تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819404230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود 38 واحد روغن کشی زیتون در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سمنان/
وجود 38 واحد روغن کشی زیتون در کشور
برای حمایت ازمحصول زیتون بین 15 تا 20 میلیون ریال تسهیلات به ازای هر هکتار به زیتون کاران پرداخت می شود و با توجه به کیفیت و نوع باغ نیز بین سه تا 10 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض اعطا می شود.


به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مجری طرح زیتون کشور از وجود 38 واحد روغن کشی زیتون در کشور با ظرفیت 90 هزار تن خبر داد.
علیرضا اسماعیلی گفت : از نظر کمیت در واحدهای فرآوری زیتون مشکلی در کشور نداریم.
وی در خصوص حمایت از زیتون کاران گفت: در حمایت از این محصول بین 15 تا 20 میلیون ریال تسهیلات به ازای هر هکتار به زیتون کاران پرداخت می شود و با توجه به کیفیت و نوع باغ نیز بین سه تا 10 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض نیز اعطا می شود.
وی در خصوص وضعیت باغ زیتون آستان قدس رضوی در منطقه لاسجرد شهرستان سرخه اظهار داشت: این باغ در سال 86 به دلیل سرما زدگی دچار خسارت شدید شد و با اجرای برنامه های مختلف این باغ در حال حاضر 150 هزار اصله درخت زیتون دارد.
وی گفت: به دلیل تنش های مختلف آبی و تغذیه ای و ابیاری نشدن به موقع به دلیل مقاومت بالای زیتون این باغ امسال سه تن محصول داشته است.
مجری طرح زیتون کشور با بیان اینکه از محصول امسال 400 کیلوگرم روغن زیتون استحصال شده است گفت: در صورت توجه و ارائه طرحهای مناسب این باغ می تواند به شرایط قبل برگردد و تولیدات آن افزایش یابد. 
مجری طرح زیتون کشور گفت: در قالب طرح حمایت از کشت زیتون آمادگی لازم برای حمایت از این باغ با مشارکت بهره بردار آن وجود دارد.
مجری طرح زیتون کشور افزود: به تنهایی نمی شود با استفاده از اعتبارات دولتی در این زمینه کار کرد و بهره بردار نیز باید در این عرصه مشارکت فعال داشته باشد.
استان سمنان قریب چهار هزار و 500 هکتار باغ زیتون دارد و بیشتر اراضی و باغات زیتون آن در شهرستانهای گرمسار، آرادان و سمنان واقع است و در شهرستانهای مهدیشهر و دامغان نیز باغ های زیتون در حال توسعه قرار دارد.
سالانه 200 تا 250 هکتار به وسعت اراضی زیر کشت زیتون در استان سمنان افزوده می شود و امسال پنج هزار تن محصول زیتون در این استان تولید شد./س






تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن