تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813084993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض گسترده یهودیان به قوانین جدید سربازی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




اعتراض گسترده یهودیان به قوانین جدید سربازی خبرگزاری رسا ـ حاضران در این تجمع گسترده به طرحی معترض هستند که در صورت تصویب، معافیت سربازی را برای یهودیان ارتدوکس و فراگیران مدارس مذهبی لغو می کند.



به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از یورونیوز، صدها هزار نفر از یهودیان سنت گرا در سرزمین های اشغالی در اعتراض به پیش نویس قانون جدید درباره خدمت اجباری سربازی تظاهرات کردند.
حاضران در این تجمع گسترده به طرحی معترض هستند که در صورت تصویب، معافیت سربازی را برای یهودیان ارتدوکس و فراگیران مدارس مذهبی لغو می کند.
از زمان به وجود آمدن رژیم صهیونیستی، یهودیان موسوم به حریدی یا اولترا ارتدوکس از انجام خدمت اجباری سربازی معاف بوده اند. در آن رژیم خدمت سربازی برای پسران و دختران در سن هجده سالگی اجباری است.
آبراهام هاوسمن، یکی از معترضان می گوید: یکی از مهمترین بخشهای مذهب یهود، مطالعه تورات است. این قانون، راه ما را برای تحصیل در این زمینه می بندد. این مهمترین دلیل حضور من در خیابان است.
مردان با لباس های رسمی سیاه رنگ و کلاه، پلاکاردهایی در دست داشتند و در آنها دولت را به جنگ علیه مذهب یهود متهم و اعلام کردند: ما به ارتش نمی‌پیوندیم.زنان و کودکان نیز در این راهپیمایی حضور داشتند. رسانه های رژیم صهیونیستی شمار حاضران در این تجمع را بین 250 تا 400 هزار نفر تخمین زده اند. رهبران مذهبی یهودیان ارتدوکس از زنان و فرزندان آنها هم خواسته بودند که در این تجمع که پس از نیایش دسته جمعی برگزار شد، شرکت کنند. انتظار می رود پیش نویس این قانون در هفته های پیش رو به تصویب برسد.
یاکوف آشر، قانونگذار یهودیان ارتودکس افراطی می‌گوید: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام این مساله که مردان جامعه یهودیان افراطی باید مذهب و تحصیل خود را قربانی خدمت نظام کنند، جایگاه مورد احترام خود را از دست داده است.
این تظاهرات اعتراضی گسترده در بیت‌المقدس باعث ترافیک گسترده و لغو موقتی حمل و نقل عمومی در این شهر شد. سخنگوی پلیس بیت المقدس گفت، 3500 افسر پلیس برای نظارت بر این روند مستقر شده اند./1415/ 1409/ح


۱۳۹۲/۱۲/۱۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن