تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802445936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از درددل یک سرمایه‌گذار کردستانی گزارش می‌دهد پروژه پرورش آهوی سنندج منتظر نگاه ترحم‌آمیز مسئولان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از درددل یک سرمایه‌گذار کردستانی گزارش می‌دهد
پروژه پرورش آهوی سنندج منتظر نگاه ترحم‌آمیز مسئولان
چندگانگی قوانین و اعمال سلیقه‌های شخصی توسط کارشناسان دستگاه‌های مختلف اجرایی در کردستان مانع بزرگی را در مسیر توسعه سرمایه‌گذاری و اشغال‌زایی در این استان محروم به وجود آورده است.

خبرگزاری فارس: پروژه پرورش آهوی سنندج منتظر نگاه ترحم‌آمیز مسئولان


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، تسهیل امور سرمایه‌گذاری یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان ارشد نظام به ویژه مقام معظم رهبری بوده و این مهم توسط معظم‌له در سفر تاریخی‌شان به کردستان خطاب به مسئولان استان مطرح شد. حال علی‌رغم تأکیدات مقام معظم رهبری و سایر مسئولان ارشد نظام همچنان شاهد سنگ‌اندازی‌های بسیاری در برابر سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف هستیم و همین امر موجب شده است که کردستان از لحاظ بیکاری و عدم توسعه‌یافتگی صنعتی و جذب سرمایه‌گذاری جزو عقب‌مانده‌ترین استان‌های کشور قلمداد شود. حوزه کشاورزی و محیط زیست به عنوان یکی از ویژگی‌ها و توانمندی‌های بالقوه کردستان از اهمیت ویژه‌ای در حوزه اشتغال‌‌زایی و توسعه پایدار استان برخوردار بوده و می‌توان با تکیه بر توانمندی‌های این حوزه کردستان را آباد و دغدغه اشتغال جوانان این استان را برطرف کرد. متأسفانه علی‌رغم توانمندی‌ها و رغبت فراوان سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این حوزه شاهد سنگ‌اندازی بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای بالفعل‌کردن این توانمندی‌ها هستیم.

علی‌اشرف تمامی مجری طرح پرورش آهوی گواتری در روستای سرنجیانه سفلی سنندج از جمله این سرمایه‌گذارانی است که با تشویق مسئولان استانی ودر راستای دغدغه زیست‌محیطی خویش اقدام به راه‌اندازی نخستین مجتمع پرورش آهوی کردستان با ظرفیت 50 رأس کرده است. این سرمایه‌گذار کردستانی از سال 90 فعالیت‌های مرتبط با اجرای این طرح را از امور اراضی جهاد کشاورزی سنندج شروع کرده و در سال 91 موفق به دریاف مجوز فعالیت و تخصیص 2هزار و 500 مترمربع برای انجام این پروژه شد.

این سرمایه‌گذار کردستانی در جوار مجتمع پرورشی آهوی گواتری خویش در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با دریافت وام 60 میلیون تومانی از بانک سپه و تزریق اعتبار 320 میلیون تومانی شخصی از اول اردیبهشت ماه سال 92 عملیات ساختمان‌سازی و دیوارکشی این مجتمع آغاز شد و در تیرماه نیز با در دست‌داشتن نامه دامپزشکی استان برای خرید آهو به استان کرمانشاه مراجعه کردیم و 16 رأس آهو خریداری نمودیم. تمامی خاطرنشان کرد: متأسفانه علی‌رغم داشتن مجوزهای رسمی و نامه دامپزشکی در مسیر برگشت از کرمانشاه در شهرستان کامیاران محموله آهوان در 26 تیرماه متوقف و این حادثه ناگوار موجب تلف شدن چهار رأس از آن‌ها شد. وی افزود: مسئولان پس از چند روز معطلی با معذرت‌خواهی خشک و خالی محموله آهوان را که حالا 12 رأس از آن‌ها باقی مانده بود را ترخیص نمودند و قرار منع تعقیب صادر کردند. این سرمایه‌گذار کردستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم اینکه اداره کل محیط زیست استان در سال 90 برای این طرح سرمایه‌گذاری مجوزهای لازم را صادر کرده بود پس از اجرای طرح به عنوان تخلف و عمل به صید و شکار در شهریور ماه 92 شکایتی را علیه ما عنوان کرد و خواستار برگشت آهوهای خریداری شده به فروشنده کرمانشاهی شد.

تمامی تصریح کرد: پس از حضور در دادگاه و ارائه اسناد رسمی و مجوزهای لازم شاهد صدور رأی به نفع اینجانب بودیم و ادعای محیط زیست بی‌اساس شناخته شد. وی افزود: پس از این ماجرا و اجرای کامل طرح درخواست واگذاری و اتمام کار را به جهادکشاورزی استان ارائه کردیم که باز هم بروکراسی اداری برای تحقق این مهم از نو شروع شده و با مشکلات فراوانی مواجه شدیم. تمامی خاطرنشان کرد: HC ممانعت اعضای شورای اسلامی روستای سرنجیانه سفلی گرفته تا مخالفت محیط زیست استان و سنگ‌اندازی اداره کل جهاد کشاورزی مشکلات عدیده‌ای را برایمان به وجود آورده است. وی افزود: مشکل شورای روستا با استعلام از مدیرکل دفتر بازرسی استانداری کردستان در حال رفع شدن است چرا که بر اساس قانون سرمایه‌گذاری کشور این مهم در حوزه اختیار شوراها نبوده و نباید در این راستا سنگ‌اندازی کنند.

این سرمایه‌گذار کردستانی از گارد بسته محیط زیست استان در برابر این طرح محیط زیستی و اعمال نظر سلیقه‌ای توسط مسئولان این سازمان به عنوان مانع اصلی در برابر پیشبرد این طرح نام برد و افزود: متأسفانه محیط زیست استان در ادعایی غیر منطقی موافقت خویش را منوط به افزایش 47هزار و 500 مترمربع به زمین موجود و اختصاص 1000متر زمین به ازای هر رأس آهو نموده است. تمامی افزود: با سعه صدر هر چه تمام‌تر برای تحقق این خواسته بدون‌پشتوانه محیط زیست به امور اراضی جهاد کشاورزی استان مراجعه کردیم که آن‌ها هم ما را به شورای اسلامی روستا پاس دادند. وی خاطرنشان کرد: این ادعای محیط زیست استان در حالی است که اداره امور دام وزارت جهاد کشاورزی استاندارد هر 50 متر مربع به ازای هر رأس آهو را مدنظر و تأیید خود داشته و این مهم در استان‌های یزد، کرمانشاه، شیراز و مشهد نیز به اجرا درآمده است.

تمامی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: هیچ درخواست غیرقانونی از مسئولان استان نداشته و فقط خواستار اجرای قانون هستیم و همچنان منتظریم که چه زمانی این اعمال سلیقه‌های شخصی در برابر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان برطرف خواهد شد. این معلم بازنشسته کردستانی هدف از ایجاد این مجتمع پرورش آهو را فرهنگ‌سازی در راستای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، فراهم‌کردن ایستگاهی تحقیقاتی و علمی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر دوست‌داران محیط زیست در استان عنوان کرد و افزود: اگر قصد سودآوری داشتیم به جای ورود در این عرصه به حوزه‌های تولیدی و سودآور دیگری وارد می‌شدیم. تمامی در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدوارم این دغدغه‌ها به گوش مسئولان برسد و برای چندین دقیقه هم شده از این طرح بازدیدی داشته باشند و به جای اعمال سلیقه‌های شخصی و تنگ‌نظری‌ها زمینه را برای تسهیل امور سرمایه‌گذاری و رفع دغدغه اشتغال در استان فراهم کنند. ................................ گزارش از: خبات ساعدی ................................ انتهای پیام/79006

92/12/13 - 08:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 501]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن