تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819187952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: عربستان سعودی جایگاه خاصی برای ایران دارد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روحانی: عربستان سعودی جایگاه خاصی برای ایران دارد


سفیر جدید عربستان سعودی در ایران استوار نامه خود را تقدیم حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری کرد. روحانی، در این مراسم ضمن تاکید بر روابط صمیمی و برادرانه ایران با کشورهای اسلامی، گفت: عربستان سعودی، جایگاه خاص و ویژه ای برای ایران دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمهورکشورمان، پیش از ظهر امروز دوشنبه، در مراسم تقدیم استوارنامه عبدالرحمن بن غرمان الشهری، سفیر جدید عربستان سعودی، گفت: تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران بر حفظ و گسترش روابط صمیمی و برادرانه با کشورهای اسلامی و به ویژه همسایگان است و در این میان، عربستان سعودی جایگاه خاص و ویژه ای برای ایران دارد.

تقدیم استوار نامه سفیر عربستان

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، با اشاره به جایگاه دو کشور ایران و عربستان در منطقه و جهان اسلام و بیان اینکه ایران و عربستان ظرفیت های قابل توجهی برای گسترش و تعمیق روابط با یکدیگر دارند، افزود: تعامل و همکاری تهران و ریاض بی تردید می تواند برای ثبات و امنیت کل منطقه مفید باشد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران، ارتقای روابط و تعمیق تعاملات است، ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران در دوره پیش رو خواهان گسترش روابط با کشور برادر و دوست خود عربستان سعودی در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همکاری و تبادل نظر در تمام مسائل منطقه ای و بین المللی است.
دکتر روحانی، با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر در منطقه و در برخی کشورهای اسلامی شاهد جنگ و درگیری هستیم، تصریح کرد: افراطی گری و تروریسم ثبات کل منطقه را تحت تاثیر قرارداده و اختلافات نابجا و ناصحیح بین مذاهب اسلامی فضای نامطلوبی را برای همه در منطقه ایجاد کرده است.
رئیس جمهور، اضافه کرد: به طور مسلم توسعه همکاری های دو کشور ایران و عربستان، شرایط مطلوب تری را برای منطقه رقم خواهند زد.
تقدیم استوار نامه سفیر عربستان

عبدالرحمن بن غرمان الشهری، سفیر جدید عربستان سعودی نیز در این دیدار روابط خوب دو ملت و رهبران ایران و عربستان را عنصری مهم و موثر برای گسترش روابط دو کشور توصیف و تصریح کرد: به طور قطع در پرتو رهبری مدبرانه جنابعالی در دولت جدید ایران می‌توانیم شاهد دورانی بی‌نظیر در روابط تهران و ریاض باشیم.
سفیر جدید عربستان سعودی، گفت: رویکردهای دولت جدید ایران چشم انداز و افق جدیدی را در روابط دو کشور گشوده و ملت و مقامات عربستان سعودی برداشت های مثبتی از این رویکرد جدید دارند.
وی تاکید کرد:  به طور مسلم با اراده قوی‌ای که در مقامات دو کشور برای توسعه مناسبات وجود دارد بی تردید روابطی صمیمی و برادرانه بین دو کشور شکل خواهد گرفت که وحدت واقعی و تاریخی میان ایران و عربستان را محقق خواهد کرد.
القبس از میانجیگری کویت بین ایران و عربستان خبر داد

روزنامه‌ القبس به نقل از منابع خبری خود از تلاش‌های کویت برای فراهم کردن مقدمات فضای آشتی میان عربستان و ایران خبر داد و نوشت که در حال حاضر تماس‌هایی میان کویت، ریاض و تهران در سطوح مختلف در جریان است تا زمینه و زمان مناسبی برای انجام این میانجیگری فراهم شود.

به گفته این منابع سفر اخیر مرزوق الغانم، رئیس مجلس کویت به تهران نتایج مهمی را (در این باره) به دنبال داشته است.


دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن