تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801633523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه پوتین به شورای فدراسیون روسیه درباره بکارگیری نیروی نظامی در اوکراین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نامه پوتین به شورای فدراسیون روسیه درباره بکارگیری نیروی نظامی در اوکراین مسکو - ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز شنبه نامه ای خطاب به نمایندگان شورای فدراسیون (سنا) این کشور درباره استفاده از نیروهای نظامی روسیه در اوکراین ارسال کرد.


به گزارش ایرنا به نقش از بخش مطبوعاتی کرملین(نهاد ریاست جمهوری روسیه) در نامه پوتین آمده است: در ارتباط با وضعیت فوق العاده در اوکراین، تهدید زندگی شهروندان فدراسیون روسیه ، هموطنان ما، پرسنل نظامی نیروهای مسلح روسی مستقر در خاک اوکراین (جمهوری خودمختار کریمه) مطابق با یک پیمان بین المللی و به موجب ماده 102-1 (د) قانون اساسی فدراسیون روسیه ، بدین وسیله نامه ای به شورای فدراسیون در زمینه استفاده از نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در خاک اوکراین تا عادی سازی اوضاع سیاسی و اجتماعی در آن کشور تسلیم می کنم.
پوتین همچنین در نامه خود گریگوری کاراسین معاون وزیر امور خارجه روسیه را به عنوان نماینده رسمی خود در شورای فدراسیون به هنگام بررسی نامه اش خطاب به این نهاد قانونگذاری تعیین کرده است.
در اطلاعیه بخش مطبوعاتی کرملین به جزییات نامه پوتین خطاب به نمایندگان شورای فدراسیون اشاره نشده است.
تنش در مناسبات کیف و مسکو در روزهای اخیر بر سر سقوط دولت ویکتور یانکوویچ رییس جمهور روسوفیل اوکراین و تسلط نیروهای سیاسی غربگرای این کشور بر ساختارهای قدرت تشدید شده است.
روابط دو طرف به ویژه پس از اقدام یک هفته قبل نمایندگان پارلمان اوکراین موسوم به رادا مبنی بر تصویب قانونی درباره ممنوعیت رسمیت داشتن زبان روسی در این کشور و به دنبال آن تظاهرات گسترده حامیان و مخالفان دولت جدید غربگرای این کشور منطقه خودمختار شبه جزیره کریمه و در نهایت تسلط روس تباران آن بر ساختارهای قدرت این منطقه وارد مرحله جدیدی شد.
بروز این وضعیت موجب شد که روسیه به شکل برنامه ریزی نشده و بنا بر دستور مستقیم پوتین فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور رزمایش بزرگی را با شرکت 150 هزار نظامی روس در مرزهای غربی خود آغاز کند که این امر واکنش تند کشورهای غربی به ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا را به دنبال داشت و آنان نسبت به تهاجم روسیه به خاک اوکراین هشدار دادند.
اروپام/518**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن