تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818814413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در ترکیه: بزرگترین حربه دشمنان اسلام ایجاد تفرقه بین مسلمانان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در ترکیه: بزرگترین حربه دشمنان اسلام ایجاد تفرقه بین مسلمانان است آنکارا - ایرنا - ˈعلیرضا بیکدلیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا از ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم جهان اسلام یاد کرد و گفت: بزرگترین حربه دشمنان اسلام، ایجاد نفاق بین مسلمانان است.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت درگذشت ˈنجم الدین اربکانˈ اولین نخست وزیر اسلامگرای ترکیه در آنکارا برگزار شد، با تاکید بر اینکه بزرگترین حربه دشمنان اسلام ایجاد نفاق و فتنه در بین مسلمانان جهان است ، افزود: حرکت های اسلامی در جهان، دوری از حرکت های جدایی طلبانه مذهبی و قرار گرفتن در خط ضد آمریکا و ضد صهیونیسم را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه روند اسلامگرایی در ترکیه را بدون اربکان نمی توان دانست، اضافه کرد: اربکان در روند اسلامگرایی جهانی نیز تاثیرگذار بود و آثار آن را به خوبی می توان مشاهده کرد.
سفیر ایران در آنکارا به اهمیت نظریه ˈوحدت اسلامیˈ که از سوی اربکان نیز مورد توجه قرار گرفته بود، اشاره کرد و گفت: اربکان در راستای این دیدگاه به نزدیکی روابط ایران و ترکیه بسیار اهمیت می داد و به هر اندازه که فشار به وی در این راستا افزایش می یافت، وی به ایران نزدیکتر می شد.
بیکدلی با اشاره به اینکه مرحوم اربکان در بعد از تصدی پست نخست وزیری ترکیه نخستین سفر خارجی خود را به ایران انجام داد، افزود: ایران و ترکیه در پی گسترش همکاری های بیشتر هستند.
نجم الدین اربکان نخست وزیر اسبق ترکیه در دهه 90 میلادی با کودتای نظامیان ارتش این کشور برکنار و زندانی شد .
خاورم**2012** 230**1651
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن