تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819522376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید استعدادهای داوری را در سراسر کشور شناسایی کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

باید استعدادهای داوری را در سراسر کشور شناسایی کنیم قم – ایرنا- داور قمی لیگ برتر فوتبال و فوتسال ایران با اشاره به اینکه رشته داوری از شاخه های بسیار حساس در ورزش کشور است، گفت: باید استعدادهای درخشان دراین رشته از رده های پایین شناسایی و آنها را برای امر مهم قضاوت در لیگ برتر آموزش دهیم.


ˈمنصور صفاییˈ روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اکثر کسانی که در رشته داوری فعال هستند برای این کار ساخته نشده و آموزش های لازم را ندیده اند ما همیشه در این زمینه مشکل داریم.
رییس کمیته داوران استان قم، شناسایی استعدادهای درخشان به صورت پایه، زمینه سازی برای قضاوت داوران از رده های پایین تر به رده های بالاتر به صورت تدریجی، برگزاری کلاس های آموزشی و حمایت مادی و معنوی از این قشر را مهمترین مساله در ارتقای سطح داوری کشور ذکر کرد.
وی که بیش از 12 سال در لیگ برتر فوتبال و فوتسال ایران داوری کرده است، گفت: درکشورهای جهان سوم به دلیل اینکه سطح فوتبال و فوتسال در مقایسه با کشورهای پیشرفته پایین تر است همیشه در بحث داوری مشکلات و چالش های زیادی وجود دارد.
صفایی خاطرنشان کرد: بحث آموزش در کشور ما باید هدفمند و با جدیت دنبال شود به گونه ای که استعدادهای داوری از همان ابتدا شناسایی و برای این کار آموزش های تخصصی ببینند.
وی گفت: در فوتبال و فوتسال همه داوران در یک سطح نیستند و به میزان توانایی داوران شاهد ضریب خطا و اشتباهات داوری و گاه قضاوت ها و اشتباهات سرنوشت ساز در مسابقات هستیم در حالی که یک داور مستعد و آموزش دیده هرگز چنین خطاهایی را مرتکب نمی شود.
صفایی خاطرنشان کرد: کمیته داوران باید استعدادهای خوب را شناسایی و آنها را برای آینده لیگ، پرورش دهد، متاسفانه در استان ها و شهرستان ها، بحث استعداد یابی داوران آنگونه که باید دنبال نمی شود.
این داور لیگ برتری گفت: برای هر بازی باید متناسب با حساسیت بازی و تجربه داور، فرد را برای قضاوت اعزام کنیم تا ضریب اشتباهات داوری به حداقل برسد.
رییس کمیته داوران قم همچنین با اشاره به اینکه از نظر مالی، داوران باید اقناع شوند، گفت: هر چند داوری که قبول مسوولیت می کند نباید به فکر مسائل مالی باشد ولی باید از نظر مالی اقناع شود، متاسفانه داوران کمترین دریافت مالی را از فدراسیون دارند.
وی اظهار داشت: از نظر معنوی و انضباطی، کمترین حمایت از داوری صورت می گیرد و این مساله باعث دلسردی داوران می شود.
7401/ 550/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن