تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802933630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور امور روحانیت رییس‌جمهور: وهابیت را انگلیسی‌ها برای ایجاد اختلاف در جهان اسلام بوجود آوردند/ افراطی‌گری در بین شیعیان باعث سوءاستفاده دشمنان می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مشاور امور روحانیت رییس‌جمهور: وهابیت را انگلیسی‌ها برای ایجاد اختلاف در جهان اسلام بوجود آوردند/ افراطی‌گری در بین شیعیان باعث سوءاستفاده دشمنان می‌شود

مشاور امور روحانیت رییس‌جمهور: وهابیت را انگلیسی‌ها برای ایجاد اختلاف در جهان اسلام بوجود آوردند/ افراطی‌گری در بین شیعیان باعث سوءاستفاده دشمنان می‌شود
مشاور امور روحانیت رییس جمهور معتقد است وهابیت یک جریان مجعول از سوی انگلیسی‌هاست که برای ایجاد اختلاف در جهان اسلام به وجود آمده است.

به گزارش نامه نیوز، سید رضا اکرمی از اعضای جامعه روحانیت مبارز معتقد است که ریشه های وهابیت به عنوان یک فرقه ضاله انگلستان است که در کنار دو فرقه دیگر برای ایجاد نزاع در جهان اسلام به وجود آورده است. او برای مقابله با وهابیت سه راهکار ارائه می دهد و تاکید دارد ابتدا باید از رفتارهایی که مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد پرهیز کنیم و در کنار آن دشمنی که به این افراطی گری‌ها دامن می‌زند را به مردم معرفی کنیم.


مشروح گفتگوی کوتاه نامه نیوز با سید رضا اکرمی مشاور امور روحانیت رییس جمهور را در ادامه بخوانید؛



* آقای اکرمی! وهابیت تا به حال چه ضربه‌هایی به اسلام زده است و برای مقابله با این فرقه ضاله باید چه کار کرد؟


وهابیت دو برنامه دارد، یکی برای تاریخ دوردست و یکی برای همین قرن اخیر است، اما آنچه که مشترک است این است که بریتانیا درصدد برآمد که در دنیای اسلام بین مسلمان‌ها نزاع و اختلافی به وجود بیاورد و برای همین هدف یک مرام و مسلکی درست کند و نام آن را مذهب بگذارد. انگیسی ها بهاییت را برای ایران، وادیان گری را برای پاکستان و وهابیت را ریاض و حجاز تدارک دیدند و با این مذهب‌سازی سعی کردند که میان مسلمان اختلاف و نزاع ایجاد کنند.


مطلب دیگر این است که وهابیت یک مذهب سطحی و قشری است که تنها به ظاهر توجه دارد و به باطن و محتوا کمتر توجه دارد. مثلا مسئله شفاعت را مطرح می‌کند و می‌گوید که شفاعت تنها برای خداوند است و کسی غیر خدا نمی‌تواند شفاعت کند و آیه «لله شفاعت» را برای دلیل می‌آورند. در حالی خداوند متعال در آیه دیگری شفاعت را برای رسول و پیامبر قرار داده و یا در روایات آمده است که خداوند شفاعت را برای انبیا و ائمه و اولیا و شهدا قرار داده است. 


وقتی ما یک بخش قرآن را بپذیریم و بخش دیگرش را نپذیریم و یا اینکه قرآن را بپذیریم و در مقابل سیره و سنت رسول خدا را نادیده بگیریم، در خیلی موارد کار دین می‌لنگد و نمی‌تواند رسا و گویا باشد.



وهابیت در مسئله محبت و ارادت نیز بوسیدن ضریح پیامبر اسلام را بدعت می‌داند، با اینکه همه عقلا می‌دانند که ما هر آهن و دیواری را نمی‌بوسیم و اگر ضریح پیامبر را می‌بوسیم به دلیل این است که به خانه پیامبر و قبر مطهر ایشان تعلق دارد و ما با بوسیدن آن به نوعی به پیامبر اسلام ابراز ارادت می‌کنیم. مثل این است که دست همسر و یا مادرمان را ببوسیم، این به دلیل ابراز علاقه و عاطفه است، اما چون وهابی‌ها قشری و سطحی نگرند این مسائل را هم تفکیک نمی‌کنند و ما را به بدعت گذاری متهم می‌کنند و می‌گویند بدعت را اسلام حرام است و بنابر این شما گناهکار هستید.


* چه طور باید با وهابیت و افکارشان مقابله کرد؟



سه راهکار وجود دارد. برای آنان که اهل علم هستند باید با آنها بنشینیم و مباحثه کنیم. مثلا یکی از مسائل روشنی وجود دارد ازدواج موقت است. طبق متن قرآن می‌توان کسی را با ازدواج موقت به همسری درآاورد که البته زمان، قاعده و قانون دارد، اما این‌ها می‌گویند چون خلیفه دوم ازدواج موقت را ممنوع کرده، بنابراین ازدواج موقت ممنوع است. مسئله مشروع بودن یک عمل، بر اساس نظر خدا و پیامبر است و خلیفه نمی‌تواند خلاف نظر خدا و پیامبر قانونی وضع کند. به نظر من باید با آنهایی که اهل اطلاع و علم هستند، مباحثه علمی کرد. 



راه دوم این است که در مورد سیره و زندگی رسول اکرم باید مسائل را با آنها روشن کنیم. به طور مثال در مورد زیارت که در بقیع و حرم پیامبر مانع آن می‌شوند، باید آنها را متوجه سیره پیامبر اسلام کنیم. پیامبر اسلام تا آخرین روزهای حیاتشان چند بار به یقیع رفتند و با درگذشتگان بقیع صحبت کردند و در منطقه احد نیز بر سر قبر حمزه -عموی بزرگوارشان- می‌رفتند. 



سومین راه این است که ما اصولی داریم که باید ابتدا آن اصول را بپذریم و سپس اگر به سراغ فروع برویم چراکه اگر در فروع نتوانستیم با هم توافق کنیم، مشکل زیادی نیست و اختلاف در فروع ایرادی ندارد. می‌توانیم در فروع طبق نظر خودمان عمل کنیم، اما در مورد اصول باید به آنها بگوییم که قرآن ما، قبله ما، پیامبر ما، حج ما و... یکی است و اگر در مسائل فرعی مانند که اینکه خمس تنها در غنیمت جنگی است یا نه، توافق نکردیم هر کدام می‌توانیم طبق مرام و مسلک خود عمل کنیم. همان طور که در چهار مذهب اهل سنت هم اختلافاتی وجود دارد. چه طور می‌شود که آنها اختلاف در مذاهبشان را تحمل می‌کنند اما اختلاف با ما را نمی‌پذیرند و جنجال به پا می‌کنند.


* در مذهب شیعه نیز افراطی‌گری‌هایی اتفاق افتاده است که مقام معظم رهبری هم در مورد آن هشدار داده‌اند و شبکه‌هایی نیز در لندن هستند که به مظاهر اهل سنت توهین می‌کنند، برای مقابله با این جریان چه باید کرد؟



زمانی من یک فرد هستم و در خانه خودم رفتاری انجام می دهم، اما زمانی هست که من ناظر دارم و دیگرانی هستند که بعضی از اعمال من را بهانه و سوژه می‌کنند و با بزرگ‌نمایی از آن سوء استفاده می‌کنند. مانند همین قمه زنی که متاسفانه در میان ما وجود دارد، ما ممکن است برای ابراز ارادت حاضر باشیم این ضربه را برای محبت اهل بیت بر خود بزنیم، من ممکن است که این را قبول کنم اما وقتی دیگران این را می‌بینند می‌گویند که اینها خشونت طلبند و وقتی با خود این کار را می کنند با دیگران چه می‌کنند. چون از بعضی اعمال ما دیگران سوءاستفاده می‌کنند ما نباید این اعمال را انجام بدهیم.



البته در همین موارد هم اگر دقیق شویم، اینها شیطنتی است که انگلستان پشت آن است و همه این شبکه‌ها در انگلستان اداره می‌شود. آنها از طرفی به ما نسبت می‌دهند که شما تفرقه ایجاد می‌کنید و از آن طرف به بهانه آزادی بیان به آنها اجازه می‌دهند که چنین شبکه‌هایی را در انگلستان به راه بیندازند. 



مرگ حق است برای همسایه نه برای خودشان. این هم جزو شیطنت‌هایی است که آنها انجام می‌دهند و باید مردم را متوجه کرد. 



در میان منافقان کسانی بودند که در نهج‌البلاغه و قرآن از روحانی‌ها بیشتر می‌دانستند، اما بسیاری از این افراد از بعضی آیات قرآن و روایات سوءاستفاده می‌کنند برای اینکه حرف خودشان را بزنند و کار خلاف خودشان را انجام بدهند. 


* در مقابل این شبکه‌های ماهواره باید چه کار کرد؟
اول باید جامعه را آگاه کنیم و به مردم بگوییم در شرایطی که دشمن از بعضی اعمال ما سوءاستفاده می‌کند ما نباید آن عمل را انجام بدهیم. دوم اینکه دشمنی که به این افراد میدان می‌دهد و به آنها شبکه ماهواره‌ای می‌دهد را معرفی کنیم تا همه بدانند این‌ها با اصل دین اسلام مشکل دارند. مگر نخست وزیر آنها یک یهودی نبود که در مجلس عوام گفت تا زمانی که مسلمان ها قرآن و کعبه را دارند نمی‌توانیم بر آنها مسلط شویم و باید قرآن آنها را بسوزانیم و خانه کعبه را نیز تخریب کنیم.



ما باید دشمن شناسی کنیم و این‌ها را به مردم معرفی کنیم. معرفی مستند دشمن به خودمان و به دیگران کار بسیار اثربخشی است. 










1392/12/6





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن