تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801557483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش براي تحويل عمده واحدهاي مسکن مهر تا پايان سال93


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۱۵ق.ظ)
تاخير در ارائه سهم آورده متقاضيان، مشکل پروژه هاي مسکن مهر تلاش براي تحويل عمده واحدهاي مسکن مهر تا پايان سال93 معاون وزير راه و شهرسازي، عمده ترين مشکل پروژه هاي مسکن مهر را تاخير در ارائه ي سهم آورده متقاضيان دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن نريمان در جريان بازديد از شهر جديد رامين (خوزستان)، با بيان اين مطلب گفت: امروز به راحتي مي توان به يک قطعه زمين در شهر «رامين» دست پيدا کرد اما؛ با رونق گرفتن اين شهر، در سال آينده با قيمت هاي خيلي بالا هم ديگر در اين شهر نمي توان صاحب زمين شد.
وي که در جمع مسوولان و انبوه سازان سخن مي گفت، اظهار داشت: روند ساخت پروژه هاي مسکن مهر اين شهر نسبت به سهم آورده هاي متقاضيان خيلي خوب بوده و پيشرفت فيزيکي پروژه ها از 50 درصد و بعضا تا 100 درصد هم رسيده است.
نريمان با بيان اينکه، بازديد از اين پروژه ها به منظور بررسي طرح هاي زير بنايي و روبنايي و تغيير کاربري بعضي واحدها به خانه هاي ويلايي بوده است، اضافه کرد: در همين زمينه و در راستاي احداث فضاي سبز، آماده سازي معابر و خدمات ديگر تفاهم نامه اي با سازمان بنياد مسکن استان خوزستان منعقد شده که با ارائه ي خدمات از سوي اين سازمان هزينه ها با واگذاري زمين و بخشي هم به صورت نقدي پرداخت شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه ما به افزايش کلي سقف تسهيلات نيازمند نيستيم و با اين ميزان تسهيلات موجود نيز مي توان اين گونه پروژه ها را به اتمام رساند، تصريح کرد: در دولت پيشين 400هزار واحد مسکن مهر در شهرهاي جديد کشور آغاز بکار کرد و براي تحويل عمده اين واحدها تا پايان سال 93 تلاش مي شود.
رئيس مجمع و مديرعامل شهرهاي جديد کشور همچنين اضافه کرد: از مجموع افزون بر 100 هزار واحد مسکن مهر خوزستان حدود 11هزار واحد در شهرهاي شيرين شهر و رامين طراحي شده است.
وي ادامه داد: چنانچه باغ شهرها و ويلاهاي شهر رامين راه اندازي شود و با دلچسب کردن فضاي آن اقدام هايي براي اشتغال زايي نيز در اين شهر ايجاد گردد اين شهر به عنوان يک شهر مهم مي تواند جمعيت بسياري را در خود جاي دهد.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به مشکلات تعاوني هاي مسکن مهر گفت: مسکن مهر با آورده مردم و تسهيلاتي که اينها مي گيرند درست مي شود و ريالي از اعتبارات مورد نياز براي ساخت اين واحدها توسط دولت داده نمي شود.
در صورت تمايل به همکاري به صورت محله اي زمين در اختيار سرمايه گذاران مي گذاريم
نريمان، با دعوت از بخش خصوصي و انبوه سازان استان براي سرمايه گذاري در اين شهر جديد اظهار کرد: در صورت تمايل به همکاري به صورت محله اي زمين در اختيار سرمايه گذاران مي گذاريم و آنها تنها اقدام به ساخت واحد هاي مسکوني و تجاري کنند.
وي افزود: آينده شهر رامين بسيار روشن است و اميدوار هستم با ياري مسوولان استان اين شهر گوي سبقت را در پيشرفت و آباداني از ساير شهر هاي جديد کشور بربايد.
بايد تفکر جديد شهرنشيني در شهرهاي جديد حاکم شود
عبدالحسين مقتدايي استاندار خوزستان نيز در جريان اين بازديد گفت: مجموعه هاي ملي که در قالب طرح و برنامه هستند علاوه بر تاثيرات مثبت، گاهي اوقات تاثيرات منفي هم در پي دارد.
وي افزود: موقعيت دو شهر جديد رامين و شيرين شهر با يکديگر متفاوت است، شيرين شهر با هدف اسکان شاغلان مراکز صنعتي در آن منطقه ساخته شده که تا الان 150 ميليارد تومان هزينه شده اما شهر رامين با هدف اسکان تمامي اقشار جامعه تاسيس شده است.
استاندار خوزستان اظهار کرد: با توجه به اينکه اين دو شهر، جديد و تازه تاسيس هستند بايد يک تفکر جديد شهرنشيني نيز در آنها حاکم شود.
مقتدايي تصريح کرد: به طور حتم شهرهايي که در ابتدا زيرساخت هاي آنها فراهم مي شود و بعد مردم در آنجا ساکن مي شوند از يک فرهنگ خاص تبعيت مي کنند، به طور مثال شهري مانند آبادان نيز با چنين شرايطي در بخش شهري و صنعتي از يک نظام شهرسازي و شهرنشيني خاص تبعيت مي کند و نظم و انظباط حاکم در آنجا يکي از مزيت هاي آن به حساب مي آيد.
استاندار خوزستان در پايان خاطرنشان کرد: يکي از مسائلي که در اين خصوص از آن غافل شديم ايجاد اشتغال از طريق ساخت و سازهاي درون شهري مانند تغيير بافت فرسوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن