مناسبات خوب دو کشور در آینده می تواند به الگوئی برای دیگر کشورها تبدیل شود.
خاورم*1206*1446
انتهای پیام /*




13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن