تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820036177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین خبر از اوکراین/ ژنرال امریکایی فرماندهی ارتش اوکراین را بر عهده گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آخرین خبر از اوکراین/ ژنرال امریکایی فرماندهی ارتش اوکراین را بر عهده گرفت


دخالت غرب در اوکراین و تغییر دولت در این کشور از یک سو و اصرار روسیه بر منافع ملی خود و حضور نظامی در شبه جزیره کریمه به درخواست ساکنان این منطقه، اوضاع اوکراین را لحظه به لحظه بحرانی تر می کند. از دیشب، ارتش اوکراین به حالت آماده باش در آمده است به گزارش پایگاه ، آخرین خبرها حاکی از آن است که رییس جمهوری موقت اوکراین در پی موافقت شورای فدراسیون روسیه مبنی بر اعزام نیروی نظامی به کشورش، ارتش را به حالت آماده باش درآورد..
آماده باش ارتش اوکراین

اولکساندر تورچینف، رئیس‌جمهوری موقت اوکراین، ضمن اعلام این موضوع در یک سخنرانی تلویزیونی از افزایش تدابیر امنیتی درمراکز حساس خبر داد.
این در حالی است که مجلس علیای روسیه با درخواست ولادمیر پوتین برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین برای دفاع از منافع این کشور، موافقت کرده است. این اقدام با واکنش کشورهای غربی مواجه شده است. شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا روز شنبه خبر از آماده باش کامل سازمان های امنیتی و نظامی آمریکا برای واکنش به تحرکات روسیه در اوکراین داد و گفت که یک ژنرال ارتش آمریکا مسولیت هماهنگی این سازمان ها را برای واکنش فوری به تحرکات روسیه بر عهده گرفته است.
  * دیروز "سرگی آکسیونوف" رییس شورای وزیران جمهوری خودمختار کریمه  اعلام کرد همه پرسی در مورد موقعیت حقوقی کریمه 30 مارس، مصادف با 10 فروردین، برگزار می شود.
در این همه پرسی از رای دهندگان سوال خواهد شد که آیا با تعیین سرنوشت کریمه در ترکیب اوکراین موافق هستند؟
نتیجه این همه پرسی با توجه به ترکیب جمعیتی ساکنان منطقه که اغلب آنها روس هستند، از هم اکنون قابل پیشی بینی است و به همین علت، امریکا و متحدان اروپایی اش به شدت با برگزاری انتخابات مخالف هستند. روسیه نیز به بهانه حفظ امنیت شبه جزیره کریمه و به درخواست اهالی این منطقه نیروخای خود را به کریمه اعزام کرده است.   * شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز، عصر شنبه با برگزاری یک جلسه اضطراری اوضاع در اوکراین را بررسی کرد.   * پارلمان اوکراین، موسوم به رادا یک هفته پیش با عقب نشینی درمقابل معترضان و فشارهای امریکا و اتحادیه اروپا، "ویکتور یانوکوویچ" رییس جمهور این کشور را از سمت خود برکنار کرد و قانون اساسی اوکراین را تغییر داد تا دولت جدید که بدون برپایی انتخابات و طبق خواسته معترضان معرفی شده، به رسمیت شناخته شود.
بر اساس تصمیم پارلمان، اختیارات رییس جمهور به "آلکساندر تورچینوف" رییس پارلمان سپرده شده و "آرسن یاتسنیوک" رییس حزب "باتکیوشینا" به عنوان نخست وزیر منصوب شده است.
طرفداران روسیه در کریمه اوکراین
* پس از تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت درباره کریمه و تعیین تاریخ همه پرسی در کریمه، دفتر ریاست جمهوری روسیه، اعلام کرد؛ مسکو به درخواست مردم و دولت منطقه خودمختار کریمه به این شبه جزیره نیرو اعزام کرده و تعهد دارد در تامین صلح و آرامش به مردم و مقامات کریمه کمک کند.  
اوکراین

در نشست شورای امنیت، سفرای روسیه و کشورهای غربی یکدیگر را به مداخله در امور داخلی اوکراین متهم کردند. ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد مشروعیت اعتراض ها در کیف را که به تغییرات سیاسی کنونی در اوکراین منجر شد، زیر سوال برد.
وی گفت: « همتایان غربی » به ویژه اعضای اتحادیه اروپا، در امورداخلی اوکراین مداخله کردند.
  * سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اقدام روسیه به صدور مجوز برای استفاده از نیروی نظامی در اوکراین را « خطرناک و بی ثبات کننده » خواند و گفت: « زمان آن است که مداخله روسیه در اوکراین پایان یابد ».
  یوری سرگئیف، سفیر اوکراین در سازمان ملل متحد در این جلسه از آمریکا و کشورهای غربی برای حفاظت از تمامیت ارضی کشورش کمک خواست.
  بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز خواهان "برقراری فوری آرامش و گفت‌وگوی مستقیم" در اوکراین شده است. دبیرکل سازمان ملل شنبه شب در تماس تلفنی با ریس جمهور روسیه از وی خواست با مقام های اوکراین گفتگو کرده و بحران اوکراین را بصورت مسالمت آمیز خاتمه دهد.
باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده نیز از روسیه خواسته است از تنش سیاسی در اوکراین بکاهد.
گفتگوی پوتین واوباما

اوباما روز شنبه در تماس تلفنی با همتای روس خود، از ولادمیر پوتین خواست نیروهای نظامی خود در شبه جزیره کریمه را به پایگاه هایشان فرا بخواند و بر لزوم پرهیز روسیه از دخالت در امور داخلی اوکراین تاکید کرد.
  ولادمیر پوتین نیز در این تماس تلفنی که ۹۰ دقیقه به طول کشید، به باراک اوباما گفته است که روسیه حق دارد از منافع خود و شهروندان روس زبان دفاع کند.
بر اساس بیانیه ای که همزمان به وسیله کاخ کرملین منتشر شد، پوتین گفته است شهروندان روسیه در اوکراین در معرض تهدیدات واقعی هستند.
  جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن تحرکات نظامی روسیه در اوکراین، آن را خطری برای ثبات و صلح در این کشور و منطقه دانست.
همزمان، آمریکا اعلام کرد این کشور در اجلاس مقدماتی گروه ۸ شرکت نخواهد کرد. نشست سران این گروه قرار است در ماه ژوئن در روسیه برگزار شود.
استیون هارپر، نخست وزیر کانادا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کشورش در اجلاس مقدماتی گروه ۸ شرکت نخواهد کرد. او همچنین از فراخوانده شدن سفیر کانادا در مسکو خبر داد. این درحالی است که گزارش‌ها بیانگر وضعیت پرتنش در شبه جزیره کریمه و برگزاری چند تظاهرات در حمایت از روسیه در شهر‌های مختلف اوکراین است.
همزمان، ناظران از افزایش حضور نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه خبر داده اند. ناوگان دریای سیاه روسیه در این شبه جزیره مستقر است.
آخرین گزارش‌ها بیانگر حضور دو زیردریایی روسیه در آب‌های کریمه است که با توافقنامه دو کشور درباره حضور نطامی در این آب‌ها در تناقض است.
سربازان روسیه همچنین حفاظت از ساختمان های اداری در این منطقه را دردست گرفته اند.
ایهور تنیوخ، وزیر دفاع اوکراین از اعزام ۶۰۰۰ نیروی نظامی تازه روسیه و ۳۰ خودروی زرهی به کریمه خبر داده است. بحران سیاسی در اوکراین به دنبال تشدید خشونت در اعتراض های مردمی، افشای خبر فرار یانوکوویچ و تلاش نافرجام وی برای خروج از کشور وارد مرحله جدیدی شد. * ساکنان منطقه خودمختار کریمه که اکثریت آنها روس زبان هستند، با معترضان کیف مخالفند و خواستار دخالت روسیه برای برقراری امنیت در این شبه جزیره شده اند.
 


یک شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن