تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815648361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق هسته‌ای ایران، مهم‌ترین مبحث اجلاس آیپک


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توافق هسته‌ای ایران، مهم‌ترین مبحث اجلاس آیپک


در شرایطی که اجلاس سالانه لابی رژیم صهیونیستی در امریکا موسوم به آیپک در ایالات متحده آغاز به کار می کند، بسیاری از کارشناسان موضوع ایران را برجسته ترین مسئله مورد بحث در این اجلاس ارزیابی می کنند.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شب گذشته اجلاس آیپک شروع به کار کرد، اجلاس آیپک بیانگر مواضع اسرائیل در قبال سیاست‌های آمریکا نسبت به دیگر متحدان ایالات متحده و میزان نفوذ آن در کنگره است. قرار است در این دور از اجلاس آیپک که با حضور صدها نفر از نمایندگان آیپک و نمایندگان کنگره برگزار می‌شود شرکت کنندگان درباره سیاست‌های آمریکا در قبال ایران، مسئله صلح خاورمیانه و تاثیر جنگ سوریه بر اسرائیل لابی ‌کنند.

آیپک
 تلاش نمایندگان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران که با مخالفت کاخ سفید روبه‌رو شده است، اما از سوی دیگر آیپک حامی سرسخت آن است، موضوع اصلی اجلاس آیپک در این هفته خواهد بود. کارشناسان مسائل سیاسی سایر موضوعات اجلاس آیپک را حاشیه‌ای می‌دانند و بر این باور هستند که مسئله برنامه هسته‌ای ایران مهم‌ترین مسئله مورد بحث در این اجلاس خواهد بود.

دفتر "هری رید" رهبر اکثریت سنای آمریکا اعلام کرد: سناتور رید رهبر اکثریت مجلس سنا و سناتور "میچ مک کانل" رهبر اقلیت سنا در یک کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو شرکت خواهند کرد.

در این حال "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و "نانسی پلوسی" رهبر اقلیت مجلس نمایندگان نیز در اقدامی بی سابقه پیش از دیدار بنیامین نتانیاهو با اعضای کنگره پشت درهای بسته، با وی  در یک کنفرانس خبری شرکت خواهند کرد.

نخست وزیر اسراییل همچنین قرار است با باراک اوباما رئیس جمهورآمریکا در کاخ سفید  دیدار و در خصوص برنامه هسته ای  ایران، مذاکرات صلح با فلسطینیان و مسائل مورد علاقه دو طرف مذاکره کنند.

 روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارش خود در این زمینه آورده است: امروز دوشنبه باراک اوباما در کاخ سفید میزبان بنیامین نتانیاهو خواهد بود و این در حالی است که یک موضوع اساسی و مهم در گفتگوی میان این دو خود را نشان می‌دهد. از یک سو باراک اوباکا در تلاش برای ایجاد توافق هسته‌ای با ایران است و از سوی دیگر نخست‌وزیر اسرائیل با این توافق مخالفت می‌کند.

اوباما هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری به هدف دولت خود برای دستیابی به این توافق با ایران نزدیک است. هم‌اکنون نیز با توجه به اینکه نتانیاهو و هزاران نفر از حامیان اسرائیل در آمریکا قرار است در اجلاس سالانه کمیته مسائل عمومی اسرائیل و آمریکا(آیپک) گرد هم آیند، چالش اصلی اوباما این خواهد بود که نشان دهد چگونه تلاش وی برای بهبود روابط با ایران به روابط دولت وی با اسرائیل آسیبی نخواهد زد.

"جک لو"، وزیر خزانه‌داری و جان کری، وزیر خارجه آمریکا در این اجلاس سخنرانی خواهند کرد، اما اوباما برخلاف سال‌های قبل قصدی برای سخنرانی در این اجلاس ندارد. اما از سوی دیگر مسئله مذاکرات صلح خاورمیانه نیز یکی از مباحث اصلی این اجلاس خواهد بود. این در شرایطی است که جان کری تمام تلاش خود را برای کشاندن دو طرف به پای میز مذاکره انجام داده و البته آوریل را به عنوان ضرب‌الاجل دستیابی به توافق در این زمینه تعیین کرده است. اگرچه وی هفته گذشته اعلان کرد که ضرب‌الاجل مد نظرش دست‌نیافتنی است.

اکنون کری تلاش می‌کند هر دو طرف را وادار به توافق درباره چارچوب توافق نهایی در این زمینه کند. این در حالی است که همزمان با این تلاش‌ها محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز 17 مارس(26 اسفند) برای دیدار با باراک اوباما به واشنگتن سفر خواهد کرد.

دیدار بنیامین نتایناهو نخست وزیر اسراییل از آمریکا در حالی انجام میشود که سناتور "هری رید" و سناتور "میچ مک کانل" در جدال بر سر تصویب لایحه تشدید تحریم های  ایران هستند. کاخ سفید هشدار داده  است تحریم های جدید، روند مذکرات هسته ای  غرب با ایران را از مسیر خود منحرف و با مخاطره مواجه خواهد کرد. در حالی‌که باراک اوباما تلاش کرده است نمایندگان کنگره را از تصویب تحریم‌های جدید بر علیه ایران منصرف کند برگزاری اجلاس آیپک در واشنگتن و فراخوانی اعضای دموکرات و جمهوریخواه کنگره به این اجلاس به یکی از چالش‌های اصلی اوباما تبدیل شده است. چرا که در اجلاس سالانه کمیته مسائل عمومی اسرائیل و آمریکا(آیپک) وی باید راهی برای این موضوع بیابد که چگونه تلاش برای بهبود روابط با ایران به روابط دولت آمریکا با اسرائیل آسیبی نخواهد زد.

در جریان سفر نتانیاهو به آمریکا برای شرکت در اجلاس آیپک، رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره محورهای این اجلاس گمانه‌زنی کرده‌اند.روزنامه «تایمز آو اسرائیل » نوشته است: «نتانیاهو آماده است تا در این سفر با چارچوب اصلی طرح پیشنهادی واشنگتن در مذاکرات سازش موافقت کند.»

در حالی که بنا بر پیش‌بینی رسانه‌های اسرائیلی قرار است نتانیاهو بیشترین وقت سخنرانی خود در اجلاس آیپک را به ایران اختصاص دهد، روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشته است: «دولت اوباما به صراحت اعلام کرده امیدوار است در حالی که مذاکرات با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور در جریان است، نتانیاهو و متحدان وی در آیپک از شدت مخالفت‌های خود با این روند بکاهند.»
وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمریکا نیز که پس از مذاکرات جامع به اسرائیل سفر کرد تا درباره برنامه هسته‌ای ایران به اسرائیل گزارش دهد، درباره اجلاس آیپک گفته است: «بدون تردید دولت آمریکا فعالیت‌های آیپک را زیرنظر دارد.» شرمن هفته گذشته در قدس در میزگردی با روزنامه‌نگاران اسرائیلی گفته است شخصا با آیپک ارتباط داشته و با مقامات آن دیدار کرده است. شرمن با بیان اینکه باید فضای مناسب برای اعمال این دیپلماسی ایجاد شود گفته است: «از آیپک می‌خواهم چنین فضایی را فراهم کند.»
در ادامه این گزارش آمده است یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر اینکه اختلاف نظرها با نتانیاهو در زمینه شیوه‌های برخورد با مسئله ایران است و هر دو طرف بر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای توافق‌نظر دارند، گفته است: «کاخ سفید قصد ندارد مطلبی را به نتانیاهو دیکته کند.»
 


دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن