تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802209202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی در شرایط تحریم به فناوری هسته ای رسیدیم، در فضای باز سرعت می گیریم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وقتی در شرایط تحریم به فناوری هسته ای رسیدیم، در فضای باز سرعت می گیریم


رئیس جمهور با ابراز تأسف از اقدامات کشورهای سلطه طلب در بهره گیری از علم برای کسب قدرت گفت: تمدن ایرانی با در آغوش گرفتن تمدن اسلامی، افتخارات زیادی آفرید و در دوره هایی با دستیابی به علوم آن را در اختیار جهان قرار داد.
به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر حسن روحانی در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی در سخنانی افزود : بسیار خوشحالم که موفق شدم در جمع فرهیختگان ، محققان و صاحبنظران لحظاتی حضور داشته باشم.

رئیس جمهور گفت: جشنواره های رازی ، فارابی و خوارزمی هر کدام نمادی هستند از پیوند میان زنجیره دانش، پژوهش و فناوری که در نهایت هدفش توسعه علمی کشور است. وی ادامه داد: زمانی که فرهنگ و تمدن ایرانی با اشتیاق فرهنگ و تمدن اسلامی را در آغوش کشید این دو در کنار هم افتخارات بزرگی آفریدند و به ویژه در قرون چهارم ، پنجم و ششم هجری شاهد تحولات بسیار شگرفی بودیم.

آقای روحانی افزود: خوارزمی ها ، فارابی ها ، ابن سیناها ، بیرونی ها و بسیاری از اندیشمندان بزرگ توانستند دروازه های علم و دانش را از این کشور بر روی جهانیان باز کنند.

رئیس جمهور گفت: متأسفم که از زمانی علم ، دانش و فناوری ایدئولوژیک شد به این معنا که قدرت های بزرگ از غرب و شرق ، علم و فناوری را ابزاری برای قدرت ، تفوق و یا سلطه خود تلقی کردند و به دنبال توسعه انحصاری آن افتادند چه از زمانی که اردوگاه شرق و غرب درست شد و چه امروز.  وی افزود : از دیدگاه اسلام زکات علم، تعلیم و تعلم و قراردادن آن در اختیار دیگران است. رئیس جمهور هدف دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب از ترور دانشمندان کشورمان را جلوگیری از رشد و توسعه جمهوری اسلامی ایران دانست.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه سخنانش در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی افزود : آن دورانی که ایران اسلامی و اندیشمندان مسلمان این سرزمین پرچمدار علم و دانش بودند این دانش را بدون منت در اختیار دیگران قرار دادند.
وی گفت : دنیای غرب در دوران سیاهی قبل از رنسانس ، نور علم و دانش را از این سرزمین می دید و در دوران رنسانس از این سرزمین بهره جست اما در دورانی که شرایط دگرگون شد می بینیم که کشورهای صنعتی همواره برای حفظ سلطه و قدرت - چون به هر حال علم و فناوری ، قدرت آفرین و توسعه آفرین است - علم و فناوری را حق انحصاری خود می دانند.
رئیس جمهور تصریح کرد: این انحصارطلبی تا جایی است که دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی آنان به خود اجازه می دهند که اندیشمندان و دانشمندان ما را ترور کنند تا توسعه و پیشرفت در این کشور تحقق نیابد.
آقای روحانی گفت : همه آنان می دانستند که علم و فناوری هسته ای در این کشور در مسیر صلح آمیز است و در این تردید نداشتند، آژانس بین المللی انرژی اتمی هزاران ساعت در این کشور بازرسی و بررسی و اعلام کرد هیچ نوع علامتی برای انحراف از مسیر صلح آمیز به سمت نظامی تحقق نیافته و فعالیت ایران صرفا صلح آمیز است.
رئیس جمهور افزود: با این حال ، چرا دانشمندان ما را ترور کردید؟ برای چه متخصصان موشکی ما
را که تولیدات آنان صرفا برای دفاع از این کشور بوده و هست و خواهد بود از بین بردید ؟
آقای روحانی گفت : بنا بود زکات علم ، ترویج آن علم باشد و شما در ان پی تی امضا و تعهد کردید که فناوری صلح آمیز را در اختیار کشورهایی که دارنده این فناوری نیستند قرار دهید اما امضای خود را زیرپا گذاشتید.
رئیس جمهور افزود: علم و فناوری از دیدگاه اسلام ، بدون مرز است آن دوران که در این سرزمین دوران تولید و شکوفایی علم و فناوری و ایران میراث دار این گنجینه بزرگ بود آن را در اختیار دیگران قرار داد اما از زمانی ایران افول علمی پیدا کرد که سلطه گران و دیکتاتوران بر این کشور مسلط شدند و پیداست که در دوران سلطه خارجی و حکومت استبدادی ، علم و فناوری رشد نخواهد کرد.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت : ما دست نیازمان را در آن دوران به سمت دیگران دراز کردیم و دیگران آن مقدار را که به مصلحت منافع خود می دیدند در اختیار ما گذاشتند .
روحانی افزود : این دوران ، دوران توقف بود که چند قرن به طول انجامید اما خوشبختانه مردم ما با انقلاب اسلامی دوران احیا و بالندگی را در زمینه علم و فناوری و پژوهش در این کشور به وجود آوردند.
رئیس جمهور گفت : این نشانه آن است که علم و دانش زمانی رشد می یابد که استقلال باشد و استعمار برود ، حکومت مردم سالار و ملی باشد و استبداد برود ، آزادی باشد و اختناق در جامعه و به ویژه در جامعه علمی رخت بربندد، آنجاست که کشور شاهد حرکتی به سمت جلو خواهد بود .
آقای روحانی افزود : امروز نیاز به تحرکی ویژه در کشور داریم و در شرایطی هستیم که باید فضای ارتباط علمی با جهان برقرار شود .
رئیس جمهور گفت : یکی از پیام های این جشنواره ، ارتباط علمی و فناورانه میان ایران و دیگران است .
آقای روحانی افزود : جشنواره خوارزمی به معنای آن است که در فضای مثبت ارتباط جهانی و بین المللی ما می توانیم سرعتمان را در مسیر علم و دانش بیشتر و بیشتر کنیم.
رئیس جمهور گفت : ما که توانستیم در شرایط فشار و تحریم به فناوری صلح آمیز هسته ای دست یابیم  و خودمان رادیو داروها را تولید کنیم، ما که در شرایط فشار بین المللی توانستیم در زمینه نانو ، بیوتکنولوژی ، فناوری در فضا و آی سی تی تحرک و دستاوردهای خوبی داشته باشیم، در شرایط بازتر می توانیم این تحرک را سرعت بخشیم .  


یک شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن