تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802907111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه ما حيات فرهنگي تراز جمهوري اسلامي را ندارد / کوتاهي مسئولين به جوانان خيانت به جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۰:۴۸ق.ظ)
جامعه ما حيات فرهنگي تراز جمهوري اسلامي را ندارد / کوتاهي مسئولين به جوانان خيانت به جامعه است گروه سياسي
به گزارش خبرگزاري موج، اکنون جامعه با مشکلات متفاوتي روبروست، سر راه پسران مشکلات اقتصادي و فرهنگي و سرراه دختران مشکلات فرهنگي براي ازدواج وجود دارد چرا که دختران نگاه واقع‌گرايانه به ازدواج ندارند که اين موضوع بسيار مهم است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
انسان‌هايي که به دنبال بهترين سالن‌ها و آرايشگا‌ه‌ها براي مراسم جشن ازدواج بودند حال به دنبال وکيل‌هايي مي‌دوند تا طلاق بگيرند بنابراين اين موضوع خوشبختي نمي آورد.
بايد باور کنيم که ازدواج ضرورت جامعه ما است ؛ بايد روي موضوع فرهنگ‌ سازي ازدواج ساده و مستحکم و کاهش توقعات و تغيير نگرش‌ها اقدام کنيم که اين کار بايد ابتدا از خانواده و بعد الگوهاي اجتماعي صورت گيرد، هشت تا سيزده ميليون جوان در آستانه ازدواج قرار دارند و بيکاري هم مشکلي است که گريبان گير نسل امروز است، مسئله ازدواج نيز بايد راس امور باشد و براي آن عزم ملي به کار گرفته شود.
در دين مبين اسلام جامعه سالم مساوي است با خانواده‌هاي سالم ،اما در بحث ازدواج بايد از تحولات منفي فرهنگي نام برد زيرا مدت هاست که سبک زندگي دچار تغيير و تحولاتي از اين دست شده است که اصلا خوب نيست زيرا تاهل سالم حداقل شرط سلامت رواني در روابط اجتماعي، اداري و سياسي ما به حساب مي‌آيد.
اگر بخواهيم از بعد آسيب شناسي در خصص ازدواج بپردازيم، طبيعتاً خانواده در مسائل اجتماعي بسيار تاثيرگذار است، خود جوانان نقش نخست را ايفا مي‌کنند، تحولات منفي فرهنگي از جمله دلايل کاهش ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج است اين يک حقيقت است که حس مسئوليت پذيري جوانان بسيار کاهش يافته است .

قاسم جعفري عضو هيات رئيسه کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و نماينده مردم بجنورد،‌ مانه، سملقان در خانه ملت گفت و گويي انجام داده ايم که به شرح زير است:

ارزيابي شما از جمع بندي بودجه در بخش فرهنگي چيست؟
به نظر اينجانب در مباحث فرهنگي، بودجه آخرين مرحله است.
ابتدا بايد سبک و حيات فرهنگ ايجاد شود، امروز جامعه ما حيات فرهنگي که تراز جمهوري اسلامي، معارف ديني و آموزه هاي احياگر اسلام باشد را ندارد.
مقام معظم رهبري اولين نکته هاي قابل تامل را در خصوص سبک زندگي گفتند، اولين گام را بايد در اين زمينه برداشت سپس به سمت بودجه برويم ولي اگر بودجه را تنظيم کنيم و برنامه اي نداشته باشيم ، هيچ توفيقي بدست نمي آوريم.
اما ديدگاه مثبت براي آموزش و فرهنگ در کشور هنوز به معناي واقعي وجود ندارد و فرهنگ در مضيقه هاي مختلفي قرار گرفته است؛ براي مثال در بخش هاي پژوهشي فرهنگي با کلي تلاش توانستيم اين بودجه را به 0.4درصد برسانيم که البته بحث چگونه استفاده کردن از اين منبع نيز جاي خود دارد.
اما در کل اگر بخواهيم از اين منظر نتيجه گيري کنيم در بحث فرهنگي با تمام مسائل و پيچيدگي هاي که جامعه ما با آن روبهخ رو است، با آن بودجه و ايده ها فاصله داريم.
رهبري فرموده اند که فرهنگ نبايد در حاشيه اقتصاد قرار بگيرد بلکه اقتصاد و سياست بايد ذيل فرهنگ باشد و بايد بستر فرهنگ در تمامي زمينه فراهم باشد.

اما امسال سناي آمريکا بودجه متناسبي براي جوانان ايراني در نظر گرفته است؟
مرحوم سيد شريف الدين عاملي يک جمله دارد که مي گويد" هدايت منتشر نمي شود مگر از همان راهي که گمراهي منتشر شده باشد" يعني همان راه و روش و تکنولوژي که غرب بر عليه ما و بر روي افکار جوانان ما استفاده مي کند تا ذهن هاي جوانان کشور را معطوف به حاشيه کنند.
بايد براي ايده منحرف کننده اي که از سوي غرب براي جوانان برنامه ريزي مي شود، پادزهر خود را استفاده کنيم.
البته هدف غرب از درون پوساندن و نابودکردن است که اين گمان ها را ايجاد مي کنند و اگر مي خواهيم از گزند اين مکر در امان بمانيم، راهي نداريم جز همت کردن تمامي مسئولين تا خواسته هاي غريزي جوانانمان را به طور منطقي ارضاع کنيم.

مجلس کشورمان در اين خصوص تاکنون اقدامي انجام داده است؟
درسال گذشته بنده 6 بار تذکر دادم که بايد بحث ازدواج را آسان کنيم ، اگر خود را مسئول مي دانيم ، بايد دين جوانان و نسل آينده کشور را کامل کنيم.
دختران اين جامعه همانند ميوه هاي تازه برسر درخت هستند و اگر به موقع چيده نشوند، طبيعتا اين ميوه ها خراب مي شود ؛ در آن زمان حتما مي گوييم بايد اصلاح کنيم يا از خيلي مسائل جلوگيري کنيم اما امروز امکان تعيين مسير مناسب براي جوانان وجود دارد.

پس کم کاري وجود دارد؟
بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که در بحث جوانان و ايجاد زمينه مناسب ، هر فرد مسئول اگر کوتاهي کند، به همه جامعه خيانت کرده است ؛ مسير رشد جوانان را بايد طبيعي و با سلامت برنامه ريزي شود.
مسئولين بايد به اين موضوع توجه داشته باشند که اگر در اين فرآيند و ماموريتي که دارند، سوءاستفاده و کم کاري شود به آنها يعني دشمنانمان با ناآگاهي کمک کرديم.

اما اين مسئله امروز به وضوح در جامعه قابل مشاهده است، افزايش سن ازدواج و هزاران مشکل ديگر؟
مسئوليت مسئولين اجرايي، مقننه و قضايي زياد است و اصلا هم بحث بهانه گيري نيست اما جوانان خودشان تا چه ميزاني اين مسئله را مهم تلقي مي کنند.
در سال هاي نه چندان دور، مگر پشتوانه ازدواج نسل ما براي آغاز يک زندگي مشترک چه چيزهايي بود، اينجا به نقطه سبک زندگي مي رسيم که بايد سبک و شيوه زندگي که طي چندسال به بيراهه رفته را مجدد اصلاح کنيم.

مشکلات امروز با گذشته قابل قياس است؟
قابل مقايسه نيست ولي در هر زماني مشکلات خاص و مختص به زمان خود براي جوانان وجود دارد ، اما در گذشته سبک زندگي واقعا آسان تر بود تا نسبت به زمان حال حاضر.
امروز يک زوج مي گويند چون در تابستان بايد عروسي کنم حتي تالار و تمام وسايل جانبي را از چند ماه قبل رزرو مي کنند ؛ در گذشته که اينگونه نبود، ما خودمان زندگي را براي خودمان سخت مي کنيم.

پس مشکلات به جوانان برگشت؟
سبک زندگي مهم است نه اينکه بخواهيم از وظيفه قانون گذار و مجري کم کنيم اما بايد شيوه و نگرش به يک زندگي جديد نيز اصلاح شود ؛ آيين ملي مذهبي کشورمان واقعا از اصيل ترين فرهنگ هاي دنيا است که امروز با آن فاصله زيادي گرفته ايم.
نمي گوييم پول کاملا بي ارزش و جزو ضروريات نيست، اما نبايد به جوانان خودمان تجملات را تحميل کنيم.
تنها نتيجه اين تحميلات در ابتداي زندگي مي شود 3شيفت کار کردن و در آخر ماه پول قرض کردن ؛ بايد از جوانان خواهش کنيم که به سنت هاي اصلي خودمان بازگردند که هم آيين ملي و هم دين ما آنها را تاييد کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن