تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819668117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش قيمت خريد تضميني چغندرقند درسال زراعي جاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۵۶ق.ظ)
افزايش قيمت خريد تضميني چغندرقند درسال زراعي جاري به گفته ي رئيس گروه نباتات صنعتي وزارت جهاد کشاورزي با موافقت وزيرجهاد کشاورزي با افزايش 750 ريالي قيمت خريد تضميني چغندرقند، قيمت خريد اين محصول پايه به 2 هزار و 400 ريال مي رسد .
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ پيمان حصادي که در نشست برنامه ريزي استراتژي هاي چغندرقند استان هاي آذربايجان غربي، شرقي و اردبيل سخن مي گفت اظهار داشت: قيمت جديد به زودي از سوي وزارت جهاد کشاورزي ابلاغ خواهد شد.
حصادي گفت: هدف اصلي ما افزايش عملکرد توليد در واحد سطح است که در اين راستا سعي مي کنيم عملکرد ميانگين توليد در واحد سطح اين محصول در کشور را از 34 تن در هکتار به 60 الي 70 تن در هکتار ارتقا دهيم.
وي با اعلام اينکه در سال زراعي گذشته سطح زير کشت چغندرقند در کشور 11 درصد کاهش يافت، افزود: مهم ترين موضوع چالشي در زمينه کشت اين محصول آب بر بودن آن است که بايد با توجه به بحران کمبود آب درياچه ي اروميه يک برنامه ريزي اساسي براي برون رفت از اين مشکل داشته باشيم.
وي تاکيد کرد: درحال حاضر از 120 هزار يونيت بذور ايراني اختصاصي براي کارخانه ها در حدود 60 هزار يونيت آن آماده تحويل به کارخانه هاي چغندر قند مي باشد .
رئيس گروه نباتات صنعتي وزارت جهاد کشاورزي با بيان اينکه در سال گذشته بيش از 60 درصد ارقام خارجي وارد کشور شده است ، ابراز داشت : ضمن حفظ جايگاه و رقابت بذر ايراني با بذر خارجي، محدوديتي براي وارد کردن بذور خارجي نداريم و استفاده ازتکنولوژي هاي برتر براي کشت محصول چغندر قند در کشور ضرورت دارد.
حصادي ضمن تاکيد بر توسعه ي ارقام مقاوم به سرما و خشکسالي افزود: براي توليد مستمر بهترين راهکار باتوجه به شرايط فعلي جايگزين کردن کشت پاييزه ي اين محصول به جاي کشت بهاره ي آن است.
وي گفت: کشت پاييزه اين محصول جزو برنامه هاي وزارت جهاد کشاورزي است که پيش بيني مي شود امسال حداقل 10 هزار هکتار از اراضي کشور به کشت پاييزه تخصيص يابد.
رئيس گروه نباتات صنعتي وزارت جهاد کشاورزي گفت: توصيه مي شود براي صرفه جويي در مصرف آب از اواخر اسفند ماه کشت اين محصول آغاز شود و با توجه به مشکل کم آبي درياچه ي اروميه و رغبت کشاورزان به کشت چغندرقند و نياز کشور به اين محصول از نظر صنعتي، کشت آن به تدريج و با برنامه ريزي از مرکز و جنوب استان به شهرستان هاي شمالي استان منتقل شود .
وي اضافه کرد: پيش بيني مي شود در سال زراعي جاري در حدود 110 هزار هکتار از اراضي کشور چغندرقند کشت شود که با عملياتي شدن آن، اين رقم نسبت به سال قبل 23 درصد افزايش خواهد داشت.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن