تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816744306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به مهندسي زدگي در اقتصاد دچار شديم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۱۲ب.ظ)
قاسمي : به مهندسي زدگي در اقتصاد دچار شديم مديرعامل بانک پاسارگاد گفت: فهم اقتصاد مهم ترين رکن در تصميم گيري هاي اقتصادي است.
مجيد قاسمي مديرعامل بانک پاسارگاد در مراسم گشايش سالن اجتماعات دانشگاه خاتم که با حضور فيروزه خلعتبري يکي اقتصاددانان برجسته کشور برگزار شد، با بيان اينکه دچار مهندسي زدگي در اقتصاد شديم، گفت: قصد من نفي علم رياضيات در مدل سازي نيست اما با مهندسي در رياضيات نمي توان فلسفه اقتصاد را دستکاري کرد.
وي ضمن بيان اينکه، فهم اقتصاد مهم ترين رکن در تصميم گيري هاي اقتصادي است، گفت: شناخت نوع تورم و رکود در اقتصاد کشور از اهميت بسياري برخوردار است.
قاسمي در ادامه از تبديل دانشگاه خاتم به يک دانشگاه جامع خبر داد و گفت: در حال اخذ مجوز پذيرش دانشجو در رشته کارشناسي ارشد در 10 رشته مهندسي هستيم و تا مهرماه سال آينده سه دانشکده مجزا در اين دانشگاه تشکيل خواهد شد.
وي تاکيد کرد: تمامي اين دانشجويان از طريق کنکور سراسري پذيرفته شده اند و در شرايط کنوني هيچ يک از کارکنان بانک پاسارگاد در اين دانشگاه تحصيل نمي کنند.
مديرعامل بانک پاسارگاد ادامه داد: پس از تشکيل اين دانشکده ها و تبديل دانشگاه خاتم به يک دانشگاه جامع، مجوز دانشگاه علوم پزشکي را نيز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي دريافت خواهيم کرد.
وي با بيان اين نکته که دانشگاه خاتم سهامدار بانک پاسارگاد است، اظهار داشت: از روز اول تاسيس بانک پاسارگاد، يک درصد از سهام برخي موسسان را براي دانشگاه خاتم درنظر گرفتيم و اکنون اين دانشگاه سهامدار بانک است.
قاسمي در مورد ظرفيت پذيرش دانشجوي اين دانشگاه گفت: ما از ابتداي تاسيس براي پذيرش 28 هزار دانشجو در دانشگاه خاتم ظرف مدت 14 سال برنامه ريزي کرده ايم و اکنون بسته به نياز کشور نسبت به پذيرش دانشجو اقدام مي کنيم.
وي همچنين مرحله بعدي پذيرش دانشجو را در مقطع دکترا پس از اخذ مجوزهاي لازم عنوان کرد و افزود: استادان نامدار دانشگاه ها با دانشگاه خاتم همکاري مي کنند و به زودي اعضاي هيات علمي آن نيز تکميل مي شود.
قاسمي با بيان اين نکته که دانشجويان اين دانشگاه حداقل به يک زبان خارجي بايد مسلط شوند، اضافه کرد: هم اکنون نيز استادان برخي از درس ها به زبان انگليسي تدريس مي کنند.
فيروزه خلعتبري فوق دکتراي اقتصاد نيز در مراسم گشايش سالن اجتماعات دانشگاه خاتم اظهار داشت: خوب نگاه کردن به اقتصاد علمي است که داده هاي آماري را به اطلاعات تبديل مي کند و مي تواند تصوير وضعيت را شفاف و درک بهتري از وضعيت ايجاد کند.
به گفته وي، با خوب نگاه کردن به اقتصاد، سياست هاي اقتصادي سنجيده تر مي شود و مديريت اقتصادي مي تواند عملکرد بهتري داشته باشد.
خلعتبري تاکيد کرد: خوب نگاه کردن به اقتصاد يک علم است که پشت ميز دانشگاه نمي توان آن را آموخت.
وي با اشاره به مديريت بد مالي و ثروتي کشور در طول ساليان گذشته خاطرنشان کرد: ما با اين نوع مديريت، به نسل هاي آينده بد کرده ايم.
اين اقتصاددان با اشاره به تفاوت آمارهاي دو مرجع اصلي اقتصادي يعني بانک مرکزي و مرکز آمار، گفت: آمارهاي درآمد خانوار شهري از نظر مفهومي در بانک مرکزي با مرکز آمار تفاوت دارد اما هر دو مرجع کاهش قدرت خريد خانوار را تاييد مي کنند.
به گفته وي، آمارها نشان مي دهد که شکاف بين درآمد شهري و روستايي همچنين تفاوت هزينه خانوارهاي شهري و روستايي زياد و در حال افزايش است و اين اختلاف آن قدر زياد است که براي درک روند توزيع درآمد نمي شود از انباشت آمارهاي مناطق شهري و آمارهاي مناطق روستايي استفاده کرد.
خلعتبري با اشاره به اين نکته که درآمدهاي غيرپولي خانوارها بيش از حد رشد کرده است، تصريح کرد: اين امر نشانه گسترش فساد يا بزرگ شدن بخش زيرزميني است.
وي ادامه داد: همچنين خانوارها به تدريج کمتر و کمتر به مزد و حقوق به عنوان يک منبع درآمد وابسته مي شوند که اين امر تبعاتي همچون گريز از کار، بيرون ماندن از بازار کار با وجود نداشتن کار، دست کم گرفتن کار و پايين آمدن بهره وري کار را به همراه خواهد داشت.
اين کارشناس ارشد اقتصادي به بالارفتن سهم نسبي هزينه هاي خوراک در بودجه خانوارهاي شهري و روستايي اشاره کرد و گفت: بالابودن فشار تورم در بخش هزينه کالاهاي اساسي، افت رفاه و رضايت از زندگي، جدي بودن فشارهاي تورمي از نظر عامه مردم و بالارفتن شاخص بينوايي از تبعات اين پديده ناخوشايند است.
وي با اشاره به استفاده از آمارها و اطلاعات نادرست در ساخت معيار براي شناسايي وضعيت اقتصادي گفت: بيشتر کشورهاي درحال توسعه از معيارهايي استفاده مي کنند که با وجود تشابه اسمي، با مفهوم اصلي آن معيارها، اختلاف زيادي دارد.
خلعتبري گفت: براي تشخيص وضعيت بايد اطلاعات حاصل از آمارها به شکلي فعال شود که بتواند رابطه علت و معلولي را در تحولات نشان دهد ضمن اين که براي دستيابي به راه حل بايد از اطلاعات حاصل از تشخيص فعاليت، به شاخص ها و نماگرهايي رسيد که بتواند وضعيت را به درستي نشان دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن