تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819218301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد حسن زاده از افزایش پرونده ها و حواشی فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتقاد حسن زاده از افزایش پرونده ها و حواشی فوتبال تهران- ایرنا رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اشاره به مسائل مختلف اخلاقی در فوتبال گفت: در کمیته انضباطی پرونده ها زیاد شده و حاشیه افزایش پیدا کرده است.


به گزارش ایرنا، اسماعیل حسن زاده رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز جمعه در برنامه ورزش و مردم گفت: در کمیته انضباطی پرونده ها زیاد شده و حاشیه ها افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به تفاوت فوتبال ما با فوتبال دنیا و فوتبال متمدن نه به معنای غربی آن این سوال را مطرح کرد که چه اتفاقی افتاده که پرونده ها زیاد شده است. البته فوتبال ما مانند سایر دنیا ابزاری است.
وی با اشاره به تاثیرگذاری نوسانات مدیریت در این زمینه گفت: فرگوسن در جریان خداحافظی خود از 60 نفر از همکارانش قدردانی و تشکر می کند که برخی بیش از 20 سال همکار او بوده اند. آیا ما هم می توانیم به ایجاد سبکی مانند فرگوسن امیدوار باشیم؛ افرادی که با یک سرمربی کار می کنند بتوانند رازدار باشند.
وی یک مشکل دیگر را ضعف اقتصادی و مالی بیان کرد و گفت: بیش از 50 باشگاه بدهکار داریم. اینکه 50 باشگاه ما در لیگ برتر ، دسته یک و دسته دو بدهکار باشند خوب نیست.
رییس کمیته انضباطی ادامه داد: مسئله بعدی وجود دو نگاه ناصواب است. همه می خواهند زود نتیجه بگیرند. یک شبه تیمی درست کنند که قهرمان شود. این مسئله تحمل ها را کم کرده است. نتیجه گرایی به هر قیمتی به ما ضربه زده است.
وی به بحث انعکاس افراطی مطالب اشاره کرد و گفت صرف منفی گفتن باعث سلب اعتماد می شود.
حسن زاده خاطر نشان کرد که در بخش بازیکن ، مربی و داور نردبانی برای رشد نداریم. فوتبال پایه رعایت نمی شود.
وی با اشاره به اینکه برخی که خارج از گود هستند حرفهای قشنگ می زنند ولی در عمل این گونه نیستند، گفت: در فوتبال پایه تعدادی از باشگاهها خوب کار کرده اند. اما اشکالاتی هم دارند مثل دستکاری در شناسنامه . درحالی که این فوتبال باید سلامت باشد.
وی گفت: در مورد حضور زنان در ورزشگاهها مسئولان در سطح کلان باید تصمیم بگیرند اما برخی معتقدند با این اقدام آرامش به ورزشگاهها بازمی گردد.
حسن زاده در مورد تماشاگران گفت باید این سوال را مطرح کنیم که آیا تماشاگران رفاه نسبی دیگران را دارند. اگر چند دقیقه دیر برسد صندلی او محفوظ است. مکانیسم پرزحمتی برای حضور تماشاگران در ورزشگاهها وجود دارد و باید مسیر زیادی پیاده بیایند. در همین بازی تراکتورسازی برخی می گفتند از صبح آمده اند.
وی در خصوص لیدرها یا سردسته مشوقین گفت: موضوع سردسته مشوقین هنوز حل نشده است. آنها گاهی دو دسته اند.
حسن زاده گفت: ما مدیریت حرفه ای نداریم. باید انتقاد سازنده داشته باشیم. استاندارد سازی دوش به دوش حرفه ای شدن پیش برود. قوانین انضباطی ما از ساختار سنتی خارج شود و شبیه قوانین فیفا شود. در قوانین فوتبال دنیا چیزهایی داریم که اگر اینجا مطرح کنم چالش زا می شود.
وی ادامه داد: مدیریت انتقاد در فوتبال مسموم است. انتقادها مخرب و توهین آمیز است. ما هم انتقاد پذیر نیستیم. درحالی که ما به عنوان مسئول وظیفه داریم به انتقادها جواب بدهیم.
وی در مورد ناکارآمدی قضاوت های نابجا بیان داشت: تنبیه باید متناسب باشد. عدالت یعنی تنبیه متناسب نه مساوی. اگر اتفاقی برای رحمتی افتاد دلیلش چه بوده که تنبیه اش کردیم. تنها عامل تنبیه تحریک و تهییج تماشاگر در سکو بوده است.
وی در خصوص تفاوت تنبیهات برای افراد مختلف گفت: در یک مورد فردی که به اشتباه خود اقرار کرده است. اما فرد دیگری ضمن آنکه اشتباه خود را نپذیرفته مدتها مسئولان را پیچانده است.
وی در خصوص بخش رسانه ها، این سوال را مطرح کرد که در بحث رسانه ها آیا کمیت آن متوازن است. برای یک بازی تعداد زیادی رسانه نظر می دهند. کیفیت نامطلوب و نامتوازن در رسانه وجود دارد. سن فوتبال نویسان ما کم است و تجربه ندارند. از نظر دستمزد و سختی کار هم مورد توجه نیستند. این دستمزد پایین تاثیر مخرب می گذارد.
وی ادامه داد درحالی که بازی تراکتور در کرمان شب به یادماندنی را رقم زد رسانه ها با انتخاب کلماتی از یک بازیکن کاری می کنند که عیش هواداران ترکتورسازی منقض شود.
حسن زاده به سخنان دبیرکل غرب آسیا در یک سخنرانی اشاره کرد که وی هنگام ایراد سخنانی در مورد مسائل اخلاقی نام ایران را برزبان آورد و گفت از جمله در ایران به حکایت رسانه های این کشور این مسائل فراوان است.
حسن زاده گفت من از سخنان وی انتقاد کردم اما او گفت این نگاه منفی را از رسانه های شما می شنویم.
رییس کمیته انضباطی در ادامه گفت این مسائل خوب منعکس نمی شود.
وی در مورد فیروز کریمی که 10 میلیون تومان جریمه و هشت جلسه محروم شد گفت وی هفت جلسه محرومیت را طی کرده و مبلغ جریمه را پرداخته است. درخواست بخشش یک جلسه محرومیت وی پذیرفته شد و او برای نشستن بر روی نیمکت تیم به دلایل انضباطی مشکلی ندارد.
حسن زاده با اشاره به فاجعه عبور از اخلاق و غفلت گفت: وجدان مردم را به فوتبال بدبین کرده اند. مصاحبه های توهین آمیز، عدم رعایت پیشکسوتی و برخی نگاهها حیا را از بین برده است.
وی اظهار داشت: دلیل موفقیت مربیان خارجی مصاحبه کم است. مصاحبه آفت شده است.
وی سپس به بحث شایعه سازی در رسانه ها پرداخت و از استفاده از عبارت ˈشنیده شدˈ انتقاد کرد و گفت: شایعه سازی خوب نیست.
وی همچنین بیان داشت: جعل ادبیات و استفاده از کلماتی مانند فساد داوری به داوری ما لطمه زده است. اصطلاح بازیکن میلیاردی، کشوی جادویی کلمات غیرفوتبالی هستند.
ورزشی(3)**1584**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن