تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819169205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وظايف نمايندگاه قوه قضاييه در تمامي سازمان بايد شفاف شود/ اقتصاد مقاومتي نبايد شعار باقي بماند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۵۷ب.ظ)
سخنگوي دستگاه قضا؛ وظايف نمايندگاه قوه قضاييه در تمامي سازمان بايد شفاف شود/ اقتصاد مقاومتي نبايد شعار باقي بماند وظايف نمايندگاني که از سوي دستگاه قضا در ساير دستگاه هاي اجرايي يا نظارتي فعاليت مي کنند بايد در جهت تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي شفاف شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، غلامحسين محسني اژه اي سخنگوي دستگاه قضا در پنجاه و نهمين نشست مطبوعاتي خود در بين خبرنگاران ابتدا در خصوص اقتصاد مقاومتي گفت: به دستور رياست قوه قضاييه و به لحاظ اهميت اين موضوع حقيقتا بايد به اقتصاد مقاومتي جامه عمل پوشاند و نبايد بگذاريم که اين امر رهبري در حد شعار باقي بماند؛ از طرف رياست قوه به اينجانب اعلام شده که با تشکيل کارگروهي از تمام ظرفيت قوه قضاييه استفاده شود تا اين موضوع احصا شود.
وي ادامه داد بايد بررسي هاي لازم را در اين مورد با کارشناسي قوي انجام دهيم و اگر نيازي به قانون جديد يا تغيير قانون بود با ارائه لايحه به مجلس در صدد انجام اين امر باشيم.
دادستان کل کشور با تاکيد بر نحوه صحيح اقدامات بازرسان در ساير دستگاهها گفت: قوه قضاييه نمايندگاني را در ساير دستگاهها نظير شوراي عالي بورس، شوراي پول و اعتبار و غيره را به عضويت دارد و بايد نمايندگاني که در اين دستگاه ها خدمت مي کنند وظايفشان شفاف تر شود که سياستهاي اقتصاد مقاومتي از نظر کارشناسي کاملا ثابت شده که نياز به اين جهاد است و هم اين که تکليفي است که از سوي رهبري بر قواي سه گانه تکليف شده است.
محسني اژه اي در ادامه با تشکر از قوه مجريه و مقننه در لايحه بودجه گفت: از طرف قوه قضاييه از دولت و مجلس شوراي اسلامي نسبت به تکميل و ارائه و همچنين تصويب و ابلاغ لايحه کل بودجه تشکر مي کنيم که دولت بر سروقت قانوني بودجه به مجلس ارائه داد که اين کار اقدام دولت برکات زيادي از جنبه هاي مختلف براي تمامي دستگاهها و سازمانهاي دولتي خواهد داشت.
دادستان کشور همچنين با اعلام ليستي از افرادي که نام آنها براي مرخصي عيد لحاظ شده است اعلام کرد به لحاظ کمک به خانوده زندانيان و در جهت رفعت اسلامي رياست قوه قضاييه در ابلاغي به سازمان زندانها اعلام کردند که طبق دستور العمل زندانيان واجد الشرايط که مي توانند در زمان عيد از مرخصي استفاده کنند اعلام کنند؛ همچنين ليست عفوي از سوي رييس قوه قضاييه به مناسبت 12 فروردين انتخاب شده که به مقام معظم رهبري ارائه شود تا در صورت لزوم آنها بتوانند از عفو، تبرئه يا کاهش مجازات استفاده کنند.
وي ادامه داد: مجرماني که در زمان عيد به مرخصي مي روند بايد مواظب باشند که شيطان يا شيطان صفتان به سراغ آنها نيايد زيرا اين مرخصي براي آينده آنان و ازادي آنان در آينده بسيار مناسب است.
سخنگوي دستگاه قضا همچنين با اشاره به آمار عفو شدگان درطول سال جاري گفت: آمارهاي موجود از استانهاي کشور و بر اساس احکامي که از سوي قضات تعيين تکليف شده بود اقدامي بسيار جالب از سوي اولياي دم خانواده ها انجام شد که آنها از حق قانوني خود گذشتند، در ماههاي اخير بيش از 80 مورد گذشت از اولياي دم از قصاص را داشته ايم.
سخنگوي قوه قضاييه در خصوص انتشار مطالبي درباره فعالين و محکومين در سال 88 گفت: اگر دراين رابطه افرادي در هر زمينه اي مطلبي را انتشار داده باشند که مصداق جرم آن تعيين شده باشد حتما دستگاه قضايي با آنها برخورد خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن