محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826244445
اصولگرایی در مقابل افراطگرایی است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
اصولگرایی در مقابل افراطگرایی است
در جامعهی امروز، مردم توجه زیادی به اسم اصولگرایی یا اصلاحطلبی ندارند و برای آنها چندان مهم نیست که فرد وابسته به کدام گروه باشد. در واقع عملکرد و شخصیت افراد، جایگاه آنها را در اذهان عمومی مشخص میکند، نه گرایش و وابستگی حزبی آنها.
اشاره: بعد از تصدی دو دوره قوه مجریه و چند دوره مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط جریان اصولگرا، اکنون ضروری به نظر میرسد که عملکرد این جریان آسیبشناسی شود. از سوی دیگر، اگرچه دو انتخابات اخیر، پیروزی اصولگرایان را به دنبال نداشت، ولی تحلیل این دو انتخابات بهعنوان پیروزی اصلاحطلبان هم جای تأمل بسیار دارد؛ چراکه رئیس دولت یازدهم خودش را میانهرو و فراجناحی تعریف میکند و چهرههای غیراصولگرای راهیافته به شورای شهر هم صبغهی میانهروتری دارند تا اصلاحطلبانه. این فضا نشان میدهد که اصولگرایان برای ورود پیروزمندانه به انتخابات بعدی موقعیت چندان نامناسبی ندارند و لازم است یک بار دیگر فرصتها، ظرفیتها و موقعیتهای بالفعل و بالقوهی این جریان ارزیابی و تبیین شود. در این راستا، با «مهندس مهدی چمران»، عضو فعلی و رئیس دورههای دوم و سوم شورای شهر تهران و از چهرههای تأثیرگذار اصولگرا، به گفتوگو نشستهایم. به نظر شما، بدنهی اجتماعی اصولگرایی در حال حاضر چه وضعیتی دارد؟ اصولگرایان، در جهت تثبیت بدنهی اجتماعی خود، چه کارهایی میتوانند انجام دهند؟ در ارتباط با اصولگرایی و جایگاه اجتماعی آن، باید عرض کنم، در مجموع، در جامعهی امروز، مردم توجه زیادی به اسم اصولگرایی یا اصلاحطلبی ندارند؛ یعنی برای مردم چندان مهم نیست که فرد وابسته به کدام گروه باشد. در واقع عملکرد و شخصیت افراد، جایگاه آنها را در اذهان عمومی مشخص میکند، نه گرایش و وابستگی حزبی آنها. از آنجا که در کشور سیستم حزبی نداریم، اگر فردی صرفاً در سخن، بگوید من اصولگرا یا اصلاحطلب هستم، ولی عملکرد او در راستای آنچه میگوید نباشد، مردم چندان وقعی به گفتهی او نمینهند؛ زیرا او را جدای از عملکردش نمیدانند. بنابراین صرفاً تکیه کردن بر اسم، مسئلهای را حل نمیکند و راهی را باز نمیکند. اکثریت جامعهی مسلمان کشور، بیشتر تفکر اصولگرایی را میپسندد؛ زیرا جایگاه فکری اصولگرایی و ریشههای آن را در اسلام اصیل و ناب محمدی میبینند. مردم با توجه به رفتار، گفتار و منش مقام معظم رهبری، متوجه شدهاند که ایشان از پیرایهها و برداشتهای جدیدی که به دین نسبت دادهاند دوری گزیدهاند. شاید کارهای عدهای تحت عنوان اصولگرایی، به این جایگاه فکری، خدشهای وارد کرده باشد، ولی باز هم این نوع تفکر در راستای تفکر اصیل امام و رهبری تجزیه و تحلیل میشود و در جامعهی کنونی، طیف گستردهای از فعالان اجتماعی و سیاسی روی آن تأکید دارند. نمونهی آشکار، حرکتهایی است که در عاشورا یا روز قدس 88 اتفاق افتاد. در این حرکتها، عموم مردم در مقابل اقدامات و تفکرات غیراسلامی ایستادند. حتی آنهایی که خود را اصلاحطلب میدانستند و یا به نحوی از نگاه این جریان سیاسی حمایت میکردند، در مقابل این حرکتهایی که برخاسته از منشهای افراطیگری بود بهشدت ایستادند. عکسالعمل شدید 9 دی در مقابل این افراطیگری نشان داد که جامعه، مطابق با فرمایش حضرت امام، جامعهای معتقد به اصول اسلامی است. انقلاب و تفکر اصولگرایی مکتبی ما بهگونهای بود که تفکر ملیگرایی را که به شرقی و غربی بودن انجامیده بود، کنار زد و نشان داد بر پایهی ملیگرایی، نمیتوان موفق شد، بلکه موفقیت بر پایهی اعتقادات اسلامی محقق میشود. منظور از اصولگرایی، اعتقاد به اصول و تفکرات اسلامیِ ناب است، اصولی به دور از پیرایهها و برداشتهای سطحی پلورالیسم و سکولاریسم. برداشت من از جامعهی کنونی این است که با وجود تبلیغات فرهنگی برای تغییر تفکر جوانان، هرچند تا حدودی در هیبت و شکل ظاهری جامعه و جوانان تغییراتی به وجود آمده است، اما هنوز شاهد جامعهای اسلامی هستیم. در بین همان جوانان نیز تفکر و ریشهی اعتقادیِ اسلامی وجود دارد. شاید در ظاهر، روش و منش آنها متفاوت باشد، ولی اکثریت جامعه، گرایش به همین تفکر اصولگرایی دارند. به نظر من، این تفکر حاکم است و فکر نمیکنم بهراحتی بتوان این تفکر را عوض کرد؛ زیرا اگر روش و تفکر سیاسی بر این اصول استوار نباشد، موفق نمیشود. اگر هم موفق شود، آن موفقیت مقطعی خواهد بود. انقلاب مشروطه نمونهای از آن موفقیت است. در انقلاب مشروطه، در مقطعی، تفکر مذهبی باعث پیروزی انقلاب میشود، ولی عدهای دیگر، از آن برداشتی ناصحیح و ناصواب میکنند. گرچه آن روش ناصحیح و ناصواب در جامعه رشد میکند، نفوذ میکند، جلو میرود و تأثیر میگذارد، ولی در هر حال، اکثریت مردم از تفکر اصیل خود جدا نمیشوند. در نهضت ملی شدن صنعت نفت نیز بین همهی مردم اتحاد وجود داشت؛ چه آنهایی که به شدت تفکر و اعتقادات اسلامی داشتند، چه آنهایی که خود را ملیگرا میدانستند و به اصول اسلامی، به عنوان دستورالعمل زندگی، معتقد نبودند. حتی آنهایی که مخالف مذهب بودند، به دلیل مصالح ملی خود، با این نهضت همراه بودند. البته تا وقتی همه با هم بودند، موفق بودند؛ زیرا شاه مجبور شد که خواستههای مصدق را بپذیرد. ولی از زمانی که تفکر مذهبی از تفکر ملیگرایی جدا شد، ملیگرایی نتوانست پایدار بماند و در مقابل کودتایی از جانب دشمنان و مخصوصاً آمریکا، سقوط کرد. این سقوط به این دلیل بود که متأسفانه آن اکثریتِ مردمِ فعال را از دست داده بود. انقلاب و تفکر اصولگرایی مکتبی ما بهگونهای بود که این تفکر ملیگرایی را که به شرقی و غربی بودن انجامیده بود، کنار زد و نشان داد بر پایهی ملیگرایی، نمیتوان موفق شد، بلکه موفقیت بر پایهی اعتقادات اسلامی محقق میشود. همهی انقلابها و جریانهای سیاسی نیز بر این مبنا توانستهاند پیروز شوند. آنهایی که فقط براساس تفکرات ملیگرایانه یا تفکرات التقاطی مثل مجاهدین یا تفکرات مارکسیستی چپ پیش رفتهاند، بهشدت شکست خوردهاند؛ زیرا هیچجایی در دل ملت باز نکردهاند. شاید کارهایی انجام داده باشند، ولی اصل، جا باز کردن در دل مردم و ملت است که موفق نبودهاند. در تفکر و اعتقادات اصولگرایی، نوعی تحرک وجود دارد. افراد با داشتن چنین تفکری، حاضر هستند برای اعتقادات خود ازخودگذشتگی کنند یا حتی به شهادت برسند. چنین تحرکی، ریشه در اعتقادات اصیل مذهبی دارد. در کشور، هر وقت حرکتهایی ضد حرکتهای اصولی صورت گرفته است، در صورتی که خطر و مشکلی وجود نداشته است، عدهای به صحنه آمدهاند و خودنمایی کردهاند، ولی مواقعی که باید در صحنه حاضر میشدند و با مشکل و خطر مقابله میکردند، در صحنه نبودهاند. ممکن است در جامعهی امروز، چنین تفکری در قوای مقننه و مجریه صد درصد حاکم نباشد، ولی افراد در این قوا، به دلیل اعتقادات و آمادگی و جایگاه خود، قطعاً میتوانند تحرک لازم را داشته باشند. البته در گروههای اصلاحطلب، نظم، سازماندهی، برنامهریزی و انسجام وجود دارد. این حقی است که میتواند باعث موفقیت شود. بیشتر موفقیتها نیز بر همین اساس به وجود آمدهاند. جریان اصولگرایی چون احساس میکند که مردم را دارد، از آن نظم، انسجام و اتحاد واقعی مورد نیاز برخوردار نیست. تشتُت و تفرقی که در جریان اصولگرایی وجود دارد، باعث تفرق مردم نیز میشود. همانطور که اشاره کردید، جریان اصولگرایی ظرفیت اجتماعی و بدنهی اجتماعی خوبی دارد، ولی فکر نمیکنید شاید در مقاطعی از این ظرفیت بهخوبی استفاده نشده است؟ بله، به نظر من، جریان اصولگرایی چون احساس میکند که مردم را دارد، از آن نظم، انسجام و اتحاد واقعی مورد نیاز برخوردار نیست. تشتُت و تفرقی که در جریان اصولگرایی وجود دارد، باعث تفرق مردم نیز میشود. در نهایت هر دسته دنبال گروهی میروند. در نتیجه، برآیند مجموعهی نیروها به جای درست و مطلوبی نمیرسند. گروههای متشتت که هر کدام حرکت خاصی دارند، قطعاً در مقابل جمعیت متمرکز و متحد، به موفقیت نمیرسند. از دست دادن موفقیتهای سیاسی یا جایگاه سیاسی بیشتر به این دلیل است که انسجام درونی خود را حفظ نمیکنند. قاعدتاً در طیف اصولگرایی، ممکن است نوسانات مختلفی وجود داشته باشد. اگر در این طیف، هرکس در هر جایگاهی، دیگری را قبول نداشته باشد، به گروه ضربه وارد خواهد کرد. اگر اتحاد بین افراد گروه از بین برود، تعداد گروه، در مقابل گروه بزرگتر، کاهش مییابد. این موضوع مهم بوده و باعث آسیبهای فراوان اجتماعی شده است؛ بهگونهای که حتی در انتخابات بسیاری نیز نتیجهی عملی و عینی آن را دیدهایم. چگونه میتوان الگوی مطلوبی برای جریانهای اصولگرا تعریف کرد تا از لحاظ رفتار سیاسی، از ظرفیتهای ارزشی خود در جامعه به درستی استفاده کنند و انسجام سیاسی درونی آنها حفظ شود؟ تعبیر شما از این الگوی مطلوب چیست؟ سؤال سختی است، چون بیشتر به جنبههای عملی و اجرایی برمیگردد. قاعدتاً باید از ظرفیتهای شخصیتهایی که در این زمینه میتوانند در بین مردم و جامعه نفوذ داشته باشند استفاده کرد. تعدادی گروه و احزاب مدعی اصولگرایی وجود دارند. تعدادی از آنها گروههای حزبگونهی غیررسمی هستند که در واقع حزب نیستند، ولی در مواقع انتخابات اعلام وجود میکنند و فعال میشوند. البته بعضی از آنها بین مردم نفوذ زیادی دارند. در مقابل افرادی نیز هستند که در بین مردم جایگاه و نفوذ چندانی ندارند، ولی متأسفانه از اصولگرایی سهم میخواهند. این موضوع سهمخواهی، مشکلی است که در همهی احزاب، چه اصولگرا و چه اصلاحطلب، وجود دارد. این گروهها هرچند مشهور و پرسروصدا نیز باشند، چون تعداد اعضای آنها در جامعه کم است، با این درصد نفوذ اندکی که در جامعه دارند نمیتوانند با ادعای حزب بودن تقاضای سهم کند. بنابراین سهمبندیها و تعیین جایگاهها کار سخت و مشکلی است، زیرا تشکیلات حزبی منجسمی در کشور وجود ندارد. چه سهمبندیها براساس افراد گروه باشد، چه به صورت مساوی در بین گروهها، در هر دو صورت اعتراضاتی پیش میآید. این مسائل باید اصلاح شوند و باید برای آنها روش کاملی تبیین شود. به هر حال، یکی از این روشها این است که از سهمخواهی دست برداریم. نتیجهی این سهمخواهیها را در انتخابات دیدیم. اگر در انتخابات، افراد براساس شخصیت و جایگاهی که در بین مردم داشتند معرفی میشدند، نه براساس گروهها و سهمخواهیها، از تشتت آرا و هزینههای زیاد و بینتیجه اجتناب میشد. افرادی که یک لیست دادند و پشت آن نیز ایستادند، موفقتر بودند. در دورهی دوم شوراها که از این مزیت و ظرفیت استفاده کرده بودیم موفق شدیم، اما در دورههای بعد هرچه تشتت و تفرق بیشتر شد، ریزش آرا نیز به همان میزان بیشتر شد. این روش، بهخوبی مسیر ما را مشخص میکند. به نظر من، شخصیتها و افرادی که مدعی اصولگرایی هستند یا حتی نیستند، اما جامعه آنها را به عنوان اصولگرا میشناسد، باید به دور از این تعصبات گروهی، دور هم بنشینند و منیتها، خودمحوریها، خودخواهیها، غرورها و فشارهای گروهی را کنار بگذارند؛ تا بتوانند به نتیجهی مثبتی برسند. شما به تجربهی دورهی دوم شوراهای اشاره کردید که واقعاً تجربهی خوبی بود. تجربهای که اصولگرایی را به صحنه آورد. مردم پای صندوقها براساس لیستی از چهرههای شاخصی مثل شما رأی میدادند. فکر میکنید چگونه میشود این الگو را احیا کرد؟ باید برای چگونگی آن فکر کنیم و عمل کنیم. البته فکرهایی در این زمینه شده است، انشاءالله بتوانیم به آنها عمل کنیم تا تجربهی دورهی دوم دوباره تکرار شود. دورهی سوم، آغاز تجربهای تلخ بود؛ زیرا از بین دوستانمان دو یا سه گروه جدا شدند، به نتیجه نیز نرسیدند، اما با این کار، به کل مجموعه ضربه زدند.متأسفانه منتشر شدن 65 فهرست، در دورهی چهارم، باعث سردرگمی مردم شد. بهخصوص که همهی آنها اسامی افراد شناختهشده را در لیست خود گنجانده بودند. تحلیل شما از انتخابات گذشته، بهویژه شوراها چیست؟ تا حدودی تحلیل انتخابات شوراها را بیان کردم، اما این را اضافه کنم که مسلماً این انتخابات شدیداً تحتالشعاع انتخابات ریاستجمهوری بود. این موضوعی بود که به شوراها آسیب رساند. این آسیب فقط متوجه تهران نبود، بلکه به همهی شوراهای کشور آسیب رسید. اما برگزار شدن دو انتخابات با هم، بیشتر به شهرهای بزرگ و تهران آسیب وارد کرد؛ زیرا فضا به شدت سیاسی بود و تحت سیطرهی انتخاب ریاستجمهوری. بنابراین کسانی بیشتر موفق شدند که از این شرایط استفاده کردند؛ یعنی با استفاده از فضای شدید تبلیغاتیِ انتخابات ریاستجمهوری، با معرفی افراد شناختهشده و ناشناخته که از لحاظ فکری و عملی با این فضا سازگارتر بودند، سعی کردند در انتخابات شوراها موفق شوند. با اینکه تجربهی جدیدی بود، ولی باز هم اصولگرایان از نظر میزان آرا موفقتر بودند. این موضوع گویای جایگاه اصولگرایان در جامعه است و نشان میدهد که هنوز مورد اعتماد مردم هستند. بنابراین از این اعتماد باید استفاده کرد و به راحتی نباید آن را از دست داد یا خداینکرده نباید به این اعتماد پشت کرد؛ چون اینها ظرفیتهای خدادادی هستند که در مقابل آن مسئول هستیم. آیا توصیهی خاصی به جریانهای ارزشی و بهویژه رسانههای ارزشی دارید؟ فقط خواهش میکنم که رسانههای گروههای اصولگرا نیز در مسیر رسیدن به وحدت و انسجام پیش بروند. مسائل و اختلافات داخلی را بزرگنمایی نکنند و به آنها دامن نزنند. متأسفانه گاهی اوقات، شاهد اینگونه مسائل بودهایم. تمام همّوغم خود را صرف نزدیکی هرچه بیشتر گروهها بکنند تا انشاءالله کار خیر و صوابی انجام داده باشند. منبع: برهان
92/12/11 - 09:08
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]
صفحات پیشنهادی
ظریف:فرهنگ جنگ سرد کماکان حاکم است/ تنها راه مقابله با افراطگرایی کار فرهنگی است
ظریف فرهنگ جنگ سرد کماکان حاکم است تنها راه مقابله با افراطگرایی کار فرهنگی است ماسیمو برای وزیر میراث و فعالیتهای فرهنگی و گردشگری ایتالیا که در تهران به سر میبرد با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتوگو نمود به گزارش نامه نیوز وزیر امور خارجه کشورمانتصاویر تحقیر آرسنال در مقابل لیورپول
تصاویر تحقیر آرسنال در مقابل لیورپول تیم فوتبال لیورپول در دیداری یک طرفه با نتیجه 5 بر یک تیم آرسنال را شکست داد به گزارش نامه نیوز همترین بازی هفته بیست و ششم لیگ برتر انگلیس تبدیل به زیباترین بازی هفته هم شد و در نهایت 6 گل داشت البته سهم تیم آرسنال که پیش از بازیهای این هفآقاکوچکی در گفتوگو با فارس: میخواهیم نتیجه خوبی مقابل مهرام بگیریم/ به هماهنگی خوبی رسیدهایم
آقاکوچکی در گفتوگو با فارس میخواهیم نتیجه خوبی مقابل مهرام بگیریم به هماهنگی خوبی رسیدهایمسرمربی تیم بسکتبال همیاری زنجان گفت میخواهیم فردا در آغاز دور دوم لیگ برتر نتیجه خوبی مقابل مهرام کسب کنیم عباس آقاکوچکی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط تیم هلاوروف در بغداد: مسکو برای مقابله با تروریسم آماده است
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵ ۰۳ وزیر خارجه روسیه در جریان یک نشست خبری با همتای عراقی خود در بغداد به مذاکره در خصوص تحولات منطقهای و بینالمللی از جمله بحران سوریه مبارزه با تروریسم و رویدادهای اخیر درعراق و اوکراین پرداخت به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا به نقل از شبکمرفاوی: بازی سختی مقابل پرسپولیس داریم
استقلال هنوز مدعی است مرفاوی بازی سختی مقابل پرسپولیس داریم سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت آمارها نشان میدهد پرسپولیس در خانه بیشترین امتیاز را کسب کرده به همین دلیل بازی سختی با این تیم خواهیم داشت صمد مرفاوی درخصوص شرایط تیمش برای بازی فردا جمعه با پرسپولیس اظهار داشت ابآیت الله نوری همدانی: باید با تمام قدرت در مقابل دنیای استکبار ایستادگی کنیم
آیت الله نوری همدانی باید با تمام قدرت در مقابل دنیای استکبار ایستادگی کنیمیکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه یکی از شاخصههای امام ره توجه به مستضعفان است گفت ما باید وضع فعلی دنیا را در نظر بگیریم و بایستی با تمام قدرت در مقابل مستکبران بایستیم به گزارش خبرگزاری فارس از قمآیت الله حائری شیرازی: با معارف قرآنی به مقابله ماهواره برویم
آیت الله حائری شیرازی با معارف قرآنی به مقابله ماهواره برویم قم- ایرنا- عضو خبرگان رهبری گفت با گسترش معارف قرآنی باید با ماهواره ها و فضاهای مخرب اینترنتی مقابله کنیم به گزارش ایرنا آیت الله محی الدین حائری شیرازی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از حافظان قرآن و نهج البلاغه حوزراه آهن با دو گل در نیمه اول مقابل تراکتور پیش افتاد
ورزشی فوتبال - فوتسال هفته بیست و هفتم لیگ برتر راه آهن با دو گل در نیمه اول مقابل تراکتور پیش افتاد تیم فوتبال راه آهن نیمه نخست دیداربا تراکتورسازی تبریز را با نتیجه 2 بر صفر با پیروزی پشت سرگذاشت به گزارش خبرنگار مهر تیم فوتبال راه آهن که خطر سقوط به دسته پایین تر را احساهفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال شکست خانگی تراکتورسازی مقابل راهآهن در نیمه اول
هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبالشکست خانگی تراکتورسازی مقابل راهآهن در نیمه اولتیم فوتبال تراکتورسازی در نیمه نخست دیدار با راهآهن 2 بر صفر شکست خورد به گزارش خبرگزاری فارس تیمهای تراکتورسازی تبریز و راهآهن از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال از ساعت 16 و 30 دقیقه در ورزشگبوناچیچ: تساوی مقابل سپاهان غم انگیز بود
بوناچیچ تساوی مقابل سپاهان غم انگیز بود کرمان - ایرنا - سرمربی تیم مس کرمان گفت تساوی مقابل سپاهان اصفهان را یک باخت می دانم و کسب این نتیجه حیف و غم انگیز بود به گزارش ایرنا لوکا بوناچیچ شامگاه پنجشنبه پس از دیدار دو تیم مس کرمان و سپاهان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود بازلیگ برتر فوتسال/ شهرداری تبریز مقابل راه ساری متوقف شد
لیگ برتر فوتسال شهرداری تبریز مقابل راه ساری متوقف شد تبریز - ایرنا - تیم فوتسال شهرداری تبریز در هفته بیست و دوم از رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران مقابل راه ساری متوقف شد به گزارش ایرنا در این دیدار که عصر روز پنجشنبه در سالن پورشریفی انجام شد دو تیم در پایان به تساوی ساجتماع مردم مقابل منزل محل اقامت امام خمینی
اجتماع مردم مقابل منزل محل اقامت امام خمینی اجتماع مردم مقابل منزل محل اقامت امام خمینی پس از رفتن ایشان به قم در سال 1357 1392 11 20با پیروزی مقابل حریف اصفهانی والیبال نشسته ثامنالحجج سبزوار جام قهرمانی را بالای سر برد
با پیروزی مقابل حریف اصفهانیوالیبال نشسته ثامنالحجج سبزوار جام قهرمانی را بالای سر برددر هفته پایانی رقابتهای والیبال نشسته لیگ برتر باشگاههای کشور تیم ثامنالحجج ع سبزوار با پیروزی بر ذوبآهن اصفهان جام قهرمانی را بالای سر برد به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار در هفته پایسپاهان در کرمان مقابل مس متوقف شد/ فرصت سومی برای پرسپولیس
ورزشی فوتبال - فوتسال هفته بیست و هفتم لیگ برتر سپاهان در کرمان مقابل مس متوقف شد فرصت سومی برای پرسپولیس با توقف سپاهان در کرمان مقابل مس این فرصت برای پرسپولیس مهیا شد تا با برتری مقابل صبا به رده سوم جدول رده بندی رقابتهای لیگ برتر صعود کند به گزارش خبرنگار مهر تیم فوتببصیرت راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است
بصیرت راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است سمنان - ایرنا - مسوول بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت بصیرت و هوشیاری و شناسایی جنگ نوین امروزی راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است زهره درزیحرفه در نشست بصیرتی که با حضور بسیجیان پایگاه حجاب و حوزه حضرت خدیجه س سمنانهویت یک انتحاری عامل انفجارهای تروریستی مقابل رایزنی ایران درلبنان مشخص شد
هویت یک انتحاری عامل انفجارهای تروریستی مقابل رایزنی ایران درلبنان مشخص شد بیروت- ایرنا- آزمایش دی ان ای اثبات کرد که نضال المغیر تبعه فلسطینی یکی از عناصر انتحاری انفجارهای تروریستی مقابل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و دارالایتام اسلامی در منطقه بئر حسن ضاحیه جنوبی بیروت پامرفاوی: مهیای بازی مقابل پرسپولیس هستیم
مرفاوی مهیای بازی مقابل پرسپولیس هستیم تهران- ایرنا- سرمربی تیم صبا در کنفرانس خبری قبل از دیدار برابر پرسپولیس با بیان اینکه آماده و مهیای بازی برای این دیدار هستیم گفت امیدوارم بازی فردا از لحاظ فنی در سطح بالایی باشد به گزارش ایرنا عبدالصمد مرفاوی سرمربی تیم صبا در این کنف-
گوناگون
پربازدیدترینها