تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804786501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکست آمریکا در دفاع از اوکراین ضربه آخر به ناتو است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اندیشکده آمریکایی: شکست آمریکا در دفاع از اوکراین ضربه آخر به ناتو است تهران - ایرنا - اندیشکده آمریکایی مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی (CSIS) نوشت: در اوکراین پای اعتبار آمریکا در این میان است و واشنگتن باید روشن کند که عملیات نظامی روسیه در اوکراین به معنای جنگ با نیروهای نظامی ˈناتوˈ خواهد بود.


به گزارش ایرنا ، در این مطلب نوشته ˈاندرو سی. کوچینزˈ عضو ارشد و مدیر برنامه روسیه و اوراسیا در مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در واشنگتن ، آمده است: ولادیمیر پوتین با رای اجماعی پارلمان روسیه مبنی بر مجاز دانستن اعزام نیروهای نظامی روسیه به اوکراین ، در اوایل این هفته مخاطرات را با اقداماتی بالا برد که به معنای انضمام بی سر و صدای ˈکریمهˈ (به خاک روسیه) است.
تا این لحظه ، پاسخ دولت اوباما از جمله هشدار مبهم روز جمعه مبنی بر ˈهزینهˈ داشتن برای روسیه ، به چیزی بیش از تهدید تحریم نشست جی-هشت که قرار است ماه ژوئن در سوچی برگزار شود ، منجر نشده است. آیا تیم اوباما فراموش کرده اند که زمانی که اوباما در سال 2012 میزبان جی-هشت بود ، پوتین خود را نشان نداد ؟ آیا آن پیامی روشن در این باره نبود که واقعا درباره جی-هشت بطور عام و درباره اوباما بطور خاص ، چه فکر می کند ؟
پوتین بار دیگر دولت آمریکا را غافلگیر کرده است اما معلوم نیست که پاسخ آمریکا چگونه خواهد بود.
آنچه در دو روز گذشته روی داده تاکیدی فوری است بر اینکه آمریکا در کنار متحدان اروپایی خود باید کمک های اقتصادی و امنیتی را برای تقویت ظرفیت و اعتبار دولت موقت در کی یف افزایش دهد. برای انجام این کار، دولت اوباما باید تمایل خود برای ˈرهبری از پشت سرˈ را کنار بگذارد زیرا خطری فوری برای کاربرد گسترده تر ابزارهای نظامی و شبه نظامی (از سوی روسیه) برای جدا کردن سایر مناطق شرقی از اوکراین وجود دارد. این امر پیامدهای فاجعه باری برای اوکراینی ها و اعتبار آمریکا در سراسر جهان خواهد داشت. به عنوان مثال ، در نظر بگیرید که رهبران ژاپن و چین که درگیر مناقشه ای ارضی هستند ، از این موضع آمریکا چه برداشتی خواهند داشت.
بله ، ممکن است کریمه از دست رفته باشد. اما ما باید بطور معتبری روشن کنیم که مداخله نظامی روسیه در سایر مناطق اوکراین یک خط قرمز است که به معنای جنگ با اوکراین و نیروهای نظامی ناتو خواهد بود.
نیروهای دریایی ناتو و آمریکا باید به دریای سیاه در مجاورت ساحل اوکراین اعزام شوند. نیروهای نظامی کشورهای همسایه عضو ناتو نیز باید به نزدیکی مرزهای اوکراین اعزام شوند.
تمام اینها بر این پیش فرض استوار است که دولت کی یف درخواست حمایت کند. اگر ارتش اوکراین و /یا نیروهای ناتو آماده انجام چنین اقداماتی نباشند ،در این صورت ما با مطرح کردن تهدیدهای توخالی تنها احمق به نظر می رسیم. پوتین نشان داده که در اعمال منافع روسیه چابک است و برای اینکه غرب در واکنش خود موثر باشد ، این امر مستلزم اقدام فوری ، متمرکز و نیرومند است تا پوتین در محاسبات خود تجدیدنظر کند.
بعلاوه ، آمریکا باید با همکاری متحدان اروپایی خود بسته ای از کمک های اقتصادی در اختیار دولت موقت اوکراین بگذارد.
البته مسکو و کی یف هر دو تجربه تاریخی کافی دارند تا در مورد اینکه ما آماده دادن تعهدات مالی بزرگ به اوکراین هستیم ، شک کنند. در واقع این یکی از عوامل اصلی بود که در ماه نوامبر این بحران را آغاز کرد. واشنگتن و اتحادیه اروپا هم دلایل زیادی دارند برای اینکه شک کنند که دولت اوکراین می تواند به تعهداتش برای اصلاحات اقتصادی پایبند باشد.
اما هر چند چنین شک و تردیدهایی قابل درک است ، باید تلاش کنیم که اوکراین این بار کار درست را انجام دهد و غرب باید امیدوار باشد که تهدید تجزیه اوکراین ، حس لازم بحران برای کنار گذاشتن الگوهای رفتاری قدیمی را ایجاد کند.
در نهایت ، زمان اهمیت زیادی دارد. و هر چند واقعیت این است که بسیاری از آمریکایی ها می توانند با واقعیت اوکراین بدون کریمه کنار بیایند ، هرگونه تجزیه بیشتر اوکراین می تواند برای مردم ساکن اوکراین و همچنین برای امنیت اروپا و اعتبار تعهد آمریکا فاجعه بار باشد.
هر چند اوکراین در مرکز اروپا نیست اما بخشی از اروپا است و شکست ما در دفاع از حق حاکمیت اوکراین در این زمان نیاز ، می تواند ضربه آخر به ˈناتوˈ باشد که در سال های اخیر برای یافتن جایگاه خود در جهان تقلا کرده است.
تقابل مستقیم با پوتین به آن اندازه که بسیاری هراس دارند ، خطرناک نیست. پوتین به هر حال یک فرصت طلب محاسبه گر است که هر جا ضعفی ببیند از آن استفاده می کند. در این صورت بسیار بعید است که اگر پوتین بطور روشن ˈهزینهˈ عبور از یک خط قرمز را درک کند ، خطر جنگ را بپذیرد. سوال این است که آیا پوتین اعتقادی دارد به اینکه آمریکا و متحدانش شدت عمل نشان خواهند داد. برای امنیت اروپا، امیدوارم که اوباما ثابت کند که پوتین اشتباه می کند.
مترجمام**1078**1575





13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن