تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802685340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات هسته‌ای و توافق ژنو میان ایران و 1+5 آغازگر مرحله مهمی بود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی؛
مذاکرات هسته‌ای و توافق ژنو میان ایران و 1+5 آغازگر مرحله مهمی بود
رئیس اتحادیه پارلمان‌های بین المللی با اشاره به مذاکرات و توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با اعضای 1+5 گفت:‌ بنده معتقدم که عرصه مذاکرات هسته‌ای و توافق ژنو میان ایران و 1+5 آغازگر مرحله مهمی بوده است و تاکید می‌کنم که ایران و سایر کشورها به این مذاکرات در راستای دستیابی به آرمان‌های اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی، ادامه دهند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "دکترعبدالواحد راضی" رئیس اتحادیه پارلمان‌های بین المللی در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد، گفت: در ابتدا مایلم بابت دعوت سخاوتمندانه‌ای که اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی جهت حضور و مشارکت در این اجلاس دعوت کردند، تشکر کنم، همچنین از جناب دکتر لاریجانی نیز برای دعوتی که داشتند تشکر می‌کنم.  

 
وی افزود: خوشبختم که به نمایندگی از اتحادیه پارلمان بین‌المللی در این اجلاس سخنرانی می‌کنم، امسال این اتحادیه ۱۲۵ امین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفته است و این نهاد یکی از نهادهای بین‌المللی بوده که به عنوان عضو ناظر در میان اتحادیه شما عمل می‌کند و افتخار می‌کنم که بنده یکی از بنیان‌گذاران این اتحادیه بودم.  
 
رئیس اتحادیه پارلمان‌های بین المللی تصریح کرد: برادرانم این اتحادیه براساس‌‌ همان مبانی دیرینه‌ای شکل گرفت باید در جهت تقویت صلح در جهان، گسترش ارزش‌ها، احترام به حقوق بشر، آزادی بیان و اندیشه و زندگی آبرومندانه کمک کند، همچنین کشور سوریه یک کشور تاریخی، فرهنگی، تمدنی و انسانی است که این کشور و ملتی مانند سوریه در حال حاضر متضرر شده است، لذا نباید اینگونه باشد. ملت و کشور سوریه دچار مصائب‌های گوناگونی شده‌اند که راه حل آن، راه حل نظامی نیست بلکه باید به دنبال راه‌حل‌های واقع‌بینانه و سیاسی باشیم.

وی با اشاره به مذاکرات و توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با اعضای 1+5 گفت:‌ بنده معتقدم که عرصه مذاکرات هسته‌ای و توافق ژنو میان ایران و 1+5 آغازگر مرحله مهمی بوده است و تاکید می‌کنم که ایران و سایر کشورها به این مذاکرات در راستای دستیابی به آرمان‌های اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی، ادامه دهند، البته امیدوارم توافق موقتی که در سال گذشته میلادی انجام شد اط توافق موقتی به توافق دائمی تبدیل شود.
 
راضی  تاکید کرد: توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با اعضای 1+5 آغازگر دوره جدیدی در روابط بین‌المللی است و امروز جهان شاهد تغییرات متعددی است که این توافق بر این تغییرات موثر بوده و توانسته است به راه‌حل‌هایی در عرصه بین‌المللی انجام دهد.

وی ادامه داد: امروز جهان شاهد این است که صدای شهروندان به طور فزاینده‌ای بالا می‌رود و شهروندان خواستار شفافیت و گشودگی هرچه بیشتر هستند که باید پاسخگوی این درخواست‌ها باشیم. همچنین زنان و جوانان احساس می‌کنند که نمایندگان کمتری در پارلمان‌ها دارند این در حالی است که آنها باید در عرصه فعالیت های سیاسی و اتخاذ تصمیماتی که آنها مربوط است مشارکت داشته باشند چراکه آنان آینده‌سازان هستند.

رئیس اتحادیه پارلمان‌های بین المللی  اظهار داشت: همانطور که می‌دانید اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی هر دو سال یک بار برای بررسی سیاست‌ها و چالش‌های پیش رو تشکیل جلسه می‌دهد، که گزارش آماری نشان می دهد حدود 21.7 درصد از پارلمان‌های جهان را زنان به خود اختصاص داده‌اند که این آمارها همچنان بسیار پایین است، البته در برخی کشورهای عربی همچون عبستان سعودی، الجزائر، تونس ، اردن و مغرب در این زمینه تحولاتی صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی گفت: اتحادیه بین‌المللی پارلمان‌های جهانی در سال 2015 میلادی چهارمین اجلاس روسای خود را که در آن روسای پارلمان‌های کشورهای مختلف حضور دارند برگزار می‌کند که در همین جا به صورت رسمی از تمامی روسای پارلمان‌های حاضر در اجلاس دعوت می‌کنم که در این نشست حضور یابند.

وی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی که در آستانه پانزدهمین سالگرد تاسیس آن، خاطر نشان کرد: اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی در زمینه توسعه فعالیت‌هایش اقدامات مناسب و رو به رشدی انجام داده است و در اینجا مجددا از رئیس جمهور، رئیس پارلمان، دولت و ملت ایران به دلیل مهمان‌نوازی که انجام داده‌اند تشکر می‌کنیم و امیدوارم اجلاس شما موفق  انجام گیرد.




تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن