تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803793492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگل های شمال کشور بی نظیر است/ آزادسازی 160 هزار هکتار عرصه های جنگلی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران نوبخت:
جنگل های شمال کشور بی نظیر است/ آزادسازی 160 هزار هکتار عرصه های جنگلی
ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری جنگل های شمال کشور را در جهان بسیار بی نظیر دانست، گفت: این طبیعت بی نظیر در شمال ایران واقع شده که متاسفانه قدر آن را نمی دانیم.



به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نوبخت صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بارها از دانشجویان دانشگاههای دیگر کشورها برای بازدید از جنگل های شمال وارد مازندران شدند، اظهار داشت: این دانشجویان به منظور مشاهده تاریخچه جنگل های خود به مازندران سفر می کنند. وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه های طبیعی، افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز در عرصه های منابع طبیعی نه اینکه اصلا وجود ندارد، بلکه وجود دارد، ولی در عرصه هایی که بعنوان زمین های اختلافی و غیر ملی در کنار این عرصه ها قرار دارند، ساخت و ساز داریم. مدیرکل منابع طبیعی استان، خاطرنشان کرد: ساخت و ساز در عرصه های منابع طبیعی یا خارج آن در مجموع بر اقتصاد کلان استان و کشور صدمه و ضرر وارد می کند و همچنین در عرصه های طبیعی به طبیعت، نوع درست زیستن جانوران و گیاهان و انسان آسیب می رساند. نوبخت با بیان اینکه برخی از دستگاههای اجرایی خدمات رسان مثل ادارات گاز، برق و آب برای تاسیسات غیر مجاز امکانات ارائه می دهند، اذعان داشت: دلیل آن عدم رعایت ضوابط توسط دهیاری هاست که متولی برخورد با متخلفان است و گاهی مواقع مجوزهایی برای ساخت و سازهای غیر مجاز صادر می کنند. وی گفت: اینکه این انعطاف از نظر اداری باید در مجموعه برای صدور مجوزها داشته باشند، یک معضل در شمال کشور است که در عرصه های منابع طبیعی و زراعی ایجاد مشکل می کند. نوبخت در ادامه بیان کرد: می طلبد همه با هم مانع ساخت و سازهای غیر مجاز که بصورت قارچ در عرصه های منابع طبیعی و زراعی در حال رشداست و آن را خدشه دار و دچار مشکل می کنند، شویم. وی با تشکر از حساسیت خبرنگار مهر از ساخت و سازهای غیر مجاز که متاسفانه امروز کمتر پیرامون آن سوال می کنند و این مسئله مشکلاتی را بوجود می آورد، گفت: خوشبختانه طبق تبصره 5 قانون، منابع طبیعی راسا با مشاهده تخلف، تخریب کند که این کار را تاکنون انجام داده و برای همیشه ادامه می دهد و با هیچ کس تعارف ندارد. نوبخت همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ساخت راههای منتهی به استان و تخریب یکسری از جنگل ها، اظهار داشت: برای بهتر زیستن هموطنان نیاز است حداقل استفاده را ببرند و احداث جاده های بین المللی و ترانزیت توسط اداره راه با استفاده از کارشناسان کمیته فنی منابع طبیعی برای احداث تونل در جاده سوادکوه در حال انجام است. آزادسازی 160 هزار هکتار عرصه های جنگلی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، گفت: در 11 ماهه سال جاری حدود 160 هزار هکتار از عرصه های جنگلی آزاد شد و همچنین 450 فقره پرونده در این خصوص تشکیل شد. سرهنگ اسحاق محسنی کشفیات چوب در سال جاری را 557 متر مکعب عنوان و اظهارداشت: در این مورد 553 فقره پرونده قضائی تشکیل و 341 نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.


۱۳۹۲/۱۲/۱۳ - ۰۹:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن