تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818884788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت پوتين با پيشنهاد مرکل/ پيش بيني مدودف از وقوع انقلاب جديد در اوکراين


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: موافقت پوتين با پيشنهاد مرکل/ پيش بيني مدودف از وقوع انقلاب جديد در اوکراين

موافقت پوتين با پيشنهاد مرکل/ پيش بيني مدودف از وقوع انقلاب جديد در اوکراين


رئيس جمهوري روسيه پس از گفت و گوي تلفني با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، پيشنهاد وي را در مورد بحران اوکراين براي تشکيل گروه تماس پذيرفت.  
-پوتين با پيشنهاد مرکل مبني بر تشکيل گروه تماس موافقت کرد.رئيس جمهوري روسيه پس از گفت و گوي تلفني با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، پيشنهاد وي را در مورد بحران اوکراين براي تشکيل گروه تماس پذيرفت.  دولت آلمان روز يکشنبه اعلام کرد ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه با پيشنهاد صدر اعظم آلمان مبني بر تشکيل گروه تماس براي گفت و گو ميان طرفين درگير در بحران اوکراين موافقت کرده  است.دولت آلمان با انتشار بيانيه اي اعلام کرد: "ولاديمير پوتين پيشنهاد صدر اعظم آلمان را مبني بر تشکيل سريع يک هيئت تحقيق و نيز يک گروه تماس پذيرفته است."بر اساس اين بيانيه، ممکن است اين هيئتها با مديريت "سازمان امنيت و همکاري اروپا" به برقراري گفت و گويي سياسي در بحران اوکراين بپردازند.دفاع پوتين از اقدامات روسيه در اوکراين
در همين حال کاخ کرملين اعلام کرد: ولاديمير پوتين روز يکشنبه در گفتگويي تلفني با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از اقدامات روسيه مقابل نيروهاي فراملي گرا در اوکراين دفاع کرد.
مقامات کاخ کرملين در بيانيه اي که از طريق پايگاه اينترنتي مربوط به خود منتشر کرده بودند به گفتگوي تلفني ميان پوتين و مرکل اشاره و بر اين نکته تأکيد کردند که پوتين در اظهارات خود توجه مرکل را به سوي تهديدات بي امان و پايان ناپذير از طريق اعمال خشونت عليه شهروندان روس و همه مردم روس-زبان جلب کرده است. طبق اين بيانيه، رئيس جمهور روسيه در اظهارت خود تأکيد کرده است که اقداماتي که تاکنون روسيه صورت داده است ، «کاملاً مناسب و شايسته» بوده است.
با توجه به مجوزي که پارلمان روسيه در روز شنبه هفته گذشته صادر نموده و طي آن به رئيس جمهور اين کشور اجازه داد تا از نيروي نظامي در اوکراين استفاده کند، وي از پذيرش همه درخواستهايي که از جانب مقامات غربي براي عقب نشيني نيروهاي روس از اوکراين صادر شده، سر باز زده است.
پوتين بر اين نکته تأکيد دارد که روسيه حق دارد از منافع خود و افراد روس-زبان چه در منطقه راهبردي کريمه و چه در نقاط ديگر اوکراين دفاع کند.
 
درخواست شوراي حقوق بشر روسيه از پوتين
اين گزارش در حالي است که اعضاي شوراي حقوق بشر وابسته به ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه روز يکشنبه حمله نکردن به اوکراين را خواستار شدند و گفتند تهديداتي که روسيه در اين خصوص با آن مواجه است به اندازه اي خطرناک نيست که اعزام نيرو را به آن توجيه کند.
در بيانيه اي که 27 نفر از اعضاي اين شوراي مشورتي امضا کردند ، ليبرالهاي روسيه درباره احتمال حمله کرملين به اوکراين ، همسايه روسيه به شدت ابراز نگراني کرده اند.
پس از موافقت روز شنبه پارلمان روسيه با اعزام نيروهاي مسلح اين کشور به اوکراين براي حمايت از شهروندان روسي که کرملين مي گويد با تهديدي از طرف طرفداران تندروي دولت انتقالي مواجه است ، پوتين برابر جهان قرار گرفت و خشم غرب را با اين اقدام برانگيخت.
اعضاي اين شوراي رياست جمهوري در امور گسترش جامعه مدني و حقوق بشر در اين بيانيه ، اين نگرانيهاي روسيه را مبالغه آميز دانستند.
به گزارش خبرگزاري رويترز از مسکو ، در اين بيانيه آمده است :« اقدامات مشخصي از بي قانوني و خشونت از طرف نمايندگان قدرتهاي سياسي مختلف در اوکراين ديده مي شود اما استفاده از قدرت نظامي خارجي ، نقض حاکميت يک کشور همسايه است و با تعهدات بين المللي روسيه مغايرت دارد و با شدت اقداماتي که در اوکراين صورت گرفته است سازگاري ندارد.»
اين شورا افزود :« نمايندگان روسيه براي موافقت با اجازه استفاده از قدرت نظامي به وقوع موارد قتل و زخمي شدن عده اي در منطقه کريمه اوکراين که عملا تحت کنترل نيروهاي طرفدار روسيه قرار دارد استناد کرده اند اما در دو روز گذشته هيچ موردي در اين خصوص ديده نشده است.»
اين شورا هشدار داد صدور چنين اجازه اي از طرف پارلمان روسيه ، روسيه و اوکراين را در آستانه جنگ قرار داده است.
اين شورا تاکيد کرد :« استفاده از نيروهاي مسلح همواره با تشديد خشونتها و نقض گسترده تر حقوق بشر همراه بوده است.»
پوتين معمولا توصيه اين شورا را که منتقدان کرملين مي گويند پوتين از آن براي فريبکاري و نشان دادن وجود دموکراسي ، آزادي بيان و توجه به حقوق بشر استفاده مي کند ، ناديده مي گيرد.
سه عضو اين شورا بيانيه اي صادر و اعلام کردند با همکاران خود در اين خصوص اتفاق نظر ندارند.
 
درخواست  ناتو از روسيه
نمايندگان کشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) از روسيه خواستند ضمن خارج کردن نيروهايش از اوکراين، از مداخله بيشتر در امور اين کشور خودداري ورزد.
دبيرکل اين ائتلاف نظامي يکشنبه پس از هفت ساعت گفتگو در بروکسل ضمن اعلام اين درخواست گفت : « ما افزايش تدريجي حضور نظاميان روسي را در کريمه محکوم مي کنيم.»
«آندرس فوگ راسموسن» دبيرکل ناتو خطاب به خبرنگاران گفت: « ما از روسيه مي خواهيم به همه تعهدات بين المللي اش پايبند باشد و با بازگرداندن نيروهايش به پايگاه هايشان، از هرگونه مداخله در ديگر نقاط اوکراين خودداري ورزد.»
نمايندگان کشورهاي عضو ناتو  مي گويند آنها قصد دارند  از طريق شوراي «ناتو - روسيه» با مسکو وارد گفتگو شوند.
راسموسن خاطرنشان کرد چنين ملاقاتي به زودي صورت خواهد گرفت.نشست ويژه وزراي خارجه اتحاديه اروپا
نشست ويژه وزيران امور خارجه 28 کشور عضو اتحاديه اروپا براي بررسي اوضاع اوکراين قرار است دوشنبه در بروکسل برگزار شود.
کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا پيش از اين قرار بود سوم تا پنج مارس از اوکراين ديدار کند که به خاطر شرکت در اين نشست ، سفرش را به اوکراين به تعويق انداخت.
مذاکرات شش ساعته روز يکشنبه نمايندگان شوراي آتلانتيک شمالي (NAC) به کشورهاي عضو اتحاديه اروپا کمک کرده است تا در نشست روز دوشنبه در سطح وزيران، مواضع شان را تبيين کنند. نمايندگان بيشتر کشورهاي اتحاديه اروپا و همچنين امريکا، کانادا و ترکيه در نشست (NAC) حضور يافتند.
به گزارش ايتارتاس از مسکو ، ائتلاف نظامي کشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) در نشست روز گذشته خود اعزام ناظران بين المللي را به اوکراين و تحت نظارت سازمان امنيت و همکاري اروپا و سازمان ملل هم زمان با آغاز گفتگوها بين دو طرف خواستار شده است.بيانيه گروه هفت در محکوميت اقدامات روسيه
هفت کشور بزرگ صنعتي جهان معروف به «گروه هفت» يکشنبه شب با انتشار بيانيه مشترکي اقدام دولت روسيه را در استقرار نظاميان خود در شبه جزيره کريمه در اوکراين محکوم کردند.
در بيانيه گروه هفت که از سوي کاخ سفيد منتشر شد آمده است: « ما ، سران کشورهاي کانادا، فرانسه، آلمان، ايتاليا، ژاپن، انگليس و ايالات متحده و رئيس شوراي اروپا و همچنين رئيس کميسيون اروپا امروز به طور مشترک اقدام دولت روسيه را در نقض آشکار حق حاکميت و تماميت ارضي اوکراين ، محکوم مي کنيم.»
در بخش ديگري از اين بيانيه خاطرنشان شده است: « ما همچنين از همه طرف هاي درگيري مي خواهيم با نهايت خويشتنداري و مسئوليت پذيري در قبال بحران اوکراين عمل کنند و از شدت تنش ها بکاهند.»
به گزارش خبرگزاري آلمان از واشنگتن، سران گروه هفت مي گويند اقدامات روسيه در اوکراين ، «نقض آشکار اصول و ارزش هايي است که گروه هفت و گروه هشت براساس آنها عمل مي کنند و بنابر اين گروه هفت مقدمات شرکت در اجلاس گروه هشت را که قرار بود ماه ژوئن در روسيه برگزار شود ، تا زماني که اوضاع در اين منطقه به حال عادي خود بازگردد به حال تعليق در خواهد آورد.»
 
هشدار انگليس
انگليس هشدار داد روسيه بهاي سنگيني درباره اوکراين خواهد پرداخت.   
ديويد کامرون نخست وزير انگليس به ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه هشدار داد اگرکرملين موضع خود را در خصوص اوکراين تغيير ندهد روسيه بهاي سنگيني خواهد پرداخت.
سخنگوي رسمي نخست وزيري انگليس گفت کامرون با باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا درباره اينکه رفتار روسيه درخصوص اوکراين غيرقابل قبول است اتفاق نظر دارد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از لندن ، وي افزود :« دو طرف تاکيد کردند رفتار روسيه در اين خصوص به طور کلي غيرقابل قبول است. آنها درباره نياز ضروري به تشديد نشدن اوضاع و مشارکت روسيه در گفتگوي مستقيم با اوکراين اتفاق نظر دارند.»
وي اضافه کرد :« دو طرف تاکيد کردند اگر روسيه مسير خود را در خصوص اوکراين تغيير ندهد بهاي سنگيني خواهد پرداخت.» 
  
سفر جان کري به اوکراين
وزير امور خارجه امريکا روز سه شنبه به کيف، پايتخت اوکراين مي رود تا حمايت کشورش را از دولت جديد کيف اعلام کند.
 وزارت امور خارجه امريکا روز يکشنبه بيانيه اي کوتاه صادر و در آن اعلام کرد جان کري، وزير امور خارجه اين کشور در سفر به اوکراين، حمايت واشنگتن را از مقامات موقت کيف اعلام خواهد کرد.
اين تصميم در حالي مطرح مي شود که يک مقام مسئول در امريکا اعلام کرد نيروهاي روسيه کنترل کامل جمهوري خودمختار کريمه را در دست دارند.
 در همين حال جان کري، وزير امور خارجه امريکا در خصوص تدابير اخير روسيه در مسئله اوکراين به شدت هشدار داد.  
وزير امور خارجه امريکا هشدار داد در صورتي که روسيه به مداخله نظامي در کريمه ادامه دهد، با پيامدهايي مانند از دست دادن جايگاهش در ميان کشورهاي گروه هشت روبرو خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، وي در گفت و گو با شبکه تلويزيوني ان بي سي امريکا، اعلام کرد در صورتي که مسکو نيروهايش را از کريمه خارج نکند، با انزواي اقتصادي و تحريم هاي بين المللي مواجه خواهد شد.
وي تاکيد کرد ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه (ميزباني) نشست سران گروه هشت را در شهر سوچي از دست خواهد داد و حتي در صورت ادامه (حضور نظامي در کريمه)، ديگر در ميان گروه هشت باقي نخواهد ماند.
پس از آن که فرانسه و انگليس از تصميم خود مبني بر شرکت نکردن در نشست سران هشت قدرت اقتصادي برتر جهان در شهر سوچي خبر دادند، واشنگتن نيز اعلام کرد تصميمي مشابه خواهد گرفت.
رئيس دستگاه ديپلماسي امريکا در مصاحبه با شبکه سي بي اس، گفت اگر روسيه عضويت در گروه هشت را مي خواهد، بايد مانند ديگر کشورهاي عضو رفتار کند.
کري در اظهاراتي که در شبکه تلويزيوني اي بي سي پخش شد، تاکيد کرد روسيه رفتاري تهاجمي را برگزيده است. اين موضوع نقش روسيه در جهان و اراده واقعي اين کشور را به عنوان ملتي مدرن و عضو گروه هشت، به چالش مي کشد.
وزير امور خارجه امريکا بار ديگر نقض حاکميت و تماميت ارضي اوکراين و نقض کنوانسيونهاي بين المللي، به ويژه کنوانسيون هاي سازمان ملل را توسط روسيه محکوم کرد.
وي در عين حال، با تاکيد بر راه حلي مسالمت آميز (در موضوع مداخله روسيه در اوکراين)، خاطر نشان کرد گزينه نظامي آخرين گزينه مطرح در چنين شرايط است.
کري در پاسخ به سوالي در خصوص اقدامات دولت امريکا به ويژه سفر احتمالي به اوکراين، گفت: در حال حاضر، امريکا و رئيس جمهور اوباما تمام گزينه ها را مد نظر قرار مي دهند. تمام گزينه ها روي ميز است.
جان کري اين اظهارات را در حالي مطرح کرد که قرار است او روز پنجشنبه و در حاشيه نشستي در رم، با سرگئي لاوروف، همتاي روس خود ديدار کند.
 
پيام مدودف به رهبران جديد اوکراين    
مدودف گفت: دولت جديد اوکراين غيرقانوني است و ما وقوع انقلاب جديد را پيش بيني مي کنيم   
دميتري مدودف نخست وزير روسيه  اعلام کرد رهبران اوکراين به روشي غيرقانوني قدرت را به دست آورده اند و پيش بيني کرد حکومت آنها با «انقلابي جديد» و کشتاري جديد به پايان برسد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از مسکو ، مدودف در صفحه شخصي خود در پايگاه اينترنتي فيسبوک با اعلام اين خبر افزود ويکتور يانوکوويچ بر اساس قانون اساسي همچنان رئيس جمهور قانوني اوکراين است اگرچه عملا هيچ قدرتي ندارد.
وي افزود :« اگر يانوکوويچ برابر اوکرايني ها گناهکار باشد بايد به صورت رسمي اقداماتي براي توجيه اتهام و محاکمه وي انجام شود.»
وي اضافه کرد :«‌ به دست گرفتن قدرت به اين صورت غيرقانوني است و اين يعني اين نظام همواره نگران خواهد بود و حکومتش با انقلابي جديد و خونريزي جديد به پايان خواهد رسيد.» 
 
شبه جزيره کريمه در سيطره نظامي روسيه قرار دارد
شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي گزارش داد: شبه جزيره کريمه در سيطره نظامي روسيه قرار دارد.
وائل الحجار خبرنگار اين شبکه در کي يف در درباره فشارهاي گسترده غرب عليه روسيه به دليل تحرکات نظامي اين کشور در شبه جزيره کريمه اوکراين گفت: دولت موقت اوکراين اقدامات روسيه را در شبه جزيره کريمه اعلام جنگ توصيف کرد و از کشورهاي اروپايي و ناتو خواست با اين تجاوز نظامي مقابله کنند. برخي از نيروهاي ذخيره ارتش اوکراين به برخي از واحدهاي ارتش اين کشور ملحق شدند. ارتش اوکراين اين نيروها را فراخوانده بود. دولت موقت اين کشور کارزار ديپلماتيک بين المللي گسترده اي را به راه انداخته و بر اين باور است تنها راه براي مقابله با دخالت هاي روسيه، افزايش تعاملات بين المللي و فشار بر مسکو براي خارج کردن نيروهاي خود از شبه جزيره کريمه است.
وي درباره وضع اين شبه جزيره افزود: نظاميان روس مراکز نظامي و غير نظامي اصلي اين شبه جزيره را در اختيار دارند. نيروي دريايي اوکراين دو کشتي خود را از پايگاهي در درياي سياه خارج کرد. همچنين رسانه هاي روسي اعلام کردند که فرمانده جديد نيروي دريايي اوکراين به دولت طرفدار روسيه در شبه جزيره کريمه ابراز وفاداري کرده است. همچنين ارتش روسيه در خط مرزي اين شبه جزيره با اراضي اوکراين سنگر ايجاد کرده است. اين وضع به معناي آن است که اين شبه جزيره به لحاظ نظامي در سيطره روسيه قرار دارد.اعلام غيرقانوني بودن دولت جديد اوکراين از سوي استان لوهانسک
اين گزارش در حالي است که استان لوهانسک اوکراين نامشروع بودن و غيرقانوني بودن مقامات و دولت جديد کي يف را اعلام کرد.
به گزارش شبکه تلويزيوني روسيا اليوم ، مقامات محلي استان لوهانسک همچنين اعلام کردند در صورتي که بحران کنوني وخيم تر شود قصد دارند از روسيه درخواست کمک کنند. اين در حالي است که پارلمان اوکراين پيشتر اعلام کرد تشکيل يک گروه کاري براي مذاکره با مقامات روسيه ضروري است.
مکسيم الطوري خبرنگار شبکه تلويزيوني روسيا اليوم در کي يف در اين باره گفت ، من قبل از هر چيز بايد بگويم به رغم اين که مقامات محلي شبه جزيره کريمه اعلام کردند شماري از ناوهاي متعلق به ناوگان دريايي اوکراين در درياي سياه پايگاه خود را در سواحل اين شبه جزيره ترک کردند ولي مقامات کي يف نظر ديگري دارند و همچنان اين موضوع را انکار مي کنند. يکي ديگر از تازه ترين تحولات اوضاع در اوکراين اين است که الکساندر تورچينف رييس جمهور موقت اين کشور استانداران پنج استان اوکراين از جمله « دونتسک » در شرق اين کشور را برکنار کرد و هنوز دلايل اين تصميم مشخص نيست.



دوشنبه, 12 اسفند 1392 ساعت 09:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن