تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804879668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار گرمی مجلس با استیضاح وزیران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
بازار گرمی مجلس با استیضاح وزیران




عقلای مجلس معتقدند استیضاح یک وزیر باید به عنوان آخرین راهکار برای نظارت بر عملکرد وزیران در نظر گرفته شود اما در سه ماه گذشته طرح های استیضاح مختلفی در مجلس مطرح شده و چندی بعد فراموش شده است.





مجله مهر: عقلای مجلس معتقدند استیضاح یک وزیر باید به عنوان آخرین راهکار برای نظارت بر عملکرد وزیران در نظر گرفته شود اما در سه ماه گذشته طرح های استیضاح مختلفی در مجلس مطرح شده و چندی بعد فراموش شده است.

مجلس در ماه های اخیر در مواجهه با دولت انسجام و وحدت رویه نداشته است. این عدم انسجام و نبود وحدت در مواجهه با دولت در مقاطعی به انتقاد دولتمردان از مجلسی ها منجر شد که به خودی خود واکنش نمایندگان را هم همراه داشت. صحبت های ترکان مشاور روحانی درباره مجلس و توصیه او به مردم برای رای ندادن به برخی نمایندگان، سخن پیش کشیدن حجاریان از انحلال و نهایتا تداعی پروژه تقابل مجلس با دولت بالاخره کار را به جایی رساند که غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در نطق میان دستور خطاب به رئیس جمهور گفت: مطمئن باشید در مجلس هیچ اراده جمعی و جناحی برای تضعیف دولت وجود ندارد.

با این وجود استفاده نامطلوب مجلسی ها از ابزارهای نظارتی می تواند این تداعی را به وجود بیاورد. در طول نزدیک به شش ماهی که از عمر دولت می گذرد طرح های استیضاح مختلفی در مجلس کلید خورده و نافرجام رها شده است. این در حالی است که به گفته عقلای مجلس استیضاح یک وزیر باید به عنوان آخرین راهکار برای نظارت بر عملکرد وزیران در نظر گرفته شود.

استیضاح وزیر دوست داشتنی

اخیرا نماینده مردم قصرشیرین در مجلس از تهیه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۸ محور خبر داد و گفته که این طرح امروز تقدیم هیئت رئیسه می‌شود. فتح‌الله حسینی در خصوص محورهای این استیضاح گفت: سو‌ء‌ مدیریت در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش، سوء‌ مدیریت در برخی استان‌ها، عدم احقاق حقوق فرهنگیان و عدم اجرای مرخصی زایمان ۹ماهه از محورهای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش است.

 اوالبته گفته است که فانی وزیر آموزش و پرورش انسان خوب و دوست‌داشتنی است. این در حالی است که برخلاف محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که مدام در کمیسیون امنیت ملی است تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد، نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش دعوتی برای رفع ابهام‌های خود انجام نداده و به سراغ آخرین گزینه رفته اند.

استیضاح وزیرصنعت منتفی شد

 60 نماینده استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را امضا کرده‌اند که امیدواریم با برطرف شدن سوءتفاهمات استیضاح در دستور کار مجلس نباشد». این جمله‌ای است که کمال الدین پیرموذن یکی از نمایندگان مجلس درباره استیضاح نعمت زاده می گوید. با این احوال این استیضاح کلید نخورده منتفی می شود.

استیضاح وزیر راه و شهرسازی

چندی بعد با امضای ۱۳ نفر از نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس کلید می خورد. در متن استیضاحی که از سوی نمایندگان خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان و مازندران به استناد ماده89 قانون اساسی و ماده 214 آئین‌نامه داخلی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است آمده است: همانطور که مستحضرید راه آهن مشهد، شیروان، بجنورد،گنبد و گرگان که یکی از طرح های حائز اهمیت و بسیار خوب است که در دولت دهم افتتاح و کلیه مراحل قانونی آن طی شد و با احداث کارگاه و تجهیزات لازم شروع به کار کرد ولی متاسفانه در دولت یازدهم از ادامه کار جلوگیری به عمل آمد که طی پیگیری های متعدد طرح سوال از وزرای راه و شهرسازی و نیرو قول دادند قرارداد لازم را با بانک مرکزی تنظیم و سایر اقدامات انجام شود از این رو با توجه به اینکه در بودجه سال 93 مبلغ 960 میلیون یورو برای احداث راه آهن فوق در نظر گرفته شده است اما وزارت راه و شهرسازی اقدام مؤثری انجام نداده است

چندی بعد اما معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد یکی از پروژه‌های اولویت‌دار شرکت ساخت و توسعه است که با حضور در مجلس شورای اسلامی چگونگی اجرا و اقدامات صورت گرفته در این پروژه برای نمایندگان تشریح شد که ماحصل آن، پذیرش اقدامات انجام شده توسط وزارت راه درباره اجرای بهینه این پروژه و در نهایت احتمال خروج استیضاح وزیر راه از دستور کار نمایندگان بود.

استیضاح شاگرد اول دولت

علی طیب نیا وزیر اقتصاد در مردادماه امسال در جلسات رای اعتماد بالاترین رای اعتماد را کسب کرد اما او مدتی بعد از مجلس کارت زرد گرفت. نادر قاضی پورعضو فراکسیون رهروان ولایت گفته است  طرح استیضاح علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی تهیه و امضا شده است.وی بدون اشاره به تعداد امضاها و محورهای این استیضاح گفت: در این رابطه اطلاع رسانی خواهیم کرد.قاضی پور همچنین به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:  استیضاح وزرای صنعت معدن، تجارت و راه شهرسازی، علوم تحقیقان و فناوری، جهاد کشاورزی و اقتصاد و امور دارایی در طول دو الی سه ماه گذشته مکررا توسط نمایندگان مطرح شده و اقدام خاصی نیز در این باره صورت نگرفته است.

استیضاح وزیر امور خارجه

«حتی اگر استیضاحم کنید جزئیات مذاکره را منتشر نمی کنم». این هم جمله ای است که محمد جواد ظریف در پاسخ به تهدید نمایندگان مجلس به زبان می آورد. اما او پرمشغله ترین وزیر کشور در این شش ماه بوده است. ظریف وزیری بود که در مجلس بیشترین سوال از او پرسیده شده و همیشه بحث استیضاح او وجود داشته است. بعید نیست در یکی از همین روزها طرح استیضاح او هم به هیات رئیسه تقدیم شود.






تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن