تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819443775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نفوذ چهار زن انتحاری به لبنان/ سرنخ هایی جدید از انفجار تروریستی مقابل سفارت ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نفوذ چهار زن انتحاری به لبنان/ سرنخ هایی جدید از انفجار تروریستی مقابل سفارت ایران بیروت- ایرنا- ارتش لبنان درصدد بازداشت 4 زن انتحاری نقاب پوش است که از شهر یبرود سوریه به خاک لبنان نفوذ کرده و به کمربندهای انفجاری مجهز هستند.


به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی خصوصی لبنانی «الجدید» روز شنبه گزارش داد که شیخ «سراج الدین زریقات» یک سرکرده فراری گروه تکفیری تروریسیت گردان های «عبدالله عزام» این 4 زن را برای ماموریت های انتحاری استخدام کرده است.
این برای نخسیتن بار است که 4 زن و همزمان برای اقدامات تروریستی انتحاری به لبنان فرستاده می شوند.
این گزارش حاکی است که نیروهای امنیتی و ارتش مطلع شده اند که این چهار زن شهر «یبرود» سوریه را ترک کرده و وارد منطقه «بقاع» لبنان شده اند و همراه خود چند کمربند انفجاری دارند.
گفته می شود یک تن از این زنان عراقی و سه تن دیگر لبنانی هستند و دستور دارند که خود را در مراکز دینی به منظور اینجاد فتنه طایفه ای و مذهبی منفجر کنند.
نیروهای امنیتی ارتش لبنان پیشتر یک زن تروریست را در منطقه بقاع لبنان با یک خودرو بمب گذاری شده که از شهر یبرود وارد خاک لبنان شده بود، بازداشت کردند و او اکنون در زندان های لبنان بسر می برد.
این زن که گفته شده است از اهالی عرسال لبنان بوده و خورودی بمب گذاری شده با بیش از 100 کیلوگرم مواد منفجره را قرار بوده است در بیروت به یک انتحار تحویل دهد.
به گفته یک منبع امنیتی، نیروهای بخش اطلاعات ارتش لبنان، عناصر انتحاری شبکه ای را که شیخ زریقات رهبری آن را بر عهده دارد، در لبنان بازداشت کرده و آنها روز به روز اعترافات بیشتری انجام می دهند که آخرین آن در خصوص مقدمه چینی ترور «نبیه بری» رییس مجلس و «وئام وهاب» رییس حزب دروزی «وحدت عربی» لبنان بود.
به اعتراف این عناصر، «علی حسن خلیل» وزیر دارایی دولت جدید لبنان و «احمد بعلبکی» از سران عالیرتبه جنبش «امل» تحت نظر گروه های تروریستی قرار داشته اند.
به نوشته روز شنبه روزنامه لبنانی «السفیر»، «محمود ابوعلفه»، «حسن أبو علفة»، «حسین عوالی» و شخصی دیگر از جمله این عناصر بازداشتی نزد بخش اطلاعات نیروهای پلیس لبنان هستند که اعترافات مهمی انجام داده اند.
به گفته یک منبع امنیتی، این عناصر اعتراف کرده اند که یک شبکه دیگر نیز با آنها همکاری می کرده و وظیفه آن انتقال عناصر انتحاری و خودروهای بمبگذاری شده از سوریه به شرق لبنان و نهایتا به بیروت بوده است و هم اکنون افراد این شبکه نیز تحت پیگرد دستگاه های امنیتی لبنان قرار دارند.
از دیگر سو، روزنامه لبنانی «الجمهوریه» گزارش داد که یگان های ارتش لبنان، عملیات بازرسی گسترده منطقه «کورنیش مزرعه» بیروت را به منظور دستگیری عناصر تحت پیگرد که علیه آنها کیفرخواست و حکم بازداشت صادر شده ، آغاز کرده اند.
در همین راستا، تعداد زیادی تانک و نفربر ارتش لبنان در این منطقه که در مرکز بیروت قرار دارد، مستقر شده اند.
روزنامه فرامنطقه ای «الحیات» نیز گزارش داد که منابع امنیتی لبنانی ابراز امیدواری کرده اند که تحقیقات از عناصر تروریست بازداشت شده بویژه حسن أبوعلفة و محمود أبوعلفة، نیروهای امنیتی را به سر نخ هایی مهم در رابطه با انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت برساند.
بنابر این گزارش، حسن أبوعلفة اعتراف کرده است که از سوی شیخ سراج الدین زریقات مامور شده بود از سه هفته پیش از انفجار های تروریستی، ساختمان سفارت ایران در بیروت را تحت نظر قرار دهد.
به گفته منابع امنیتی، اعتراف این تروریست باب جدیدی را در خصوص تحقیقات در این پرونده گشوده است و تحقیقات از این عناصر همچنان ادامه دارد.
انفجارهای تروریستی 28 آبان ما گذشته مقابل سفارت ایران در بیروت به شهادت 25 تن و زخمی شدن بیش از 150 تن دیگر منجر شد و گروه تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام مسئولیت آن را برعهده گرفت.
این گروه تکفیری تروریستی که تهدید کرده است منافع ایران در لبنان را هدف قرار می دهد ، اخیرا نیز مبادرت به دو انفجار تروریستی همزمان مقابل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه بئر حسن ضاحیه جنوبی بیروت کرد.
خاورم**2024 ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن