تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802744087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش فضای سبز شهر اراک با کمک صنایع تصویب شد/آغاز طرح مطالعاتی پارک چال نخجیر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > مرکزی انصاری:
گسترش فضای سبز شهر اراک با کمک صنایع تصویب شد/آغاز طرح مطالعاتی پارک چال نخجیر
اراک-خبرگزاری مهر: مدیرکل محیط زیست استان مرکزی از تصویب طرح گسترش فضای سبز شهر اراک با کمک صنایع خبر داد و گفت: صنایع از میزان سهم فروش خود، در اجرای طرح گسترش هزار هکتاری فضای سبز شهر اراک در راستای کاهش آلودگی هوا کمک می کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، امیر انصاری صبح امروز در جلسه کمیته فرهنگی حفاظت از محیط زیست استان مرکزی افزود: با عنایت به این مهم که طبق قانون، صنایع و واحدهای تولیدی، خدماتی باید از یک در هزار سهم فروششان با هماهنگی محیط زیست اقدامات زیست محیطی انجام دهند؛ لذا این طرح در استان مرکزی نیز مصوب شد. وی با اعلام تصویب طرح ارتقای فرهنگ زیست محیطی و منابع طبیعی از طریق طرح جامع آموزش با همکاری صدا و سیما و سازمان های مردم نهاد، ابراز کرد: اجرای طرح های مذکور در راستای کاهش آلودگی هوای شهر و گسترش فرهنگ حفظ و حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی می تواند دستاوردهای بسیاری را برای شهر اراک به همراه داشته باشد. انصاری ادامه داد: همکاری صنایع برای کاهش آلودگی هوای شهر با تصویب راهکارهای قانونی مذکور از مهمترین عوامل حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا بشمار می رود.  تدوین سند ارتقای فرهنگ منابع طبیعی ضروری است مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این جلسه از ضرورت تدوین سند ارتقای فرهنگ منابع طبیعی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری و تشکیل این جلسات و کمیته ها تدوین سند ارتقای فرهنگ منابع طبیعی در استان است. یوسف یوسفی با اشاره به بالا بودن سرعت تخریب منابع طبیعی، افزود: باید برای کاهش سرعت تخریب منابع طبیعی برنامه های اجرایی و فرهنگی با کمک مردم و بهره برداران از این منابع تدوین و ارائه شود. وی با تاکید بر همکاری و مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی در راستای ارتقای فرهنگ منابع طبیعی ، بیان کرد: تدوین سند مذکور می تواند با مشخص کردن وظایف اداره کل منابع طبیعی و مردم در جهت حفظ این منابع عظیم خدادادی موثر واقع شود.  

این مقام مسئول در ادامه به اقدامات این اداره کل در جهت حفظ منابع طبیعی و اصلاح و احیا این منابع اشاره و تصریح کرد: انجام طرح تفکیک انفال و حفاظت از اراضی ملی در استان مرکزی یکی از طرح های صورت گرفته در این خصوص تلقی می شود که به موجب اجرای آن در 2 میلیون و 800هزار هکتار از اراضی استان مرکزی تفکیک انفال صورت گرفته است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: واگذاری 101 هزار هکتار از اراضی ملی، صدور 405 پروانه بهره برداری معادن و غیره از دیگر اقدامات صورت گرفته این اداره کل در خصوص حفظ و احیای منابع طبیعی استان مرکزی است. یوسفی در خصوص پتانسیل های استان مرکزی نیز گفت: وجود دو ایستگاه تولید بذر و تولید نهال در استان و تولید سالانه حدود 2میلیون اصله نهال در این استان، کنترل 100میلیون متر مکعب از روان آب های موجود در استان طی دو دهه گذشته و اصلاح کاربردی اراضی در سطح 5/3میلیون هکتار از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در این راستا قلمداد می شود. وی خاطرنشان کرد: کاهش فرسایش تا 50درصد در سطح 973 هزار هکتار از عرصه های استان و ایجاد اشتغال برای 3هزار نفر روز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در این خصوص است. آغاز طرح مطالعاتی پارک آبخیزداری چال نخجیر   مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از آغاز طرح مطالعاتی پارک آبخیزداری چال نخجیر دلیجان خبر داد و افزود: با اخذ اعتبار لازم برای اجرای این طرح، کار اجرای طرح نیز آغاز خواهد شد. یوسفی ابراز کرد:  استان مرکزی دارای حدود 15 هزار هکتار جنگل طبیعی از نوع رویشی-ایرانی-تورانی است که وجود گونه های گیاهی همچون سماق و پسته وحشی در این جنگل ها تاثیر بسزایی را بر روی محیط زیست دارد. ضرورت مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی و مردم در ترویج فرهنگ منابع طبیعی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز با تاکید بر ضرورت همکاری کلیه ی دستگاه های اجرایی و مردم در ترویج فرهنگ منابع طبیعی، بیان داشت: توجه به فضای سبز استان مرکزی و شهر اراک از دستورات اکید استاندار مرکزی است که امسال به طور کاملا جدی در دستور کار قرار گفته است. مهدی زندوکیلی افزود: اجرای طرح پارک دره گردو و طرح افزایش 1000هکتاری فضای سبز شهر اراک در جهت کاهش آلودگی هوا از نمونه های بارز این تاکید است.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح های فضای سبز در سطح استان هیچگونه نگرانی در خصوص تامین آب وجود ندارد، گفت: فاز اول پروژه 1000هکتاری طرح کاهش آلودگی هوای شهر اراک با کاشت نهال در حدود 200 هکتار فضای سبز در چقا و در هفته منابع طبیعی آغاز خواهد شد. این مقام مسئول از مردم و مسئولان درخواست کرد تا با حضور گسترده در این مراسم به  اجرای هر چه بهتر این طرح کمک کنند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تاکید کرد: کاشت نهال و افزایش فضای سبز برای حفظ سلامت اجتماع از اهمیت بسزایی برخوردار است اما آنچه بیش از کاشت نهال مهم جلوه می کند حفظ فضاهای سبز است که باید با همت مردم و مسئولان این مهم نیز مورد عنایت قرار بگیرد. اختصاص هفته درختکاری توسط شهرداری اراک در راستای ترویج فرهنگ کاشت درخت معاون خدمات شهری شهرداری اراک هم در این جلسه از اختصاص هفته ای با عنوان هفته درختکاری توسط شهرداری اراک در جهت ترویج فرهنگ کاشت نهال در بین مردم خبر داد و افزود: از 10 لغایت 16 اسفند ماه توسط شهرداری اراک به عنوان هفته درختکاری نامگذاری شده است. عباسی ادامه داد: روزهای این هفته با عنوان سرباز امنیت فضای سبز، کاشت نهال و سنت نبوی، خانواده، فضای سبز و رشد و نشاط اجتماعی، صنعت، فضای سبز، تعلیم و تربیت و فضای سبز، کودک، زندگی و فضای سبز و طبیعت و نشاط اجتماعی نامگذاری شده اند. وی اظهار کرد: کاشت نهال در مکان پدافند هوایی، کاشت نهال در مسجد اهل بیت(ع)، کاشت نهال در کوی امام صادق(ع)، کاشت نهال در کارخانه آذرآب، کاشت نهال در مهدهای کودک و کاشت نهال در منطقه 128 هکتاری با حضور گسترده مردم از جمله برنامه های این هفته شهرداری بشمار می رود. معاون خدمات شهری شهرداری اراک از اعلام آمادگی شهرداری اراک برای ارائه نهال مثمر به افرادی که قصد کاشت نهال را در منازلشان دارند خبر داد و ابراز کرد: یکی از برنامه هایی که در دستور کار شهردار اراک برای هفته منابع طبیعی قرار دارد در اختیار گذاشتن نهال مثمر برای کسانی که قصد کاشت نهال را در منازلشان دارند است. وی از همه مردم خواست تا با حضور گسترده در روز جمعه در منطقه 128 هکتاری در اجرای طرح کاشت نهال در این منطقه شهرداری اراک را کمک کنند.


۱۳۹۲/۱۲/۱۱ - ۱۵:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن