تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802415937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به حملات تروریستی هدفمند رژیم صهیونیستی علیه محور تهران-حزب‌الله-دمشق/ دسیسه‌چینی‌های تل آویو-ریاض برای منطقه چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پایگاه اینترنتی روسی ایران گزارش داد:
نگاهی به حملات تروریستی هدفمند رژیم صهیونیستی علیه محور تهران-حزب‌الله-دمشق/ دسیسه‌چینی‌های تل آویو-ریاض برای منطقه چیست؟
انفجارها، یک حمله تروریستی هدفمند علیه محور تهران-حزب الله-دمشق هستند که امروز مهمترین مانع برسر راه برنامه‌های جاه‌طلبانه اسرائیل، عربستان و آمریکا به منظور ایجاد تغییر در منطقه به شمار می‌روند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،پایگاه اینترنتی روسی ایران با اشاره به این موضوع که انفجار هفته گذشته در منطقه شیعه نشین بیرحسن بیروت و در نزدیکی مرکز فرهنگی ایران به منزله تکرار دقیق حمله تروریستی دوگانه نوزدهم نوامبر سال گذشته در همین منطقه بود که تقریبا درهمان مکان رخ داد، می‌نویسد: با توجه به این مسئله باید گفت انفجارها، یک حمله تروریستی هدفمند علیه محور تهران-حزب الله-دمشق هستند که امروز مهمترین مانع برسر راه برنامه‌های اسرائیل، عربستان و آمریکا به منظور ایجاد تغییر در منطقه به شمار می‌روند. درست مانند حادثه قبلی بعد از انفجار دوگانه که براثرآن حداقل 23 نفر ازجمله کاردار فرهنگی سفارت ایران کشته شدند، مسئولیت حمله را تیپ عبدالله عزام یکی از شاخه های القاعده به گردن گرفته که ارتباط تنگاتنگی با سازمانهای امنیتی عربستان دارد. درست مانند دفعه قبل رد پای تروریستها در کوچکترین جزئیات حمله پیداست یعنی از موتورسیکلت و خودرو بمب گذاری شده استفاده کرده اند.


پایگاه اینترنتی روسی ایران می افزاید: ولی این مهمترین مسئله نیست. حملات برنامه‌ریزی شده به حزب الله که همزمان در دو جبهه مشغول جنگ است، آن هم در زمانی که سعودیها حمایت مالی تروریست‌ها را به منظور حمله به شیعیان برعهده دارند و موساد حملات دقیقی به منظور ازمیان برداشتن سران حزب الله برمی‌دارد، به این معنی است که تل آویو و ریاض منطقه را مورد هجومی قرار داده اند که هدفش حذف فیزیکی حزب الله است و شکست راهبردی تنها نیروی واقعی ضد غربی و ضد اسرائیلی درخاورمیانه یعنی محور تهران-حزب الله-دمشق شود. 


این گزارش می افزاید: این محور برخلاف ادعاهای افراد بدبین به اتحاد مستحکمی تبدیل شده که به مراتب از اتحاد رژیمهای پادشاهی خلیج فارس با غرب و ائتلاف ضد سوری درحال تغییر دائمی پایدارتر است. حسن نصرالله رهبرحزب الله در ماه مه 2003 به ایجاز گرفته بود درصورت افتادن سوریه به دست آمریکا، اسرائیل و افراط گرایان سلفی، تل آویو خواست خود را به لبنان تحمیل خواهد کرد. 


به نوشته کارشناس، مشکل اسرائیل این است که با وجود راه انداختن دو جنگ بزرگ از سال 1982 تاکنون علیه لبنان دارای حق حاکمیت باز هم نتوانسته به هیچ یک از اهداف خود دست یابد. علت این است که بلوک سوریه-حزب الله که با حمایت تهران فعالیت می کند سر راه تجاوز آن قرارگرفته است. صرفنظر از ادعاهای رسانه های عربی همین پیمان تنها نیروی ضد اسرائیلی درخاورمیانه به شمار می رود که به طور دائمی با تجاوز صهیونیستها مخالفت می کند. مسلما چنین اوضاعی به هیچ وجه دلخواه تل آویو نیست. ولی با وجود لاف‌زنی‌های سیاستمداران تندرو در مورد توان رو به افزایش ارتش، اسرائیل تا همین چندی پیش امکانات زیادی برای مقابله با این محور نداشت. مداخله تروریست‌ها در سوریه فرصت منحصر به فردی در اختیار اسرائیل قرار داده تا دست به عملیات علیه دمشق و تهران بزند و حتی به حذف فیزیکی حزب الله بپردازد که تا این اندازه از آن نفرت دارد. 


این گزارش می‌افزاید: زمستان سال گذشته در شمال اسرائیل مانور عظیم ارتش ساهال به منظور تمرین روشها و گزینه های جنگ همزمان درجبهه لبنان و سوریه برگزار شد که طی یک هفته مقامات وزارت دفاع، افسران ستاد کل، نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی، ستاد واحد شمال، فرماندهان واحدهای دائمی و ذخیره درآن شرکت کردند. بیشترین توجه به سازماندهی نیروها براساس تجربه جنگ در لبنان و نوار غزه معطوف شد. یکی از مقامات بلندپایه نظامی اسرائیل طی سفر به واشنگتن گفت جهان باید آمادگی جنگ جدید با لبنان را داشته باشد. به گفته وی نظامیان اسرائیلی آمادگی حمله به عمق خاک لبنان را به منظور جلوگیری از روند مداخله مسلحانه حزب الله در مناقشه سوریه دارند. براساس شواهد موجود این انگیزه برای تدارک تجاوز اسرائیل کاملا به مذاق کاخ سفید خوش آمده است. پیش از شروع هر عملیاتی باید سیستم هدایتی را از بین برد، به فرماندهی طرف مقابل ضربه زد و در میان نیروهای آن هرج و مرج ایجادکرد. ریاض یعنی یکی دیگر از همدستان اسرائیل در زمینه حمایت از تروریسم و راه اندازی انفجار در لبنان در همین زمینه عمل می‌کند.


به نوشته پایگاه روسی ایران، سفر ماه دسامبر سال گذشته فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به ریاض که طی آن با ملک عبدالله، سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان و نیز احمد جربا رئیس ائتلاف نیروهای انقلابی و مخالف سوریه دیدارکرد، در واقع اوج دسیسه‌چینی‌های عربستان علیه لبنان بود. اگر درنظر بگیریم که در این اواخر مناطق هم مرز لبنان با سوریه به پناهگاه تروریستهای تحت حمایت مالی عربستان تبدیل شده است و فرانسه فعال ترین طرفدار مداخله در سوریه به شمار می رود، علت این سفر کاملا مشخص می شود. بلافاصله پس از آن اعلام شد عربستان سه میلیارد دلار به نوسازی تجهیزات ارتش لبنان و تامین امنیت این کشور اختصاص خواهد داد. رسانه های غربی این اقدام ریاض را یک "عمل خیر"(!). ولی کسی به آن روی سکه اشاره نکردکه کمک مالی سعودیها باید این امکان را به دولت لبنان بدهد که قراردادهای تسلیحاتی با فرانسه منعقدکند. هدیه سعودیها به لبنان موجی از انتقاد از سوی تحلیلگرانی به دنبال داشت که به طور جدی نگران امنیت خاورمیانه هستند. به عقیده آنها این مداخله خونبار عربستان در امور داخلی لبنان می تواند زمینه تشدید تشنج قومی را درکشوری ایجاد کند که هنوز از جنگ داخلی پانزده ساله به خود نیامده است. 


"فینیان کانینگهام" کمک سعودیها را خیلی روشن تفسیر کرده و اظهار داشته این مدل دامن زدن به مناقشه‌های مذهبی، یکی از روشهای اصلی فعالیت عربستان، اسرائیل و سازمانهای اطلاعاتی غرب به منظور بی ثبات کردن سوریه و عراق طی سه سال اخیر بوده است. حقیقت این است که درگیریهای خونبار بین قومی که سوریه و عراق را درخود فرو برده از این به بعد به امری در لبنان و نیز یمن تبدیل خواهد شد که اگر دریای پول عربستان به سوی آنها سرازیر نشود، ‌مشکلی پیدا نمی‌کند. این همان جریانی است که درحال حاضر رخ می‌دهد و کمک عربستان در کنار انعقاد قرارداد تسلیحاتی با فرانسه به خلع سلاح حزب الله توسط ارتش لبنان کمک می کند. این به منزله راه مستقیمی به سوی جنگ داخلی در این کشور است که سعودیها خواهانش هستند. 


پایگاه ایران، در ادامه این موضوع را یادآوری کرده که روزنامه کریستین ساینس مانیتور در شرح حمایت مالی سعودیها، اذعان کرده که هدف اصلی کاهش کمک ایران به حزب الله است. 


این گزارش می‌افزاید: پس از آن که ریاض سیاست خود را در لبنان به اجرا گذاشت اوضاع به شکل دیگری رقم خورد. در مناطق سنی نشین طرابلس و سیدون حملاتی به سربازان ارتش و نیروهای انتظامی صورت گرفت و خیلی زود خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی محل استقرار ساختمان های دولتی منفجر شد که مرگ وزیر سابق دارایی را به همراه داشت. نکته قابل توجه این است که بعد از چند حمله تروریستی در دسامبر 2013 سفارت عربستان در لبنان مصرانه از اتباعش خواست کشور را ترک کنند. بعد اعلام شد فعالیت دیپلماتها حالت شبانه روزی پیدا می کند تا با هماهنگی شرکت هواپیمایی سعودی عربین ایرلاینز اتباع کشور را به سرعت به وطنشان برگردانند. هیچ کس فرضیات برخی ناظران را بررسی نکرد که معتقدند سعودیها با این روش قصد دارند دیپلماتهایی را که برنامه بی ثباتی لبنان را تنظیم کرده اند فورا از کشور بیرون ببرند. بعد دو خبرنگار لبنانی که سعی کرده بودند از سوار شدن سعودیهای به اصطلاح غیرنظامی به هواپیما فیلم بگیرند ناپدید شدند.


در ادامه این گزارش آمده است: حملات تروریستی که امروز در لبنان صورت می‌گیرد نه تنها علیه حزب الله و ایران جهت گیری شده اند، بلکه زمینه جنگ داخلی در کشور و وقوع موج جدید بی ثباتی را در منطقه فراهم می‌کنند. برهیچ کس پوشیده نیست که ریاض و تل آویو که سیاستشان بر خون استوار است در پس این حملات قرار دارند. 


پایگاه روسی ایران در خاتمه چنین می نویسد: امروز خطر یک جنگ قریب الوقوع و نزدیک بر لبنان سایه افکنده است. یک جنگ توافقی که هدفش نابودی محور راهبردی تهران- حزب الله-دمشق یعنی تنها نیرویی است که با جاه‌طلبی اسرائیل و عربستان درخاورمیانه مقابله می کند. نابودی حزب الله، روی کارآوردن دولت حامی غرب در دمشق و حذف ایران از منطقه پاداش بی نهایت لذیذی است که به خاطر آن می توان خون مردم بی دفاع را ریخت. درست به خاطر دستیابی به این هدف شنیع است که غرب با به کارگیری سلاح دوسری به نام "جنگ و تروریست‌های خونخوار تحت حمایت خود" موافقت کرده است.




انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن