تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819236024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولاند بر لزوم ممانعت از تجزیه آفریقای مرکزی تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اولاند بر لزوم ممانعت از تجزیه آفریقای مرکزی تاکید کرد تهران-ایرنا- ˈفرانسوآ اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه در سفر به جمهوری آفریقای مرکزی بر لزوم تلاش برای حفظ تمامیت ارضی این کشور و جلوگیری از تجزیه آنتاکید کرد.


روزنامه فرانسوی ˈلوموندˈ روز شنبه در گزارشی اعلام کرد: اولاند در دیدار هفت ساعته خود از ˈبانگیˈ پایتخت آفریقای مرکزی با تقدیر از نظامیان فرانسوی درˈنجات جان هزاران نفرˈ، اهداف مداخله نظامی کشورش در این مستعمره سابق خود را ˈبرقراری نظم بر اساس قانون اساسی، فراهم کردن شرایط برای گفت وگو و جلوگیری از تجزیه این کشورˈ خواند.
اولاند که در مسیر بازگشت از نیجریه در پایگاه نظامی کشورش در محوطه فرودگاه بانگی توقف کرد، به سربازان فرانسوی گفت : از زمان آغاز عملیات نظامی فرانسه ˈپیشرفت هاییˈ صورت گرفته اما همچنان ˈاقدامات زیادیˈ باقی است.
وی هدف ماموران فرانسوی را ˈمبارزه با همه دشمنان صلحˈ دانست و افزود: هیچ جنایتی نباید بی مجازات بماند. یک کمیسیون تحقیق سازمان ملل به زودی در محل حاضر خواهد شد و دادگاه کیفری بین المللی نیز تحقیقات اولیه را آغاز خواهد کرد.
بر پایه این گزارش از 5 دسامبر (14 آذر ماه) همزمان با آغاز مداخله نظامی فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی، این دومین دیدار اولاند از این کشور محسوب می شود.
فرانسه در اواسط ماه فوریه تصمیم گرفت تا با اعزام 400 سرباز دیگر به آفریقای مرکزی تعداد نیروهای فرانسوی مستقر در این کشور را به دو هزار نفر برساند. پارلمان فرانسه نیز هفته گذشته به تمدید زمان مداخله نظامی در این کشور آفریقایی رای داد.
ˈژان ایو لودریانˈ وزیر دفاع فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرده بود که عملیات نظامی این کشور در جمهوری آفریقای مرکزی حدود 200 میلیون یورو(274 میلیون دلار) هزینه خواهد داشت.
جمهوری آفریقای مرکزی از ماه مارس (فروردین) گذشته و در پی سرنگونی ˈفرانسوا بوزیزهˈ رییس جمهوری این کشور و جانشینی ˈمیشل جوتودیا ˈ به صحنه بحران و درگیری های قومی و مذهبی میان مسیحیان و مسلمانان تبدیل شده است.
با کناره گیری جوتودیا، ˈکاترین سامبا پانزاˈ شهردار بانگی به عنوان رییس جمهوری موقت این کشور انتخاب شد.
اروپام/9053 ** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن