تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802795941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

6000 گونه جانوري در معرض انقراض/ تشکيل پليس تخصصي براي حفاظت از محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۴:۵۲ب.ظ)
هم زمان با روز حيات وحش اعلام شد؛ 6000 گونه جانوري در معرض انقراض/ تشکيل پليس تخصصي براي حفاظت از محيط زيست معاون محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان محيط زيست گفت:جمعيت جانوران مهره دار ايراني بيش از 1140 گونه است که 74 گونه آن در خطر انقراض قرار دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، به مناسبت روز حيات وحش، احمد علي کي خواه در جمع خبرنگاران حوزه محيط زيست حاضر و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد، وي با برشمردن خطرات و تهديدات زيست محيطي موثر بر حيات وحش، گفت: بيش از 61 هزار گونه جانوري مهره دار در جهان شناسائي شده است که 10 درصد آن يعني معادل 6 هزار گونه در معرض انقراض قرار دارند.
معاون سازمان محيط زيست افزود: جمعيت جانوران مهره دار ايراني بيش از 1140 گونه است که 74 گونه آن در خطر انقراض قرار دارند.
وي با اعلام اين مطلب که در قرن گذشته، شير و ببر ايراني را از دست داده ايم، ادامه داد: از 74 گونه در خطر انقراض، بيشتريم خطر انقراض براي گوزن زرد، سمندر ايراني، يوزپلنگ و گوره خر ايراني احساس مي شود.
کي خواه با اعلام هشدار نسبت به روند تخريب محيط زندگي جانوران در کشور گفت: اگر روند تخريب محيط زندگي حيوانات با همين سرعت ادامه پيدا کند، بايد شاهد انقراض گونه هاي مختلف جانوري در کشور باشيم.

70 درصد مرگ و مير حيات وحش در تصادفات جاده اي
معاون محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت از محيط زيست با اعلام اين مطلب که از سال 85 تا 92 بيش از 1200 جانور گوشت خوار در کشور از بين رفته اند، گفت: اين آمار از مرگ و مير 40 درصدي اين جانوران خبر مي دهد که از اين تعداد 498 مرگ يعني 70 درصد به علت تصادفات جاده اي رخ داده است.
وي خطر قاچاق سلاح به کشور و صدور مجوز حمل اسلحه شکاري را از تهديدات حيات وحش کشور دانست و افزود: توسعه بي ضابطه کشاورزي، قاچاق حيوانات کم ياب از ديگر تهديداتي هستند که حيات وحش را تهديد مي کند.
کي خواه با اعلام اين مطلب که تجارت حيوانات به صورت قاچاق در رده سوم کالاهاي قاچاق قرار دارد تصريح کرد: براي حساس کردن جهان نسبت به حيات وحش، از سال 2013، از سوي سازمان هاي جهاني روز 3 مارچ ( 12 اسفند ماه) به عنوان روز حيات وحش اعلام شده است.

پليس محيط زيست؛ فکري جديد در محيط زيست
کي خواه با اعلام اين مطلب که در روز هاي آينده، توسط دکتر ابتکار درخواست تشکيل پليس محيط زيست به فرمانده ناجا ارسال خواهد شد، افزود: از فرمانده ناجا خواهيم خواست تا براي کم کردن تهديدات فراوان محيط زيستي مانند بحث مواد مخدر، براي حيات وحش و محيط زيست نيز، پليس تخصصي تشکيل شود.
وي دليل اين پيشنهاد را اينگونه بيان داشت: متاسفانه قاچاق گونه هاي ناياب، اجزا بدن حيوانات، آلودگي هاي زيست محيطي و آب، تنها با فعاليت سازمان محيط زيست قابل حل نيست، بلکه بايد از نيرويي قويتر بهره برد.
معاون سازمان محيط زيست ادامه داد: شکل گيري پليس تخصصي محيط زيست مي تواند براي درصد بالائي از تخلفات اين حوزه که در خارج از مناطق حفاظت شده صورت مي گيرد، موثر باشد.

تدوين نقشه راه حفاظت از پلنگ ايراني
معاون محيط زيست طبيعي سازمان محيط زيست با اعلام خبر تدوين نقشه را حفاظت از پلنگ ايراني، گفت: در اين نقشه مواردي از جمله تهديدات زيست گاه ها و راه هاي مقابله با اين تهديدات به خوبي ديده شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن