تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801768377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصحاب رسانه افغانستان در بازدید از دفتر منطقه‌ای : ارتباط اصحاب رسانه ایران و افغانستان منجر به کاهش خلاء‌های موجود بین 2 کشور خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اصحاب رسانه افغانستان در بازدید از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس:
ارتباط اصحاب رسانه ایران و افغانستان منجر به کاهش خلاء‌های موجود بین 2 کشور خواهد شد
صبح امروز نشستی تخصصی با حضور تعدادی از اصحاب رسانه و خبرنگاران افغانستان در محل دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس برگزار شد.

خبرگزاری فارس: ارتباط اصحاب رسانه ایران و افغانستان منجر به کاهش خلاء‌های موجود بین 2 کشور خواهد شد


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، جلسه‌ای با حضور تعدادی از اصحاب رسانه افغانستان در محل دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در مشهد برگزار شد. در این نشست علاوه بر مدیر روابط عمومی اداره کل اتباع و امور مهاجرین استان خراسان رضوی هیئتی از خبرنگاران و اصحاب رسانه افغانستان از تلوزیون‌های «آریانا»، «خورشید»، «طلوع نیوز»، «آرزو»، «عصر» و خبرگزاری‌های «کهن دژ»، «پامیر»، «بخدی» و «پیام آفتاب» حضور داشتند.

در ابتدای جلسه «محمد صدیقی‌فر» مدیریت دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس ضمن عرض خیر مقدم به هیئت خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های مختلف افغانستان برای حضور در دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس با تأکید بر مشترکات زبانی، مذهبی و فرهنگی بین 2 کشور ایران و افغانستان خواستار افزایش همکاری‌ها و ارتباطات رسانه‌ای بین 2 کشور شد.

در ادامه جلسه شرح فعالیت‌های دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در حوزه افغانستان برای حاضران جلسه شرح داده شد. در این جلسه با استناد به تعداد بازدید اخبار فرهنگی حوزه افغانستان در خبرگزاری فارس و همچنین علاقه مخاطب ایرانی برای شناخت ویژگی‌های فرهنگی آن کشور و درصد قابل توجه مخاطبان برای کسب اطلاعات تاریخی، فرهنگی و گردشگری افغانستان، ضرورت توجه به این حوزه مورد تأکید قرار گرفت.

در ادامه این نشست، «محمدقاسم جوارشکیان» مدیر روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در سخنانی با اشاره به رویکرد و نگاه نرم‌افزاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین ابراز امیدواری کرد که در آینده این رویکرد نرم‌افزاری با همکاری خبرنگاران و رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی ارتقا یابد.

به گفته وی، خلاء رسانه‌ای و ارتباطی، زمینه‌های بیگانگی فرهنگی و قومیتی بین 2 کشور را ایجاد کرده است و یکی از ضرورت‌ها و نکات مهمی که برای پر کردن خلاء‌های فرهنگی و ارتباطی مد نظر قرار گیرد، همکاری نزدیک و مشترک رسانه‌ها، شبکه‌ها و فعالان حوزه رسانه 2 کشور است. جوارشکیان با اشاره به اهداف دعوت و سفر هیئت رسانه‌ای افغانستان، یکی از اهداف سفر این هیئت به مشهد را آشنایی خبرنگاران و اصحاب رسانه افغانستان با وضعیت هموطنان خود در ایران و نحوه خدماتی که جمهوری اسلامی به پناهندگان ارائه می‌دهد و همچنین گسترش ارتباطات رسانه‌ای بین 2 کشور عنوان کرد. در ادامه این جلسه «قدیر شاهین» خبرنگار تلوزیون خورشید و بخدی‌نیوز به نمایندگی از هیئت رسانه‌ای افغانستان با اشاره نابودی زیرساخت‌های معنوی، هنری، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی در جنگ‌های 35ساله افغانستان و زمان حاکمیت طالبان به پیشرفت‌های حوزه رسانه‌های دیداری، شنیداری و خبرگزاری‌ها در سال‌های اخیر در این کشور اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: یکی از دستاوردهای مهم 10 ساله نظام کنونی و دولت افغانستان آزادی بیان و توسعه رسانه‌ها در این کشور دانست. این خبرنگار افغان اظهار داشت که در حال حاضر و با تلاش نظام کنونی این کشور، اکنون افغانستان دارای حدود 50 شبکه تلویزیونی، 100 شبکه رادیویی، 500 نشریه چاپی شامل مجله، روزنامه هفته‌نامه و... و همچنین بیش از 10 خبرگزاری قوی و فعال در حوزه افغانستان و منطقه است. شاهین در ادامه تأکید کرد: آنان به نمایندگی از جوانان افغانستان با نگاهی امیدوارانه به آینده می‌خواهند با کشورهای همسایه، منطقه و جهان ارتباط داشته باشند و همچنین از هر کشوری که از مردم و نظام این کشور حمایت و پشتیبانی کند حمایت خواهند کرد. وی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران در 35 سال گذشته با توجه به مشترکات فراوان بین 2 کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌‌های مختلف از مردم افغانستان حمایت کرده است و مردم افغانستان ملت قدرشناسی هستند و هرگز این تلاش‌ها و زحمات را فراموش نخواهند کرد. این فعال حوزه رسانه در ادامه خواستار تلاش و ارتباط بیشتر فعالان حوزه رسانه 2 کشور ‌برای شناساندن چهره حقیقی از جامعه کنونی افغانستان به جهانیان شد.















انتهای پیام/خ

92/12/04 - 12:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن