تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803879241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منابع مالی شکست فردوسی‌پور از کجا تأمین می‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: منابع مالی شکست فردوسی‌پور از کجا تأمین می‌شود؟
نزدیک ‌یک سال و نیم از راه‌‌اندازی شبکه تخصصی ورزش در ایران می‌گذرد و با گذشت این زمان، تازه دعوای شبکه‌های قدیمی برای ‌داشتن آنتن بالا گرفته است. نگاهی به کنداکتور برنامه‌های تلویزیونی، نشان می‌دهد که در شش ماه اخیر، چندین و چند برنامه جدید ورزشی در شبکه‌های دو، سه و تهران ایجاد شده که مهم‌ترین و موفق‌ترین آن، دور جدید برنامه ورزش از نگاه دو است که هم‌اکنون دومین برنامه پربازدید صدا و سیماست
کد خبر: ۳۸۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸ - 03 March 2014



منابع مالی شکست فردوسی‌پور از کجا تأمین می‌شود؟
نزدیک ‌یک سال و نیم از راه‌‌اندازی شبکه تخصصی ورزش در ایران می‌گذرد و با گذشت این زمان، تازه دعوای شبکه‌های قدیمی برای ‌داشتن آنتن بالا گرفته است. نگاهی به کنداکتور برنامه‌های تلویزیونی، نشان می‌دهد که در شش ماه اخیر، چندین و چند برنامه جدید ورزشی در شبکه‌های دو، سه و تهران ایجاد شده که مهم‌ترین و موفق‌ترین آن، دور جدید برنامه ورزش از نگاه دو است که هم‌اکنون دومین برنامه پربازدید صدا و سیماست.

به گزارش «تابناک»، چندین و چند سال است که نود، پربازدید‌‌ترین برنامه تلویزیونی ایران است و عادل فردوسی‌پور، موفق‌ترین چهره تلویزیونی! نگاهی به چهره‌های تلویزیونی، نشان می‌دهد که در سال‌های قهر مهران مدیری با تلویزیون و مهاجرت سید محمد حسینی از ایران، این عادل فردوسی‌پور بود که یک‌تنه چراغ روشن صدا و سیمای ایران بود با ریتم تند برنامه‌اش در سال‌های ریزش مخاطبان تلویزیون، هواداران خود را همواره راضی نگه ‌داشت، نه ‌تنها مخاطبی را از دست نداد که حتی بر شمار آنان ‌افزود. چنانکه در برنامه معروف قرعه‌کشی جام‌جهانی، امار شش میلیون شرکت کننده را در مسابقه پیامکی خود بر جای گذاشت که یک رکورد دست‌نیافتنی در برنامه‌های تلویزیونی ایران است.

اما آنچه برنامه نود را در همه این‌ سال‌ها به یک برنامه پر مخاطب‌ تبدیل کرده، وابسته به شخصیت استثنایی خود عادل فردوسی‌پور است. تیزهوشی فردوسی‌پور در کنار درک درست از کارکرد رسانه و نترس بودن وی از بالا گرفتن جنجال و درگیری در برنامه‌هایش، موجب شده تا بیشتر اوقات مخاطبان از دیدن برنامه نود راضی باشند. البته فردوسی‌پور در همه این سال‌ها منتقدان سفت و سختی هم داشته که همه این انتقادات ‌بیشتر به شخصیت فردوسی‌پور ‌است تا خود برنامه و همین ‌نشان از آن دارد که شخصیت خود فردوسی‌پور‌ در همه این سال‌ها، موجب شهرت روزافزون نود شده است.

در میان همه برنامه‌هایی که چند ماه اخیر روی آنتن رفته، اما برنامه ورزش از نگاه دو شبکه دو، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده و توانسته خودش را به جایگاه دوم برنامه‌های پربازدید تلویزیون برساند. تیم جوان خوش‌فکر این برنامه در کنار چینش دقیق و استادانه مهمان‌های برنامه و بخش خوب خط قرمز، موجب شده تا شاهد دومین برنامه جریان‌ساز در صدا وسیمای ایران باشیم.

اما ماجرایی که در پس این ماجراست، تلاش مدیران شبکه دو برای شکست هیمنه چندین و چند ساله شبکه سه و سلطه برنامه نود در برنامه‌های تلویزیون است. اگر این را در حد یک تلاش درون سازمانی برای بالا بردن برنامه‌های تلویزیون قلمداد کنیم، می‌توان از آن به ‌عنوان یک اتفاق خوب نام برد که موجب ارتقای کیفیت برنامه‌ تلویزیون شده و در برهوت برنامه‌های ضعیف تلویزیونی، دست‌کم شاهد دو برنامه قوی ورزشی در شبکه‌های مختلف باشیم.

اما اگر این ماجرا تا حدی برای مدیران جدی شود که ‌صرف هزینه‌های آنچنانی به بار ‌آورد، دیگر باید زنگ خطر را برای مدیران صدا و سیما به صدا درآورد. حضور لوتار ماتئوس در ایران و در برنامه ورزش از نگاه دو، یکی از آن ترفندهایی است که برای افزودن مخاطبان برنامه ورزش از نگاه دو اندیشیده شده است.

پیش از این هم شاهد حضور ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال در برنامه‌های تلویزیونی ایران بودیم که البته ماجرای حضور آن‌ها در ایران، چیز دیگری بوده و در حاشیه سفرش سری هم به تلویزیون زده است.

اما حضور یک ستاره نامدار دنیای فوتبال در ایران، صرفا برای شرکت در یک برنامه تلویزیونی برای نخستین ‌بار است که رخ می‌دهد. بی‌شک حضور یک ستاره بزرگ دنیای فوتبال در یک برنامه تلویزیونی شامل هزینه‌های مالی فراوانی می‌شود؛ هزینه فراوانی که قرار است رهاوردش تنها افزایش مخاطب باشد و گرفتن جای برنامه نود در رنکینگ پربازدید‌ترین برنامه تلویزیونی ایران!

سال جام‌جهانی در پیش است و جنگ شبکه‌ها برای بردن سهم بیشتر از مخاطبان تلویزیون بالا و بالاتر می‌رود، ولی امیدواریم این جنگ تنها موجب بالا‌تر رفتن کیفیت برنامه شود و بیت‌المال را هدر ندهد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن