تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801631317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولایتی: اتحاد ایران، عراق، لبنان و سوریه در منطقه تعیین‌کننده خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ولایتی: اتحاد ایران، عراق، لبنان و سوریه در منطقه تعیین‌کننده خواهد بود

ولایتی: اتحاد ایران، عراق، لبنان و سوریه در منطقه تعیین‌کننده خواهد بود
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: برخی از کشورها نمی‌خواهند میان ایران و متحدانش مجموعه‌ای قدرتمند شکل بگیرد به همین دلیل لزوم آسیب شناسی در این زمینه یش از پیش احساس می‌شود.
به گزارش نامه نیوز، علی اکبر ولایتی که بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در سمینار اسلامی "جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق ، همکاری‌ها، چالش‌ها و افق آینده" که در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار می‌شد حضور داشت خاطرنشان کرد: روابط ما با همسایگانمان برای ما اولویت دارد.

وی افزود: ایران با 15 کشور از طریق خشکی و آب همسایه است و این همسایگی می‌تواند برای ما فرصتی باشد و اگر هوشیاری لازم را نشان بدهیم باید از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: همسایگی ما با 15 کشور فرصت استفاده از ویژگی ترانزیتی را برای ما فراهم می‌کند . ما با استفاده از این فرصت می‌توانیم درآمدی بیش از سایر درآمدهای کشورمان داشته باشیم، زیرا در همسایگی ما کشورهایی هستند که گازی بیشتر از نیازشان دارند و در مقابل کشور دیگری وجود دارد که به انرژی و گاز نیاز دارد. بنابراین ما با استفاده از این فرصت ترانزیتی می‌توانیم درآمدهای قابل توجهی را برای کشورمان کسب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمینه‌های گسترده همکاری بین ایران و عراق خاطرنشان کرد:‌ همبستگی روز افزون ایران و عراق می‌تواند یک مجموعه‌ نزدیک به هم ، منسجم ومتحد را در منطقه ایجاد کند که از هر مجموعه‌ دیگری قدرتمندتر باشد.

وی ادامه داد: عراق یکی از قوی‌ترین کشورهای عربی محسوب می‌شود. این کشور از نظر منابع زیر زمینی کاملا غنی است . این کشور هم آب ، هم نفت و هم زمین دارد و هم آفتاب. تمام این ویژگی‌ها در یک کشور کمتر دیده شده است و اگر بتوانند خرابی‌های زمان صدام را بازسازی کنند قطعا عراق می‌تواند جزء یکی از کشورهای پیشرفته بشود.

ولایتی ادامه داد: اتحاد ایران و عراق و اتصال این دو کشور به سوریه و لبنان می‌تواند قدرت این کشورها را به مراتب افزایش داده و این افزایش قدرت بسیار در منطقه تعیین کننده خواهد بود.

ولایتی با بیان اینکه اگر ایران بتواند در منطقه با متحدان خود مجموعه‌ای قدرتمند را تشکیل بدهد برای ما تعیین کننده خواهد بود، افزود: بسیاری از کسانی که مایل نیستند بین ایران و عراق ، لبنان و سوریه اتحادی شکل بگیرد در جهت گسسته شدن این زمینه که درحال شکل گیری است تلاش می‌کنند. وظیفه‌ ما است که به آسیب شناسی در این زمینه بپردازیم و اگر ضعفی در این مورد وجود دارد آن را بررسی کنیم و در نهایت نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.




1392/12/12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن