تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813014095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز 137مشکلات شهر را به شوراي شهر گزارش کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۳:۵۸ب.ظ)
در بازديد عضو شوراي اسلامي شهر از مرکز 137 شهرداري مشهد عنوان شد؛ مرکز 137مشکلات شهر را به شوراي شهر گزارش کند برخي از مشکلات موجود در شهر ناشي از اقدامات شهرداري نيست؛ مثلا برخي کنده‌کاري‌ها از سوي شرکت‌هاي خدماتي انجام مي‌شود ولي مردم نارضايتي خود را به مرکز 137 انتقال مي‌دهند
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي شهرداري مشهد، عضو شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: مرکز 137 شهرداري مشهد مشکلات شهر را به شوراي شهر گزارش دهد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شهرداري مشهد، حجت الاسلام علي اصغر لطفي در اين بازديد گفت: بخشي از مشکلات موجود در شهرداري ساختاري است که با قانونگذاري از سوي شوراي شهر مرتفع مي‌شود. اما بخش ديگري از مسائل رفتاري است که مرکز 137 مي‌تواند با انعکاس آن‌ها به شوراي شهر، اين نهاد را در رفع مسائل و مشکلات موجود ياري رساند.
وي اظهار کرد: البته ارائه گزارشات از سوي مرکز 137 به شورا مانع از ديدارها و بازديدهاي هفتگي و ماهيانه اعضاي شورا از نحوه عملکرد سازمان‌ها و ادارات تابعه شهرداري يا حضور در جمع مردم نمي‌شود و اين مهم به قوت خود ادامه دارد.
عضو شوراي اسلامي شهر مشهد با اشاره به تشکيل ستاد امر به معروف و نهي از منکر در شورا خاطرنشان کرد: از همه کساني که دغدغه مسائل مرتبط با اين مهم را دارند درخواست شده در اين ستاد حضور يابند و اين افراد با نگاه از بيرون به مجموعه شهرداري، طرح موضوع مي‌کنند.
حجت الاسلام لطفي ادامه داد: در کارگروه‌هاي 5 گانه نظارتي شورا موضوعات مطرح شده در ستاد مطرح مي‌‌شود و نتايج و خروجي‌هاي آن از طريق رييس شورا انعکاس داده مي‌شود.
وي افزود: برگزاري جلسه‌اي پيرامون همين موضوع، برگزاري همايشي با حضور اعضاي شورا، برپايي جلسات 48 ساعته آموزشي و فعال شدن 14 فرهنگسراي شهر پيرامون اين مساله از نتايج برپايي ستاد امر به معروف و نهي از منکر شورا و برگزاري نشست‌هايي با شهردار مشهد است.
وي مهم‌ترين منکر شهرداري را ايجاد نارضايتي در بين شهروندان عنوان کرد و گفت: وجود برخي موارد همچون پليس ساختمان، دفاتر پيشخوان و... سبب بروز نارضايتي‌هايي در بين مردم شده که مرکز 137 مي‌تواند اين نارضايتي‌ها را انتقال داده و به بهبود عملکرد شهرداري کمک کند.
رييس کميسيون مشارکت‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري شوراي اسلامي مشهد خاطرنشان کرد: مسائل مالي، رفتاري، ساختاري و وضعيت شناسي از جمله منکراتي است که در ستاد ياد شده مورد بررسي قرار مي‌گيرد و در صورت امر به معروف و نهي از منکر مي‌توان به صرفه جويي و پرهيز از هزينه‌هاي ناشي از دوباره کاري اميدوار بود.
حجت الاسلام لطفي احياي روحيه امر و نهي از منکر را در بين شهروندان از اهداف تشکيل اين ستاد دانست و گفت: عده‌اي در موقعيت مديريتي خود، حاکميتي برخورد مي‌کنند. در حاليکه ما خادم مردم هستيم و بايد به آن‌ها خدمت کنيم.
وي تاکيد کرد: کساني که در صف اول ارتباط با مردم هستند بايد آموزش ديده و توجيه شوند تا رضايتمندي مردم را کسب کنند.
عضو شوراي اسلامي شهر مشهد در ادامه بيان کرد: برخي از مشکلات موجود در شهر ناشي از اقدامات شهرداري نيست؛ مثلا برخي کنده‌کاري‌ها از سوي شرکت‌هاي خدماتي انجام مي‌شود ولي مردم نارضايتي خود را به مرکز 137 انتقال مي‌دهند.
حجت الاسلام لطفي افزود: انتقال اين مسائل به شوراي شهر از سوي مرکز 137 سبب مي‌شود اعضاي شورا نمايندگان سازمان‌ها را در جلسات في مابين مورد خطاب قرار داده و با طرح مشکلات، آن‌ها را پيگيري کند.
وي تاکيد کرد: اختصاص شماره تلفن به برخي سازمان‌هاي شهرداري که فعاليت آن‌ها با مرکز 137 موازي است، درست نيست و بايد حذف شود و همه تماس‌ها در مرکز 137 تجميع گردد.
137 نماد توجه مديران به پاسخگويي شهروندان
در ادامه اين بازديد سرپرست مديريت روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري مشهد با بيان اينکه مرکز 137 نماد توجه مديران در ارتباط با مردم و پاسخگويي به آنان است اظهار کرد: اهميت بخشي به اين مرکز، نشان از توجه مديريت شهري به موضوع ارتباط‌ گيري با مردم دارد.
مهدي رضوي‌کيا در ادامه بيان کرد: مرکز 137 در صف اول ارتباط با مردم است و بايد با تقويت و تمرکز فعاليت‌ها در آن، به بهبود اين مجموعه در ارتباط گيري با مردم کمک شود.
وي اضافه کرد: در مجموعه شهرداري تعدد مسيرهاي ارتباطي با مردم زياد است و اين امر سبب سردرگمي مردم در بيان مشکلات آن‌ها مي‌شود. اگر ضعفي در 137 وجود دارد بايد حذف شده و اين مجموعه تقويت گردد و از موازي‌کاري پرهيز شود.
سرپرست مديريت روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري مشهد خاطرنشان کرد: 137 مي‌تواند بازوي شورا و شهرداري در ارتباط با مردم باشد و تقويت آن اثرات مطلوبي براي هر دو نهاد به دنبال دارد.
گفتني است مرکز ارتباطات مردمي شهرداري مشهد 137 با 52 کاربر آماده دريافت نظرات، پيشنهادات و انتقادات مردمي از طريق تلفن، پيامک، سايت، ايميل، مراجعه حضوري، مکاتبه، صندوق صوتي و مستندسازي است. بر اساس گزارش ارائه شده در اين بازديد، در طي سال جاري ساخت وساز با 13 درصد، رفت و روب و نظافت و سد معبر هر کدام با 10 درصد شکايت، مهمترين مشکلات مطرح شده از سوي شهروندان به شمار مي‌آيد. ضمن اينکه بيشترين حجم پيام در سال 92 به مناطق 2،9 و 3 مربوط مي‌شود و پيرو نظرسنجي‌هاي انجام شده از سوي شهروندان در خصوص عملکرد مرکز 137 در سال 88 ميزان رضايتمندي مردم 54 درصد بود که اين ميزان در سال جاري به 92 درصد افزايش داشته است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن